از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی 1401 – تمام رشته ها و دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی

 

بیشترین تعداد دانشجویان دانشگاه نوبت دوم را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل داده اند که یا با شرکت در کنکور سراسری یکی از 5 گروه آزمایشی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، در یکی از رشته های این دانشگاه قبول شده اند. دانشگاه نوبت دوم از لحاظ امکانات و خدمات آموزشی مشابه دانشگاه روزانه است و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد اما نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در این دانشگاه ، شهریه پرداز بودن آن است. دانشجویان دانشگاه نوبت دوم که به عنوان دانشجوی دانشگاه شبانه هم شناخته می شوند ، می بایست از همان ابتدای شروع به تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت کنند و پرداخت شهریه تا زمان فارغ التحصیلی ادامه دار خواهد بود. شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی بر اساس نوع رشته تحصیلی ، سال ورود به دانشگاه و برخی عوامل دیگر تعیین می شود بنابراین شهریه رشته ها برابر نیست. ما در این مطلب می خواهیم شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی 1401 را در تمام رشته ها بررسی کنیم. همراه ما باشید.

در صورت تمایل به اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف دانشگاه شبانه ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی 1401

همانگونه که در بخش ابتدایی مطلب هم ذکر شد، شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی در رشته های مختلف انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه و هنر متفاوت است و دانشجو بر اساس رشته ای که انتخاب می کند و همچنین سالی که وارد دانشگاه می شود ، موظف به پرداخت شهریه مصوب می باشد.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی

علاوه بر مورد فوق ، شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که مجموع این دو ، کل هزینه تحصیل در یک ترم را تشکیل می دهند. رشته ها از نظر سختی دروس ، داشتن دروس کارگاهی و آزمایشگاهی و … از نظر شهریه ثابت و متغیر متفاوت هستند و در حالت کلی ، رشته هایی که دروس عملی بیشتری دارند دارای شهریه گران تری هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی کامپیوتر 1401 - هزینه تحصیل هر ترم

شهریه های رشته های انسانی کارشناسی دانشگاه شبانه

منظور از رشته های انسانی در دانشگاه نوبت دوم شامل رشته های حسابداری ، روانشناسی ، مدیریت بازرگانی ، حقوق و … هستند که عمده این رشته ها به صورت با کنکور برای سه گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی ارائه می شوند اما در بعضی از واحدهای شبانه ، شرایط تحصیل بدون کنکور نیز در این رشته ها فراهم است.

رشته های انسانی در دانشگاه نوبت دوم به نسبت سایر رشته ها کمترین میزان شهریه را دارند و در میان خود رشته های انسانی هم بعضی رشته ها ارزان تر و بعضی رشته ها گران تر هستند. برای مثال تحصیل در رشته حسابداری مقداری گران تر از رشته هایی همچون اقتصاد است.

با در نظر گرفتن توضیحات فوق ، حدود شهریه ثابت کارشناسی رشته های انسانی در دانشگاه آزاد نزدیک به 3/5 الی 4 میلیون تومان است که این مبلغ برای یک ترم بوده و سالی باید دو بار پرداخت شود.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه شبانه رشته روانشناسی و  شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق

شهریه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی دانشگاه نوبت دوم

رشته های فنی مهندسی در دانشگاه نوبت دوم تقاضای زیادی دارند زیرا قبولی در این دانشگاه به نسبت دانشگاه روزانه به رتبه بالاتری نیاز دارد. برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی دانشگاه شبانه از جمله مهندسی صنایع ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر و … نیاز به پرداخت شهریه ثابت و متغیر به صورت ترم به ترم است و حدود شهریه هم نزدیک به 5 میلیون تومان می باشد.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع

شهریه های رشته های علوم پایه کارشناسی دانشگاه شبانه

رشته های علوم پایه دانشگاه شبانه شامل رشته های زیست شناسی سلولی مولکولی ، شیمی کاربردی ، شیمی محض ، ریاضی محض و … می باشند که این رشته ها از نظر میزان شهریه از رشته های فنی مهندسی ارزان تر اما از رشته های انسانی مقداری گران تر هستند. برای سال 1401 ، حدود شهریه دانشگاه نوبت دوم در رشته های کارشناسی علوم پایه نزدیک به 4/5 میلیون تومان می باشد.

نحوه پرداخت شهریه در دانشگاه شبانه

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی

 

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه روزانه چیست - راهنمای معرفی دانشگاه های روزانه

پرداخت شهریه در دانشگاه شبانه از طریق سایت دانشگاه انجام می گیرد و دانشجو باید در ابتدای ترم شهریه ثابت و در پایان ترم هم شهریه متغیر را واریز نماید. البته از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه در ابتدای ورود به دانشگاه علاوه بر شهریه ثابت بخشی از شهریه متغیر هم دریافت می گردد و پس از آنکه انتخاب واحد ترم اول دانشجو را دانشگاه انجام داد و کل شهریه متغیر به صورت دقیق حساب شد، تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت پرداخت مابقی شهریه وجود خواهد داشت.

سوالات شما

  • آیا تحصیل در رشته های کارشناسی دانشگاه نوبت دوم شهریه دارد ؟

بله ، تمام رشته های کارشناسی دانشگاه نوبت دوم اعم از رشته های فنی مهندسی ، انسانی ، هنر ، علوم پایه و … شهریه دارند.

  • شهریه دانشگاه نوبت دوم بیشتر است یا شهریه دانشگاه آزاد ؟

شهریه دانشگاه آزاد از تمام دانشگاه های شهریه پرداز به جزء دانشگاه پردیس خودگردان ، بیشتر است.

  • شهریه کدام رشته در دانشگاه نوبت دوم کمتر است ؟

رشته های انسانی در دانشگاه نوبت دوم از شهریه کمتری برخوردار هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی 1401 – شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم

  رشته علوم تربیتی از زیر مجموعه رشته های کنکور انسانی است و داوطلبان کنکوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر