از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی – مهم ترین درس عمومی و اختصاصی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی

 

رشته دندانپزشکی توسط سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شود و شرط قبولی در هر کدام از این دانشگاه ها فقط شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه و تراز مناسب است. داوطلبان کنکور تجربی که علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند ، باید بدانند که برای قبولی در این رشته کدام دروس مهم تر هستند و در این دروس درصد های بالاتری به دست آورند. در ادامه این مطلب به بررسی ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی می پردازیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی جزو رشته های پر متقاضی کنکور تجربی است که توسط سه دانشگاه ارائه می شود. این رشته دارای ظرفیت پذیرش کمتری از تعداد متقاضیان است و به همین دلیل علاقه مندان باید بتوانند در کنکور رتبه خیلی خوبی را به دست آورند تا شانس قبولی داشته باشند و با توجه به رتبه ای که کسب می کنند ، شانس قبولی در یکی از دانشگاه های روزانه ، پردیس و آزاد را خواهند داشت.

ضرایب دروس کنکور تجربی برای قبولی در رشته دندانپزشکی متفاوت هستند و بعضی از این دروس دارای ضریب بزرگ تر می باشند که به همان نسبت اهمیت بیشتری دارند اما بعضی دیگر از دروس ضریب کمتر یا حتی صفر دارند که تاثیر این دروس در افزایش رتبه ، کمتر است.

مرتبط بخوانید : تعداد سوالات کنکور

ضرایب دروس عمومی برای قبولی در رشته دندانپزشکی

تمام دروس عمومی ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان خارجی دارای 25 سوال در کنکور تجربی هستند و برای قبولی در رشته دندانپزشکی نیز باید به سوالات هر 4 درس عمومی پاسخ داده شود که ضرایب این دروس به شرح زیر است :

  • زبان و ادبیات فارسی : ضریب 4
  • معارف فرهنگ و معارف اسلامی :  ضریب 3
  • زبان عربی : ضریب 2
  • زبان خارجی : ضریب 2
احتمالا این را هم بپسندید  مترجمی زبان انگلیسی 📞 معرفی و بازار کار رشته مترجمی زبان انگلیسی

همانطور که مشاهده می کنید ، درس زبان و ادبیات فارسی ضریب 4 دارد یعنی مهم ترین درس عمومی می باشد و کسب درصد بالا در این درس به افزایش رتبه شما کمک زیادی می کند اما به این نکته توجه داشته باشید که پایین تر بودن ضریب سایر دروس عمومی ، به معنای بی اهمیتی آنها نیست بلکه تمام دروس مهم هستند ولی ادبیات فارسی مهم تر است و باید در برنامه ریزی کنکور خود وقت بیشتری برای تست زنی این درس در نظر بگیرید.

مرتبط بخوانید : دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم

ضرایب دروس تخصصی برای قبولی در رشته دندانپزشکی

دروس تخصصی کنکور تجربی شامل زمین شناسی ، ریاضیات ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی هستند و با توجه به اینکه رشته دندانپزشکی در زیر گروه یک کنکور تجربی قرار دارد ، ضرایب دروس برای این زیر گروه به صورت زیر است :

  • زمین شناسی : 0
  • ریاضی : 2
  • زیست شناسی : 4
  • فیزیک : 2
  • شیمی : 3

زیست شناسی با ضریب 4 ، مهم ترین درس زیر گروه یک برای قبولی در رشته دندانپزشکی است و یک سوالی که شما از این درس حل می کنید برابر با دو سوال درس های ریاضی و فیزیک است. بنابراین مهم است که درصد بالایی در درس زیست شناسی به دست آورید تا رتبه شما را تا حد زیادی بهتر کند. از این درس 50 سوال مطرح می شود.

درس زمین شناسی هیچ ضریبی در زیر گروه یک برای قبولی در رشته دندانپزشکی ندارد و کسب بالاترین درصد در این درس نیز هیچ کمکی به بهتر شدن رتبه در زیر گروه یک شما نمی کند اما به قبولی در رشته داروسازی نیز علاقه مندید ، حتما به سوالات زمین شناسی هم پاسخ دهید که مجموعا 25 سوال دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  حداقل معدل کتبی برای پزشکی 📞 راهنمای معدل کتبی مناسب برای پزشکی

درس شیمی نیز در زیر گروه یک کنکور تجربی بسیار مهم است و باید طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک روز درمیان شیمی مطالعه کنید و تست بزنید. این درس ضریب 3 دارد و دومین درس مهم زیر گروه دو است که 35 سوال از آن در کنکور مطرح می شود.

سوالات متداول

  • ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی به چه صورت هستند ؟

ضریب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی را در این مطلب بررسی کردیم.

  • مهم ترین درس عمومی برای قبولی در رشته دندانپزشکی کدام درس است ؟

درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 ، مهم ترین درس عمومی کنکور تجربی است ولی سایر دروس هم مهم هستند.

  • مهم ترین درس اختصاصی برای قبولی در رشته دندانپزشکی کدام درس است ؟

درس زیست شناسی با ضریب 4 ، مهم ترین درس اختصاصی زیر گروه یک کنکور تجربی است ولی سایر دروس هم مهم هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر