از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم – با سابقه ترین مشاوره تلفنی تحصیلی در ایران

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم - با سابقه ترین مشاوره تلفنی تحصیلی در ایران

 

انتخاب رشته پایه نهم به پایه دهم اهمیت بسیاری در آینده دانش آموزان دارد در این مرحله حساس دانش آموزان باید از تجربیات یک مشاور تحصیلی استفاده کنند تا مشاور با در نظر گرفتن توانایی های فردی و استعداد و علاقه هریک از دانش آموزان ، بتواند فرآیند انتخاب رشته را انجام دهد. از آنجا که اکثر دانش آموزان به دلیل مشغله والدین ، شرایط استفاده از مشاوره حضوری را ندارند در این زمان مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم بسیار کمک کننده می باشد.

با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ، دانش آموزان پایه نهم می توانند برای مشاوره غیرحضوری در زمینه نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم از خدمات تلفنی هدایت تحصیلی پاسخ با ما بهره مند شوند. 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه ، عدم تعیین وقت قبلی ، ارتباط با مشاوران بدون محدودیت های زمانی و مکانی و عدم نیاز به مراجعه حضوری نیز اشاره کرد.

از آنجا که بسیاری از دانش آموزان در این دوره در آزمون های تیزهوشان و آزمون های مدارس نمونه دولتی شرکت می کنند ، آگاهی از روش های مناسب برنامه ریزی درسی ، سطح آزمون ها و اطلاع از منابع لازم برای هر درس دارای اهمیت می باشد.

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم

با توجه به تغییر نظام آموزشی ، در فرآیند انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان فقط نمرات پایه دهم اهمیت ندارد بلکه تمام نمرات دوران متوسطه اول یعنی پایه هفتم ، هشتم و نهم مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ضریب دروس برای کلیه دروس یکسان خواهد بود.

براساس آخرین تغییرات صورت گرفته ، انتخاب رشته پایه نهم به پایه دهم تا حدودی به انتخاب رشته دانشگاه شباهت دارد بدین منظور که هریک از دانش آموزان طبق نمرات و سوابق تحصیلی دوران متوسطه اول خود دارای یک رتبه می باشند که با توجه به آن رتبه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد.

از عوامل دیگر که در انتخاب رشته نهم در نظر گرفته شده است ، تاثیر سهمیه ها (سهمیه ایثارگران ، سهمیه مناطق ، سهمیه جانبازان و سهمیه شهدا) در این فرآیند می باشد.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای معرفی رشته ها

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم - با سابقه ترین مشاوره تلفنی تحصیلی در ایران

در انتخاب رشته پایه نهم دانش آموزان می توانند پنج رشته تحصیلی از جمله تجربی ، انسانی ، ریاضی ، کار و دانش و فنی حرفه ای را انتخاب نمایند ، که هریک از رشته های مذکور شرایط متفاوتی برای پذیرش دارند.

دانش آموزان در زمان انتخاب رشته نهم به دهم باید راجب آینده تحصیلی و شغلی رشته انتخابی خود اطلاعات زیادی داشته باشند و با آگاهی کامل انتخاب رشته کنند. شناخت شاخه های تحصیلی رشته انتخابی ، شغل های آینده ، دانشگاه هایی که در آن رشته پذیرش دارند و …. از ملزومات انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نهم به دهم است

در همین راستا توصیه می شود پیش از انتخاب رشته حتما تحقیقات لازم را درباره رشته ها انجام دهید و شما عزیزان می توانید به صورت تلفنی با مشاوران ارشد مرکز پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید و پس از پرسیدن سوالات خود و راهنمایی کامل ، با آگاهی بیشتری انتخاب رشته کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه ابتدایی - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مشاوره انتخاب رشته نهم رشته تجربی

رشته علوم تجربی از رشته های پرطرفدار دوره متوسطه و همچنین کنکور سراسری می باشد. یکی از عوامل مهم برای تحصیل در رشته تجربی ، کسب نمرات خوب در دروس زیست شناسی ، شیمی و ریاضی می باشد. علاوه بر قوی بودن در دروس ذکر شده علاقه به رشته های پزشکی و پیراپزشکی و شرایط سخت آنها باید در نظر گرفته شود.

شرایط انتخاب رشته تجربی

  • نمرات دروس علوم تجربی در سه سال متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 14 باشد.
  • جمع نمرات علوم تجربی و ریاضی دانش آموز ، در سه سال متوسطه نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم رشته انسانی

لازمه ورود به رشته انسانی داشتن نمرات خوب در دروس ادبیات فارسی و عربی می باشد. دانش آموزانی که رشته انسانی را انتخاب می کنند باید توانایی بالایی در دروس حفظی داشته باشند. گفتنی است ، تحصیل در این رشته نیازمند کسب توانایی در دروس ریاضی نیز خواهد بود زیرا رشته های دانشگاهی علوم انسانی مانند اقتصاد و هریک از گرایش های مدیریت نیازمند ریاضیات خواهد بود.

شرایط انتخاب رشته انسانی

  • نمرات درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 4 محاسبه می گردد.
  • نمرات درس مطالعات اجتماعی ضریب 3 خواهد داشت.
  • نمرات درس عربی در سه سال دوره متوسظه با ضریب 2 محاسبه می گردد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 14 باشد.
  • نمرات دروس زبان و ادبیات فارسی ، عربی و مطالعات اجتماعی نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای رشته ریاضی

تحصیل در رشته ریاضی نیازمند کسب نمرات خوب در دروس ریاضی و فیزیک خواهد بود. تسلط بر این دروس در دوران دبیرستان و نیز دانشگاه دارای اهمیت است زیرا اکثر رشته دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن مهندسی می باشد.

شرایط انتخاب رشته ریاضی

  • نمره درس ریاضی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می گردد.
  • نمرات درس ریاضی در سه سال متوسطه نباید از ضریب 42 کمتر باشد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 14 باشد.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای رشته های فنی حرفه ای

شاخه های فنی حرفه ای شامل 4 دسته می باشد : مدیریت و خدمات ، صنعت ، هنر و کشاورزی. از مزایای رشته های فنی حرفه ای می توان به شرایط شغلی و بازارکار آن اشاره کرد زیرا راحت جذب بازارکار خواهند شد.

شرایط انتخاب رشته فنی حرفه ای

  • کسب حداقل نمره 10 بدون تبصره در دوره متوسطه اول
  • مجموع نمرات ریاضی ، علوم و حرفه و فن نباید از ضریب 30 کمتر باشد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 12 باشد.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم – با سابقه ترین مشاوره تلفنی تحصیلی در ایران

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم برای رشته کار و دانش

رشته کارودانش شباهت بسیاری به فنی حرفه ای دارد. با این تفات که در رشته های کار و دانش رشته های جزئی تری وجود دارد و دروس آن نسبت به فنی حرفه ای آسان تر می باشد.

شرایط انتخاب رشته کار و دانش

  • نمره درس ریاضی در سال متوسطه با ضریب 2  و درس کار و فناوری با ضریب 3 محاسبه می گردد.
  • مجموع نمرات درس کار و فناوری و ریاضی نباید کمتر از ضریب 36 باشد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 12 باشد.

مشاوره انتخاب رشته نهم برای رشته علوم و معارف اسلامی

برای تحصیل در این رشته باید در درس عربی قوی باشید و به دروس فقه و تفسیر قرآن علاقه مند باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  دبیریاب سایت انتخاب بهترین معلم تدریس خصوصی 📞 راهنمای سامانه

شرایط انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی

  • نمره درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 ، درس عربی با ضریب 2 و علوم اجتماعی با ضریب 3 محاسبه می گردد.
  • نمرات درس ادبیات فارسی و عربی نباید از ضریب 42 کمتر باشد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 14 باشد.

صدور نمون‌ برگ ­‌های هدایت تحصیلی نهم

در سال تحصیلی 1400 با توجه به شیوع کرونا ، نمون برگ های هدایت تحصیلی پس از صدور کارنامه و رفع اعتراضات پس از ثبت نمرات دانش آموزان ، توسط مدیران مدرسه به سامانه همگام منتقل می شود و دانش آموزان می توانند از این سامانه نمونه برگ را دریافت نمایند. صدور نمون برگ انتخاب رشته نهم به دهم به صورت منطقه ای انجام می شود و هر مدرسه ای که نمرات دانش آموزان را ارسال کند ، برای آنها نمون برگ صادر خواهد شد.

مشاهده و پرینت نمون‌ برگ شماره 6 و 7 ( اولویت انتخاب رشته دانش‌آموز پایه نهم ) توسط مدیر در مدرسه مبدا (متوسطه اول) و مقصد (متوسطه دوم) از طریق سامانه همگام امکان پذیر است.

انتخاب رشته نهم و اهمیت آن برای کنکور

دانش آموزان با ورود به پایه دهم ، انتخاب رشته خود را انجام می دهند و به مدت سه سال در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ، در رشته ای که انتخاب کرده اند تحصیل می کنند و سپس در کنکور سراسری شرکت می نمایند. کنکور سراسری در 5 گروه ازمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود و داوطلبان با ارائه مدرک دیپلم امکان ثبت نام در کنکور هر یک از این گروه های ازمایشی را خواهند داشت.

سوالی که بسیاری از دانش آموزان رد زمان انتخاب رشته نهم می پرسند این است که آیا می توانند در کنکور یک رشته دیگر شرکت کنند ؟ این سوال مخصوصا از سوی دانش آموزانی مطرح می شود که در هدایت تحصیلی خود شرایط ورورد به رشته مورد علاقه شان را ندارند اما در آینده می خواهند در کنکور آن رشته شرکت کنند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که بله ، امکان شرکت در کنکور رشته مغایر با رشته دوران دبیرستان وجود دارد اما نحوه اعمال سوابق تحصیلی متفاوت خواهد بود.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم در سایت پادا

انتخاب رشته پایه نهم 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می گیرد بنابراین دانش آموزان باید با مراجعه به این سامانه به نشانی pada.medu.ir انتخاب رشته را انجام دهند. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان و والدین با نحوه انتخاب رشته در سایت پادا آشنایی زیادی دارند ، در این امر مشاوران ما همراه شما هستند و می توانید با خیالی راحت انتخاب رشته خود را در سایت پادا به مشاوران مجرب ما بسپارید تا مشکلی به وجود نیاید. جهت ارتباط با مشاوران ارشد مجموعه تحصیلی پاسخ با ما کافیست با شماره ده رقمی 9099071612 تماس حاصل بفرمایید.

سوالات متداول

  • شماره تماس مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم چند است ؟

برای ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم به دهم با شماره 9099071612 تماس حاصل بفرمایید.

  • انتخاب رشته نهم به دهم از چه تاریخی آغاز می شود ؟

پس از برگزاری امتحانات نهایی و صادر شدن کارنامه ، دانش آموزان باید انتخاب رشته انجام دهند.

  • شرایط انتخاب رشته نهم به دهم چیست ؟

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم در رشته های تجربی ، ریاضی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کاردانش متفاوت است که در این مطلب کامل بررسی شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین مدارس تهران

بهترین مدارس تهران 📞 معرفی با کیفیت ترین مدارس تهران در کلیه پایه ها

بهترین مدارس تهران در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دایر هستند و …

8 نظر

  1. سلام ببخشید مشاوره انتخاب رشته نهم رو قبل از آمدن نتایج هم میشه گرفت ؟

  2. مشاوره انتخاب رشته نهم رایگان میخواستم اما با مطلب شما برام روشن شد به سوال هم داشتم که زنگ زدم جوابش رو گرفتم سریع ممنون

  3. سلام وقتتون بخیر مشاوره انتخاب رشته نهم رو حتما باید بگیریم ؟ یعنی ممکنه اشتباه کنیم خودمون ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله توصیه می شود برای بهره مندی از مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  4. سلام مطلب جامعی بود درباره مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم ، ممنونم

  5. سلام آیا میشه هفتم هشتم نهم خونه خوند و رفت خرداد امتحان داد

  6. سلام وقت بخیر
    برای هدایت تحصیلی نهم به دهم برای اولویت ها در رشته ها فقط عملکرد تحصیلی محاسبه میشود یا آزمون های رغبت و توانایی … هم تاثیر در اولویت ها دارد
    فقط اولویت ها
    نه آورد رشته

    • پاسخ با ما

      با سلام. علاوه بر عملکرد تحصیلی ، نتایج آزمون های رغبت و توانایی هم موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر