از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هر ترم روانشناسی چند ماه است 📞 راهنمای زمانبندی هر ترم روانشناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هر ترم روانشناسی چند ماه است - راهنمای زمانبندی هر ترم روانشناسی

 

هر ترم روانشناسی چند ماه است ؟ در هر ترم چند واحد درسی باید پاس کنیم ؟ رشته روانشناسی چند سال طول میکشد ؟ برای رشته روانشناسی چه درس هایی مهم است ؟ تعداد واحدهای کارشناسی روانشناسی چقدر است ؟ اگر شما هم دانشجوی رشته روانشناسی هستید و یا می خواهید وارد این رشته شوید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا از علاوه بر اطلاع از زمانبندی هر ترم ، با نحوه انتخاب واحد نیز آشنا شوید.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر زمانبندی هر ترم روانشناسی ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هر ترم روانشناسی چند ماه است

رشته روانشناسی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود که تعداد واحد های درسی و ترم بندی در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است.

دوره کاردانی رشته روانشناسی شامل 70 واحد درسی است که دانشجویان طی دو سال فرصت دارند این تعداد واحد درسی را بگذارند. کلاس های درسی دوره کاردانی حداکثر 4 یا 5 روز در هفته است ولی اگر دانشجو انتخاب واحد را فشرده انجام دهد ، می تواند طی 2 یا 3 روز در هفته ، 20 واحد درسی را در هر ترم بگذراند.

هر ترم روانشناسی چند ماه است | دوره کاردانی

ترم مجاز برای فارغ التحصیلی تعداد هفته های آموزشی هر ترم واحد های درسی مجاز در هر ترم
4 ترم تحصیلی یا به عبارتی 2 سال 16 هفته آموزشی 14 الی 24 واحد درسی

مقطع کارشناسی شامل دو دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته است. کارشناسی ناپیوسته شامل 2 سال و 4 ترم تحصیلی و کارشناسی پیوسته شامل 4 سال و 8 ترم تحصیلی است.

در مقطع کارشناسی پیوسته رشته روانشناسی حدود 140 واحد درسی به دانشجو ارائه می شود که روز های برگزاری کلاس ها بین 2 تا 5 روز در هفته متغیر است.

مرتبط بخوانید : شهریه رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور و شهریه دانشگاه آزاد رشته روانشناسی

هر ترم روانشناسی چند ماه است | دوره کارشناسی پیوسته

ترم مجاز برای فارغ التحصیلی تعداد هفته های آموزشی هر ترم واحد های درسی مجاز در هر ترم
8 ترم تحصیلی یا به عبارتی 4 سال 16 هفته آموزشی 14 الی 24 واحد درسی

مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شامل 32 واحد درسی است و دانشجو می تواند در 4 ترم این دروس را بگذراند که 6 واحد به پایان نامه کارشناسی ارشد یا پروپوزال اختصاص دارد.

هر ترم روانشناسی چند ماه است | دوره کارشناسی ارشد

ترم مجاز برای فارغ التحصیلی تعداد هفته های آموزشی هر ترم واحد های درسی مجاز در هر ترم
4 ترم تحصیلی یا به عبارتی 2 سال 16 هفته آموزشی 8 الی 14 واحد درسی
احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب واحد چیست 📞 راهنما و آموزش انتخاب واحد دانشگاه

دوره دکتری رشته روانشناسی شامل دو بخش آموزشی و پژوهشی با 36 واحد است که 15 تا 18 واحد آن ، واحدهای آموزشی و 18 تا 21 واحد ، پژوهشی یا همان گردآوری رساله می باشد. روز های برگزاری کلاس های دوره دکتری حداقل در دو نوبت و در دو روز هفته است.

هر ترم روانشناسی چند ماه است | دوره دکتری

ترم مجاز برای فارغ التحصیلی تعداد هفته های آموزشی هر ترم واحد های درسی مجاز در هر ترم
3 الی 5 سال سه ترم آموزشی و ترم های باقی مانده پژوهشی 6 الی 10 واحد درسی

دانشجویان مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مجاز هستند که حداکثر برای دو نیمسال و دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد مجازند که حداکثر برای 4 نیمسال تحصیلی درخواست مرخصی داشته باشند.

دانشجویان هر یک از دوره های تحصیلی مجازند که در سقف مجاز تحصیلی ، فارغ التحصیل شوند و در شرایط خاص ، به حداکثر ترم دانشجو اضافه می شود.

چارت درسی رشته روانشناسی

چارت درسی رشته روانشناسی را می توانید از طریق سایت دانشگاهتان دانلود کنید. در چارت درسی تعداد واحد هایی که باید در هر ترم اخذ کنید ، مشخص شده است و به کمک آن می توانید انتخاب واحد را انجام دهید.

دروس پیش نیاز در چارت درسی قید شده است و شما باید با اطلاع از پیش نیاز های هر درس ، انتخاب واحد کنید.

برای دانلود چارت درسی روانشناسی دوره کارشناسی کلیک کنید

تعدادی از دروس اصلی رشته روانشناسی به شرح زیر هستند :

  • مباحث اساسی در روانشناسی 1
  • روش تحقیق (کمی و کیفی)
  • فیزیولوژی اعصاب و غدد
  • روانشناسی فیزیولوژیک
  • انگیزش و هیجان
  • روانشناسی تحولی
  • روانشناسی اجتماعی
  • آسیب شناسی روانی
  • اصول روانشناسی بالینی
  • بهداشت روانی
  • روانشناسی افراد با نیازهای خاص
  • شیوه های اصلاح و تغییر رفتار
  • روانشناسی استرس
  • کلیات روانپزشکی
  • روانشناسی سیاسی
  • و…

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور

راهنمای انتخاب واحد روانشناسی

دانشجویان رشته روانشناسی تمامی دانشگاه ها از ترم 2 به بعد باید خودشان انتخاب واحد کنند و فقط انتخاب واحد ترم اول توسط دانشگاه انجام می گیرد. انتخاب واحد هر دانشگاه از طریق سامانه اختصاصی آن و پروتال دانشجویی صورت می پذیرد که به شرح زیر هستند :

دانشجویان باید انتخاب واحد بر اساس معدلی که ترم قبل کسب کرده اند ، انجام دهند بدین صورت که دانشجویان با معدل بالای 17 مجاز به انتخاب حداکثر 24 واحد ، معدل بین 12 تا 17 مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد و معدل کمتر از 12 مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد هستند.

همین حالا تماس بگیرید 

پاسخگوی سوالات شما در مورد نحوه انتخاب واحد در دانشگاه هستیم

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

شهریه رشته روانشناسی

هر ترم روانشناسی چند ماه است - راهنمای زمانبندی هر ترم روانشناسی

 

شهریه رشته روانشناسی در دانشگاه های آزاد و سراسری متغیر است و دانشجویان موظف هستند سالی دو بار و برای ورود به ترم بعد ، شهریه مصوب رشته را به طور کامل تسویه کنند تا مجاز به انتخاب واحد شوند.

  • میزان شهریه دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی رشته روانشناسی حدود 1/5 میلیون تومان ، در دوره کارشناسی ارشد 3/5 میلیون تومان و در مقطع دکتری نیز حدود 9/5 میلیون تومان است.
  • در دانشگاه پیام نور میزان شهریه کمتر و در دوره کارشناسی حدود 1 میلیون تومان ، در دوره کارشناسی ارشد 3 میلیون تومان و در مقطع دکتری نیز حدود 7/5 میلیون تومان است.

شهریه های فوق بر اساس تعداد واحد های درسی متغیر می باشد. شهریه ثابت هر رشته تحصیلی در تمام طول دوره تحصیلی ثابت و در سال ورود به دانشگاه تعیین می شود اما شهریه متغیر هر سال افزایش 10 الی 15 درصدی دارد که میزان افزایش شهریه در دروس عملی و تخصصی معمولا بیشتر از دروس نظری و تئوری است.

در اکثر دانشگاه برای دانشجویانی که امکان پرداخت شهریه ندارند ، تسهیلاتی مثل وام شهریه و تخفیقات شهریه دانشجویی در نظر گرفته می شود که شما می توانید برای اطلاع از این شرایط و همچنین راهنمای پرداخت شهریه به صورت اینترنتی و در سایت دانشگاه ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته روانشناسی 

برای قبولی در رشته روانشناسی چه درس هایی مهم است

در اینکه رشته روانشناسی در زیر گروه پنج کنکور انسانی قرار دارد و دروس ریاضی ، علوم اجتماعی و همچنین درس روانشناسی با ضریب 3 بیشترین ضریب را در این زیر گروه دارند ، هیچ شکی نیست اما نباید مبنای مطالعه شما برای موفقیت در کنکور انسانی و ورود به رشته روانشناسی ، بر اساس ضریب دروس باشد بلکه باید دروس مهم و مهم تر را بشناسید ولی زمان بیشتری را برای درس های با ضریب بیشتر اختصاص دهید.

در سال های گذشته داوطلبان بسیاری بوده اند که در درس روانشناسی درصد پایینی داشته اند اما با داشتن درصدهای بالا در سایر دروس ، توانسته اند این کمبود را جیران کنند و وارد رشته روانشناسی نیز شوند. بنابراین حتما تعادل مطالعاتی را در برنامه ریزی درسی خود در نظر بگیرید.

سوالات شما

  • هر ترم روانشناسی چند ماه است ؟

هر ترم تحصیل در رشته روانشناسی تمام دانشگاه ها شامل 4 ماه و 16 هفته آموزشی می باشد.

  • هر ترم روانشناسی چند واحد درسی است ؟

برای انتخاب واحد در دوره کارشناسی روانشناسی می توانید در هر ترم 14 الی 24 واحد درسی اخذ نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد 📞 پذیرش با و بدون کنکور و مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی آزاد

دکتری روانشناسی بالینی علاوه بر دانشگاه های دولتی در دانشگاه آزاد نیز ارائه می شود. …

22 نظر

  1. سلام میخواستم بدونم مقطع کارشناسی حتما باید در ۸ ترم تحصیلی تعداد واحد مورد نظر را پاس کرد یا اینکه میشه در کنار اون ۸ ترم امکان برداشتن ترم تابستانه هم هست مرسی

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما می توانید با ترم تابستان و همچنین اخذ دروس بیشتر در ترم ها ، طول دوره تحصیل خود را کاهش دهید.

  2. سلام میخوام بدونم تو دوسال اول دانشگاه پیام نور در رشته روانشناسی چه مباحثی از زبان هست که بخونم چونکه من زبانم ظعیفه قبل دانشگاه میخوام بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. متون روانشناسی به انگلیسی 1 ، متون روانشناسی به انگلیسی 2 و … از واحد‌های درسی مربوط به زبان انگلیسی در رشته روانشناسی هستند.

  3. سلام من رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور اوردم خوبه این دانشگاه؟؟و مدرکش معتبرع؟ واینکه ازاد از پیام نور بهتر نیست ی سوال دیگ اینکه هر ترم روانشناسی چند ماه است

    • پاسخ با ما

      با سلام. مدرک هر دو دانشگاه آزاد و پیام نور معتبر است و برای ورود به کار یا ادامه تحصیل اعتبار دارند.

  4. سلام.وقت بخیر.
    تعداد روزهای حضور در دانشگاه های دولتی در مقطع ارشد روانشناسی رو میخواستم بدونم.
    مثلا دانشگاه شهید بهشتی یا علامه یا دانشگاه تهران چند روز در هفته باید در کلاس حاضر بود و چه روزهایی هست و اینکه هر ترم روانشناسی چند ماه است

    • پاسخ با ما

      با سلام. تعداد روزهای حضور در دانشگاه بستگی به انتخاب واحد شما دارد اگر تعداد واحدهای درسی بیشتری اخذ کنید ، تعداد روزهای حضور شما در دانشگاه نیز بیشتر خواهد شد. پاسخ سوال هر ترم روانشناسی چند ماه است نیز در مطلب موجود می باشد.

  5. سلام درود خسته نباشید تو رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد دوسال زمان میبره که بتونیم مدرک بگیریم حداقل حداکثر انتخاب واحدم ۸ الی ۱۴ واحد دوسال در واقع ۴ترم‌میشه و با حسابی که من کردم اگه بخوام ۱۴ واحد وردارم ترم کمتر میشه سوالم اینه من میتونم این‌ دوسالو زودتر تموم‌کنم؟؟؟ممنون میشم پاسخگو باشید

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله اگر معدل الف کسب کنید و بتوانید در هر ترم واحد های درسی بیشتری اخد کنید ، می توانید طی سه ترم فارغ التحصیل شوید.

  6. باسلام بنده معلم هستم و صبحا سرکارم آیا میتوانم غیرحضوری درس بخوانم یا ساعتهای کلاسی من عصر باشد؟یا روزهای تعطیل؟

    • پاسخ با ما

      با سلام می توانید انتخاب واحد را برای ساعات عصر تنظیم کنید

  7. سلام
    1-برای امتحان های پایان ترم و میان ترم این مدرسه س دانشگاه که تعطیل کلا دیگه دانشگاه نمیرین میایم امتحان می‌دیم میرم.
    2-در طول ترم نیاز هست درس بخونیم یا نه فقط واسه آخر ترم بخونیم
    ممنونم🙌🏻

  8. سلام وقتتون به خیر
    من روانشناسی دانشگاه غیرانتفاعی قبول شدم میخواستم بدونم مدرکش معتبره و برای ورود به بازار کار اعتبار داره‌؟
    میکروبیولوژی آزاد هم قبول شدم به نظر شما میکروبیولوژی آزاد بهتره یا روانشناسی غیر انتفاعی از نظر ورود به بازار کار و … کلا از همه لحاظ

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی مدرک معتبر دارند و تصمیم شماست که بر اساس علاقه خود یک رشته را انتخاب کنید.

  9. سلام وقت بخیر.من سال ۹۳ پیش دانشگاهی چندتا درس افتادم نرفتم پاس کنم رشته ام انسانی بود امسال تصمیم گرفتم روانشناسی تو دانشگاه پیام نور بخونم میخواستم ببینم بدون پاس کردن پیش دانشگاهی میتونم برم دانشگاه یاحتما باید پاس کنم

  10. سلام. برای کارشناسی ارشد ترم اول میشه خودمون انتخاب واحد کنیم؟ یا مثلا میشه به مسعول مربوطه بگیم که ۱۴ واحد تو برنامه ترم یک بزارن؟

  11. سلام من برای ثبت نام ارشد، معدل کاردانیمو، معدل 4 ترم اولی که گذروندم زدم، اما من در این چهار ترم 65 واحد پاس کرده بودم، به نظرتون مغایرت داره؟

  12. سلام ببخشید میخام بدونم مبلغ کتاب های روانشناسی در ترم اول چقدره؟
    ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی دارد که اساتید چه کتاب هایی معرفی کنند.

  13. ببخشید لیسانس و فوق لیسانس این رشته در دانشگاه آزاد چقدر است و چند سال طول می کشد

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوره کارشناسی به مدت 4 سال و دوره ارشد به مدت 2 سال طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر