از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی – دروس مهم اختصاصی و عمومی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی

 

داوطلبان خانم کنکور تجربی که به قبولی و تحصیل در رشته مامایی علاقه مند هستند ، باید بدانند که برای قبولی در این رشته کدام دروس مهم تر هستند و ضریب بالاتری دارند و در این دروس درصد بالاتری به دست آورند. رشته مامایی جزو رشته های زیر گروه یک کنکور تجربی است که ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در این زیر گروه متفاوت است. در ادامه این مطلب ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی را بررسی خواهیم کرد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد ، رشته مامایی در زیر گروه یک کنکور تجربی قرار دارد و رشته هایی همچون پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، هوشبری و پرستاری نیز در این زیر گروه هستند. به طور کلی رشته های کنکور تجربی در 5 زیر گروه مختلف دسته بندی شده اند و دروس عمومی و تخصصی در هر یک از این زیر گروه ضرایب متفاوتی دارند.

مرتبط بخوانید : ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی

علاقه مندان به قبولی در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی مثل رشته مامایی ، برای اطلاع از دروس مهم و تاثیر گذار در قبولی این رشته ها ، باید ضرایب دروس زیر گروه یک را بررسی کنند که به شرح زیر است :

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی برای قبولی در رشته مامایی

درس های زبان عربی ، زبان انگلیسی ، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان و ادبیات فارسی ، دروس عمومی کنکور تجربی هستند که از هر کدام 25 سوال مطرح می شود. این دروس دارای ضریب متفاوت هستند ولی در تمام زیر گروه ها ضریب یک درس عمومی یکسان و به شرح زیر است :

  • زبان و ادبیات فارسی : ضریب 4
  • معارف فرهنگ و معارف اسلامی :  ضریب 3
  • زبان عربی : ضریب 2
  • زبان خارجی : ضریب 2
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته آموزش تربیت بدنی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

پس با توجه به ضریب دروس فوق ، دروس عمومی را از نظر اهمیت می توان به ترتیب زبان و ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی نام برد که یعنی ادبیات فارسی با ضریب 4 ، پر اهمیت ترین درس است ولی دروس زبان خارجی و عربی با ضریب 2 ، تاثیر کمتری دارند.

شما در برنامه ریزی کنکور برای دروس عمومی ، باید برای درس زبان و ادبیات فارسی وقت بیشتری بگذارید و نقاط ضعف خود را تقویت کنید ولی حتما باید هر 4 درس عمومی را مطالعه کنید و کمتر بودن ضریب درس های عربی و انگلیسی ، به معنای بی اهمیت بودن آنها نیست و تاثیر خود را در بهتر شدن رتبه کنکور شما می گذارند.

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی برای قبولی در رشته مامایی

همانطور که احتمال می دهید ، پر اهمیت ترین درس در زیر گروه یک کنکور تجربی ، درس زیست شناسی است که ضریب این درس و سایر دروس اختصاصی به شرح زیر است :

زمین شناسی در زیر گروه یک کنکور تجربی ضریب 0 را دارد یعنی شما حتی به 30 سوال زمین شناسی پاسخ دهید ، هیچ تاثیری در بهتر شدن رتبه در زیر گروه یک شما نخواهد داشت اما اگر به قبولی در رشته داروسازی هم فکر می کنید ، حتما به سوالات زمین شناسی هم پاسخ دهید زیرا داروسازی در زیر گروه دو قرار دارد و زمین شناسی از دروس مهم زیر گروه دو است.

مرتبط بخوانید : ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری

اهمیت درس زیست شناسی هم که مشخص است و هر داوطلب کنکور تجربی اولین درسی که باید در آن قوی باشد و بتواند درصد بالا در آن درس کسب کند ، درس زیست شناسی است. این درس ضریب 4 را دارد و 50 سوال از آن در کنکور مطرح می شود. شما با پاسخ صحیح دادن به 15 سوال از درس زیست شناسی ، مثل این است که به 30 سوال ریاضی پاسخ داده اید زیرا ضریب 2 برابری دارد ولی توصیه می شود حتما در کسب درصد دروس مختلف ، تعادل داشته باشید تا رتبه بهتری کسب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته پژوهشگری امنیت - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

اشتباهی که اکثر داوطلبان کنکور تجربی انجام می دهند ، حذف دروس ضریب پایین مثل درس ریاضی است و زمان بیشتری را برای درس زیست یا شیمی می گذارند. این اشتباه باعث می شود رتبه زیر گروه یک تا حد زیادی افت کند و شما باید در تمام دروس اختصاصی درصد مناسب به دست آورید ولی در درس های زیست و شیمی درصدتان بالاتر باشد.

سوالات متداول

  • ضرایب دروس برای قبولی در رشته مامایی به چه صورت است ؟

ضریب دروس برای قبولی در رشته مامایی را در این مطلب بررسی کردیم.

  • مهم ترین درس عمومی برای قبولی در رشته مامایی کدام درس است ؟

تمام دروس عمومی مهم هستند اما درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را برای قبولی در رشته مامایی و سایر رشته های کنکور تجربی را دارد.

  • مهم ترین درس اختصاصی برای قبولی در رشته مامایی کدام درس است ؟

در زیر گروه یک کنکور تجربی ، مهم ترین درس اختصاصی زیست شناسی با ضریب 4 است ولی دروس شیمی ، ریاضی و فیزیک هم مهم هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر