از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402 📞 شهریه ثابت و متغیر پرستاری در تمام مقاطع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد همانند شهریه سایر رشته‌ های پیراپزشکی است و داوطلبانی که می خواهند با شرکت در کنکور تجربی و انجام انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، وارد این رشته‌ شوند باید از قبل بررسی های لازم را در خصوص میزان شهریه انجام دهند تا پس از پذیرش و حین تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند. در دانشگاه آزاد از دانشجویان دوبار در سال شهریه دریافت می شود که یکبار برای نیمسال اول تحصیلی و یکبار برای نیمسال دوم تحصیلی می باشد. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در خصوص شهریه پرستاری دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شهریه پرستاری دانشگاه آزاد  و سایر رشته‌ های این دانشگاه ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه رشته‌ پرستاری در دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر است و دانشجویان می بایست دو بار در سال شهریه را بپردازند. رشته‌ پرستاری در دانشگاه آزاد به دو صورت ظرفیت پذیرش عادی و خودگردان ارائه می شود که میزان شهریه در ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد دو برابر ظرفیت عادی است.

پس در زمان انتخاب رشته‌ پرستاری دانشگاه آزاد حتما یه این نکته توجه داشته باشید که اگر دوره ظرفیت خودگردان را انتخاب کنید ، هزینه تحصیل شما دو برابر خواهد بود

شهریه ثابت رشته‌ پرستاری

شهریه ثابت رشته‌ پرستاری با توجه به سال ورود به دانشگاه تعیین می شود و تا زمان فارغ التحصیلی کمتر یا بیشتر نمی شود. دانشجویان ورودی 1402 به نسبت دانشجویان سال قبل شهریه ثابت بیشتری می پردازند زیرا سالانه حدود 20 درصد گران تر می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه آزاد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1401 - شهریه ثابت و متغیر

زمان پرداخت شهریه ثابت دانشگاه آزاد قبل از انتخاب واحد است و سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد ، سامانه آموزشیار می باشد. دانشجویان باید برای انتخاب واحد ، شهریه ثابت خود را بپردازند تا بخش انتخاب واحد سامانه برای آنها فعال شود. همچنین از دانشجویان ورودی جدید کل شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر به صورت علی الحساب دریافت می شود.

شهریه متغیر رشته‌ پرستاری

شهریه متغیر دانشگاه آزاد را تعداد و نوع واحد های درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می‌کند ، تعیین می نماید و سالانه حدود 15 الی 20 درصد افزایش می یابد.

دروس عملی و تخصصی از دروس عمومی و نظری شهریه متغیر بیشتری دارند و دانشجویان ترم های آخر که دروس عملی بیشتری دارند ، هزینه تحصیل آنها به دلیل افزایش شهریه متغیر ، گران تر از دانشجویان ترم های پایین تر است.

مرتبط بخوانید : شهریه رشته‌ پرستاری بدون کنکور

میزان شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه رشته‌ پرستاری آزاد در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی متفاوت است و بیشترین مبلغ شهریه را مقطع دکتری دارد.

برای سال تحصیلی پیش رو ، مبلغ شهریه دانشگاه آزاد برای رشته‌ پرستاری در هر یک از مقاطع به شرح زیر می باشد :

  • شهریه آزاد رشته‌ پرستاری مقطع کارشناسی : 8 الی 9 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (20 واحد درسی)
  • شهریه آزاد رشته‌ پرستاری مقطع کارشناسی ارشد : 12 الی 14 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی (8 واحد درسی)
  • شهریه آزاد رشته‌ پرستاری مقطع دکتری تخصصی : 14 الی 16 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی
احتمالا این را هم بپسندید  تخفیف شهریه دانشگاه آزاد - شرایط کامل تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1401 - 1402

همچنین در واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد ، مبالغ فوق حدود دو برابر می شود مثلا در مقطع کارشناسی میزان شهریه رشته‌ پرستاری در واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد حدود 16 الی 18 میلیون تومان می باشد.

راهنمای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

درگاه پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ، سامانه آموزشیار است و دانشجویان باید از طریق این سامانه شهریه خود را به حساب دانشگاه واریز نمایند. به دانشجویان ورودی جدید یک نام کاربری موقت اختصاص داده‌ می شود که می توانند با استفاده از آن وارد سامانه شده‌ و شهریه را بپردازند.

انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد را خود دانشگاه انجام می دهد. در ابتدای ترم ، شهریه ثابت به همراه بخشی از شهریه متغیر به صورت علی الحساب از دانشجو دریافت می شود. اما از ترم دو به بعد دانشجویان خود موظف به پرداخت شهریه هستند. شهریه ثابت باید قبل از انتخاب واحد دانشگاه آزاد و در ابتدای ترم واریز شود اما برای پرداخت شهریه متغیر تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت وجود دارد.

مرتبط بخوانید : شهریه هر ترم کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • شهریه پرستاری دانشگاه آزاد چقدر است ؟

شهریه دانشگاه آزاد برای رشته‌ پرستاری در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و در دوره های ظرفیت خودگردان و ظرفیت عادی متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • شهریه رشته‌ پرستاری آزاد سالانه چقدر افزایش می یابد ؟

میزان شهریه دانشگاه آزاد سالانه حدود 15 درصد افزایش می یابد.

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟

دانشجویان دانشگاه آزاد باید از طریق سایت آموزشیار شهریه خود را بپردازند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی دانشگاه …

5 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    این شهریه که برای مقطع کارشناسی پرستاری نوشتین؟ از هر 6 ماه قراره پرداخت شه یا نه؟ چجوریه؟ از چند وقت پرداخت میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه دانشگاه آزاد سالی دو بار دریافت می شود (البته اگر ترم تابستان اخذ کنید باید سالی سه بار بپردازید ولی انتخاب واحد در ترم تابستان اختیاری است)

  2. سلام اگه ترم تابستون برداریم در مجموع چند ساله تموم میکنیم ؟؟

  3. سلام شهریه دانشگاه آزاد در تمام کشور به یک اندازه است یا در هر شهر متفاوت است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سطح امکانات و کیفیت واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در میزان شهریه موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر