از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی 1401 – شهریه کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه شبانه در تمام رشته ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی

 

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی برای داوطلبانی که قصد تحصیل در یکی از رشته های این دانشگاه را دارند سوال است. دانشگاه نوبت دوم یکی از دانشگاه های سراسری محسوب می شود که از طریق کنکور سراسری، کنکور کاردانی فنی حرفه ای و همچنین به روش بدون کنکور ، در رشته های مختلف فنی مهندسی ، علوم انسانی ، هنر و … دانشجو پذیرش می نماید. علاقه مندان به تحصیل در هر  یک از رشته های این دانشگاه در صورتی که موفق به قبولی شوند ، موظف هستند از ابتدای ورود به دانشگاه تا زمانی که فارغ التحصیل می شوند ، شهریه بپردازند که میزان شهریه در هر رشته متفاوت است. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا شما عزیزان را برای میزان شهریه مقطع کاردانی دانشگاه نوبت دوم راهنمایی کنیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در صورت تمایل به اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف دانشگاه شبانه ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

میزان شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی

مقطع کاردانی را اکثر دانشگاه ها از جمله دانشگاه نوبت دوم برگزار می کنند و این مقطع رشته های تحصیلی متنوعی را شامل می شود تا داوطلبانی که به دنبال دریافت مدرک فوق دیپلم هستند، بتوانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه نوبت دوم مثل تمام دانشگاه ها ، دو سال مدت زمان تحصیل دارد و دانشجو پس از گذراندن تمام واحدهای درسی مصوب و طبق چارت درسی ، فارغ التحصیل می شوند.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق

در طول دو سال تحصیل که شامل 4 ترم تحصیلی می باشد ، از دانشجو شهریه دریافت می شود که باید در هر ترم پرداخت شود و اجازه ورود به ترم بعدی داده شود. شهریه کاردانی دانشگاه شبانه در تمام رشته ها شامل دو بخش ثابت و متغیر می باشد ولی رشته های مختلف شهریه متفاوتی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کاردانی دانشگاه ازاد 1402 📞 زمان و دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور

شهریه دانشگاه شبانه کاردانی رشته های انسانی

رشته هایی همچون کاردانی بیمه ، کاردانی حسابداری ، کاردانی مدیریت و … از جمله رشته های انسانی هستند که در دانشگاه شبانه ارائه می شوند. هزینه تحصیل در این رشته برای هر ترم حدود 3 میلیون تومان می باشد و نوع انتخاب واحد شما باعث بیشتر یا کمتر شدن شهریه می شود. (اگر تعداد واحدهای درسی بیشتری اخذ کنید، شهریه بیشتری باید بپردازید)

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی رشته های فنی مهندسی

گران ترین رشته های تحصیلی دانشگاه نوبت دوم ، رشته های فنی مهندسی هستند و دانشجویان این رشته ها در هر ترم حدود 4 تا 5 میلیون تومان بسته به نوع رشته تحصیلی پرداخت می کنند. بنابراین اگر قصد انتخاب یکی از رشته های کاردانی فنی مهندسی را در دانشگاه نوبت دوم دارید ، لازم است درباره شهریه تحقیقات کافی را انجام دهید.

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی رشته های علوم پایه

رشته های علوم پایه از نظر میزان شهریه تفاوتی با رشته های فنی مهندسی ندارند و دانشجویانی که این رشته ها را انتخاب می کنند در هر ترم حداقل باید 4 میلیون تومان شهریه پرداخت کنند.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه نوبت دوم و پردیس خودگردان

شهریه دانشگاه شبانه کاردانی رشته های هنر

دسته آخر رشته های تحصیلی کاردانی دانشگاه نوبت دوم ، رشته های هنر هستند که البته به تعداد محدود در این دانشگاه ارائه می شوند. شما اگر قصد انتخاب یکی از رشته های هنر را در دانشگاه شبانه دارید، شهریه هر ترم شما حدود 4 میلیون تومان خواهد بود.

منظور از شهریه ثابت و متغیر کاردانی دانشگاه شبانه

شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی

بسیاری از داوطلبان درباره شهریه متغیر و شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم سوالاتی دارند به همین دلیل در این بخش می خواهیم این دو شهریه را به طور کامل توضیح دهیم.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته دامپزشکی 1401 - شهریه ثابت و متغیر دامپزشکی نوبت دوم

شهریه ثابت را اسم رشته تحصیلی و سال ورود شما به دانشگاه تعیین می کند و تا زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شوید، بیشتر نمی شود. میزان شهریه ثابت رشته های انسانی از سایر رشته ها کمتر است و بیشترین شهریه ثابت را معمولا رشته های فنی مهندسی دارند.

در مقابل ، شهریه متغیر را تعداد و نوع واحدهای درسی تعیین می کند. در دانشگاه شبانه، دروس عملی و کارگاهی و همچنین دروس اختصاصی از دروس عمومی و پایه گران تر هستند بنابراین رشته هایی که دارای دروس عملی بیشتری هستند مثل رشته های فنی مهندسی ، شهریه متغیر گران تری دارند اما رشته های انسانی دروس عملی کمتری دارند بنابراین شهریه متغیر این رشته ها کمتر است.

مرتبط بخوانید : کاردانی به کارشناسی غیر حضوری – شرایط ثبت نام دانشگاه کارشناسی ناپیوسته غیر حضوری

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی چقدر است؟

شهریه رشته های مختلف کاردانی در دانشگاه شبانه متفاوت است که در این مطلب با جزئیات کامل توضیح داده ایم.

  • دانشجویان تازه وارد مقطع کاردانی دانشگاه نوبت دوم چگونه باید شهریه پرداخت کنند؟

نحوه دریافت شهریه از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شبانه معمولا بدین صورت است که کل شهریه ثابت به همراه بخشی از شهریه متغیر دریافت می شود.

  • آیا دانشگاه شبانه هزینه تحصیل زیادی دارد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه شبانه به نسبت دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان کمتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی پیوسته

ثبت نام کاردانی پیوسته 1402 📞 راهنمای ثبت نام کاردانی پیوسته در تمام دانشگاه ها

ثبت نام کاردانی پیوسته را می توانید در بسیاری از دانشگاه ها مثل دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر