از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری – مهم ترین دروس عمومی و اختصاصی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری

 

پرستاری یکی از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی است که هم از میان داوطلبان آقا و هم از میان داوطلبان خانم برای این رشته پذیرش انجام می شود. قبولی در رشته پرستاری مستلزم شرکت در کنکور سراسری تجربی است و داوطلبان طبق رتبه ای که کسب می کنند شانس قبولی در یکی از دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد را خواهند داشت و برای به دست آوردن رتبه بهتر ، نیاز به کسب درصد بالا در دروس مهم و اصلی می باشد. ضرایب دروس کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری را در ادامه این مطلب بررسی می کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری

کنکور تجربی از 5 زیر گروه تشکیل شده است که رشته های مختلف در هر یک از این زیر گروه ها قرار دارند. اکثر رشته های گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته پرستاری ، در زیر گروه یک کنکور تجربی قرار دارند و در این زیر گروه ضرایب دروس به نسبت سایر زیر گروه ها متفاوت هستند.

بنابراین اگر می خواهید از ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری مطلع شوید ، باید ضرایب دروس زیر گروه یک کنکور تجربی را بررسی کنید زیرا رشته پرستاری در این زیر گروه قرار دارد.

مرتبط بخوانید : خرید تعهد خدمت پرستاری

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری

دروس عمومی کنکور تجربی شامل 4 درس زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان خارجی هستند که از هر یک از این دروس 25 سوال و مجموعا 100 سوال در کنکور مطرح می شود. ضرایب دروس عمومی در 5 زیر گروه کنکور تجربی برابر و به شرح زیر است:

  • زبان و ادبیات فارسی : ضریب 4
  • معارف فرهنگ و معارف اسلامی :  ضریب 3
  • زبان عربی : ضریب 2
  • زبان خارجی : ضریب 2
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی دانشگاه شاهد - طبق قبولی های 1401 و 1400 در تمام رشته ها

دروس زبان عربی و زبان انگلیسی کمترین ضریب را در میان دروس عمومی دارند و مهم ترین درس عمومی هم زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 است. پس می توان گفت درصد بالا در درس زبان و ادبیات فارسی به شما کمک زیادی در کسب رتبه بالا می کند ولی نباید از اهمیت دروس دیگر نیز غافل شوید زیرا تمام دروس مهم هستند و حذف هیچ یک از آنها توصیه نمی شود.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از میکروبیولوژی به پرستاری

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری

در زیر گروه یک کنکور تجربی از دروس زمین شناسی ، ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی سوال مطرح می شود که ضریب هر یک از دروس به شرح زیر است :

  • زمین شناسی : 0
  • ریاضی : 2
  • زیست شناسی : 4
  • فیزیک : 2
  • شیمی : 3

در زیر گروه یک ، درس زیست شناسی با ضریب 4 مهم ترین درس می باشد و زمین شناسی با ضریب 0 ، هیچ تاثیری در کسب رتبه بهتر در زیر گروه یک ندارد. بنابراین شما برای قبولی در رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته پرستاری ، باید در درس زیست شناسی بتوانید درصد بالایی به دست آورید ولی کسب درصد بالا در این درس به تنهایی کافی نیست و نیاز است که در دروس شیمی ، فیزیک و ریاضی نیز درصد های خوب کسب کنید.

مرتبط بخوانید : شهریه رشته پرستاری دانشگاه پردیس خودگردان و شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

از زیست شناسی در کنکور تجربی 50 سوال مطرح می شود و حل هر سوال از این درس برابر با حل دو سوال از دروس فیزیک و ریاضی است. دروس شیمی ، فیزیک و ریاضی نیز به ترتیب دارای 35 ، 30 و 30 سوال در کنکور تجربی هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته علوم و صنایع غذایی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

سوالات متداول

  • ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری به چه صورت است ؟

ضریب دروس برای قبولی در رشته پرستاری را در این مطلب بررسی کردیم.

  • مهم ترین درس عمومی برای قبولی در رشته پرستاری کدام درس است ؟

تمام دروس عمومی مهم هستند اما درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را برای قبولی در رشته پرستاری و سایر رشته های کنکور تجربی را دارد.

  • مهم ترین درس اختصاصی برای قبولی در رشته پرستاری کدام درس است ؟

در زیر گروه یک کنکور تجربی ، مهم ترین درس اختصاصی زیست شناسی با ضریب 4 است ولی دروس شیمی ، ریاضی و فیزیک هم مهم هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر