از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ایجاد سابقه تحصیلی 1403 📞 دانش آموزان و داوطلبان کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ایجاد سابقه تحصیلی

 

ایجاد سابقه تحصیلی چرا انجام میشود ؟ کنکور سراسری 1403 در شرایطی متفاوت تر از کنکور سال های گذشته برگزار می شود و همانطور که می دانید ، برگزاری این آزمون به دو بار در سال افزایش یافته است تا دیپلمه های نظام قدیم و نظام جدید بتوانند با دو بار شرکت در آزمون ، رتبه بهتر را ملاک انتخاب رشته قرار دهند. موضوع مهمی که برای شرکت در کنکور سراسری باید به آن توجه داشت ، تاثیر سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی در کنکور به میزان 50 درصد اعمال می شود و این تاثیر شامل حال داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید با دیپلم مرتبط یا غیر مرتبط می شود.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت کنندگان کنکور ، سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق تحصیلی آنها ناقص است ، سازمان سنجش از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام کرد که برای داوطلبان فاقد سوابق تحصیلی یا دارای سوابق تحصیلی ناقص ، از نمره کنکور آنها کمک گرفته‌ می شود.

این موضوع باعث اعتراض بسیاری از داوطلبان شد به همین دلیل سازمان سنجش با ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری ، پیگیر بررسی موضوع شد. نتیجه ثبت اعتراض ، اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی توسط این دسته از داوطلبان است. در ادامه جزئیات کامل شرایط و نحوه ایجاد سابقه تحصیلی را شرح خواهیم داد. همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره ایجاد سابقه تحصیلی از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

منظور از ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور 1403 چیست

دسته ای از داوطلبانی که در کنکور سراسری 1403 ثبت نام کرده‌ اند ، سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق تحصیلی آنها ناقص است. این دسته از داوطلبان شامل دیپلمه‌ های سال 1384 به قبل و دیپلمه های فنی حرفه‌ ای و کار و دانش هستند. 

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 1403 درج شده‌ است که داوطلبانی که فاقد سوابق تحصیلی هستند یا سوابق تحصیلی آنها ناقص است ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای آنها 50 درصد نیست و میزان کاهش یافته به نمره کنکور اختصاص داده‌ می شود. بدین معنا که تاثیر سوابق تحصیلی برای آنها کمتر است و نمره آزمون سهم بیشتری در نمره نهایی آنها خواهد داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت ساهت جهت تایید دیپلم - دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت ساهت

اما با شکایتی که سازمان سنجش آموزش کشور در دیوان عدالت اداری ثبت کرد ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان فوق نیز به 50 درصد تغییر یافت. طبق خبر مندرج در سایت سازمان سنجش ، این مغایرت قانونی و تبعیض آمیز رفع شده‌ است و در آزمون سراسری سال 1403 و بعد از آن ، برای داوطلبانی که سوابق تحصیلی ناقص دارند یا کلا سابقه تحصیلی ندارند ، نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.

به عبارتی دیگر ، تا پیش از این اعتراض بنا بر این بود که داوطلبان دارای سوابق تحصیلی ناقص یا فاقد سوابق تحصیلی ، صرفا در دروس عمومی دارای سوابق تحصیلی باشند. سپس در دروس اختصاصی به میزانی که سابقه تحصیلی وجود ندارد ، با نمره آزمون کنکور جایگزین شود. حال این قانون تغییر یافته است و برای ایجاد سوابق تحصیلی در تمام دروس عمومی و اختصاصی ، از سوی وزارت آموزش و پرورش امتحانات مربوطه برگزار می شوند.

مرتبط بخوانید : دریافت سوابق تحصیلی – مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی در سایت سنجش

نحوه ایجاد سوابق تحصیلی در کنکور

تمام داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم و نظام جدید باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور 1403 بر اساس برنامه اعلام وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

دانش آموزان پایه دهم متقاضی ورود به دانشگاه نیز در صورت تمایل می توانند در کنکور سراسری 1403 نوبت دی ماه شرکت کنند. سپس بعد از شرکت در امتحانات نهایی و مشخص شدن معدل کل و دیپلم ، سوابق تحصیلی آنها از سوی سازمان آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

داوطلبانی که در امتحانات برگزار شده‌ وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی شرکت نکند و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند ، نمره آن دروس 0 در نظر گرفته‌ می شود. این نمره نیز تاثیر منفی در نمره نهایی کنکور خواهد داشت. برای پیگیری زمان ثبت نام و برگزاری امتحانات وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی ، می توانید با مشاوران ما در مرکز پاسخ با ما در ارتباط باشید تا از شرکت در امتحانات جا نمانید.

مرتبط بخوانید : کد سوابق تحصیلی – دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد – dipcode.medu.ir

تعیین وضعیت داوطلبان کنکوری دارای دیپلم غیر مرتبط

ایجاد سابقه تحصیلی

 

احتمالا این را هم بپسندید  دریافت سوابق تحصیلی 1403 📞 مشاهده سوابق تحصیلی در سایت my.medu.ir

در رابطه با داوطلبانی که نوه دیپلم آنها با گروه آزمایشی انتخابی غیرمرتبط است و دارای دیپلم مرتبط نیستند ، سوابق تحصیلی برای این دسته از داوطلبان نیز به میزان 50 درصد اعمال می شود. این دسته از داوطلبان لازم است برای ترمیم نمره در دروس گروه آزمایشی که انتخاب کرده‌ اند ، اقدام کنند.

داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند نیز باید در امتحانات نهایی عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی شرکت کنند. به عبارتی ، یک دیپلم جدید دریافت نمایند. لازم به ذکر است که در متن خبر سازمان سنجش ، تاکیدی بر مرتبط بودن دیپلم با گروه ازمایشی نشده‌ است. اما بر اعمال کامل سوابق تحصیلی به میزان 50 درصد تاکید شده‌ است. به بیانی ساده ، حتی در صورت داشتن دیپلم نامرتبط ، الزامی به شرکت در کنکور برای دریافت دیپلم نظام جدید وجود ندارد. اما نمرات دیپلم به طور کامل حتی در دروس غیر مشترک تاثیر داده‌ می شوند.

مرتبط بخوانید : ویرایش معدل سازمان سنجش

سوالات شما

  • منظور از ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور 1403 چیست ؟

داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است ، لازم است برای ایجاد سوابق تحصیلی در امتحاناتی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شوند ، شرکت نمایند.

  • تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکوری دارای دیپلم غیرمرتبط چگونه است ؟

داوطلبان دارای دیپلم غیرمرتبط می توانند با شرکت در امتحانات دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مد نظر ، دیپلم جدید دریافت کنند. اما الزامی برای شرکت در امتحانات وجود ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات در my medu ir

ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات در my medu ir ✨ راهنمای کامل

به منظور ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکوری ، سامانه جدیدی به آنها …

یک نظر

  1. سلام چطوری سوابق تحصیلی ایجاد میشه؟
    ومنظور ازایجاد سوابق تحصیلی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر