از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی 1401 – شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی

 

رشته علوم تربیتی از زیر مجموعه رشته های کنکور انسانی است و داوطلبان کنکوری این گروه آزمایشی در صورت کسب رتبه خوب در زیر گروه مربوطه ، می توانند وارد این رشته شوند. دانشگاه شبانه مثل دانشگاه روزانه از طریق کنکور سراسری دانشجویان خود را پذیرش می نماید ولی تفاوتی که با دانشگاه روزانه دارد این است که رتبه های کمی بالاتر را هم ثبت نام می کند و تفاوت دوم هم در شهریه پرداز بودن آن است. تحصیل در دانشگاه شبانه رایگان نیست و هر یک از رشته ها از میزان شهریه ای برخوردار هستند. میزان شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی برای داوطلبانی که قصد انتخاب این رشته محل را دارند سوال است که در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید.

اگر می خواهید از شهریه دقیق رشته های مختلف دانشگاه شبانه مطلع شوید ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی

یکی از رشته های انسانی که در دانشگاه شبانه ارائه می شود ، رشته علوم تربیتی است که اکثر داوطلبانی که در این رشته پذیرفته می شوند ، دارای رتبه خوب می باشند. قبولی در رشته علوم تربیتی دانشگاه شبانه با شرکت در کنکور انسانی و کسب رتبه مورد نیاز امکان پذیر است و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته تابحال انجام نشده است. پذیرفته شدگان ، باید بر اساس سالی که وارد دانشگاه می شوند شهریه ثابت و بر اساس انتخاب واحدی که انجام می دهند ، شهریه متغیر را پرداخت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی کامپیوتر 1401 - هزینه تحصیل هر ترم

میزان شهریه رشته علوم تربیتی دانشگاه شبانه 1401 برای هر ترم تحصیل حدود 3/5 میلیون تومان می باشد که یک قسمت از آن را شهریه ثابت و بخش بیشتر را نیز شهریه متغیر تشکیل می دهد.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته علوم تربیتی پیام نور

شهریه دانشجویان تازه وارد رشته علوم تربیتی دانشگاه شبانه

دانشجویان تازه وارد رشته علوم تربیتی دانشگاه شبانه به نسبت دانشجویان ورودی سال قبل ، شهریه ثابت بیشتری دارند زیرا شهریه ثابت هر ساله حدود 10 الی 15 درصد گران تر می شود و برای هر رشته در هر ورودی ، یک مبلغ ثابت بوده و تا زمان فارغ التحصیلی تغییری نمی کند.

شهریه متغیر علوم تربیتی دانشگاه نوبت دوم را هم نوع دروس ثبت شده در برنامه انتخاب واحد تعیین می کند و اگر دروس عملی و اختصاصی بیشتری در برنامه وجود داشته باشد ، مبلغ شهریه متغیر بالاتر می رود اما دروس عمومی و پایه ، هزینه کمتری دارند. دانشجویان جدیدالورود دانشگاه نوبت دوم کل شهریه را یکجا پرداخت نمی کنند و دانشگاه مبلغی از شهریه را به صورت علی الحساب از آنها دریافت می کند.

عدم پرداخت شهریه دانشگاه شبانه

بعضی از پذیرفته شدگان رشته های دانشگاه شبانه بنا به دلایلی از ادامه تحصیل در این دانشگاه صرف نظر می کنند و این سوال را دارند که آیا در صورت عدم ثبت نام و پرداخت نکردن شهریه ، مشکلی برای آنها به وجود می آید ؟ در این خصوص لازم است بدانید که دانشگاه شبانه مثل دانشگاه روزانه محرومیت یکساله ندارد و اگر از رشته قبولی خود در این دانشگاه رضایت ندارید ، می توانید ثبت نام نکنید و در کنکور سال آینده شرکت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع 1401 - شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم مهندسی صنایع

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در صورت عدم ثبت نام دانشگاه شبانه در موعد مقرر ، امکان دارد مهلت مجددی برای ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته نشود و برای این دسته از داوطلبان انصراف از تحصیل رد می شود.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته علوم تربیتی

سوالات متداول

  • تحصیل در رشته علوم تربیتی دانشگاه شبانه چقدر هزینه دارد ؟

هزینه هر ترم تحصیل در دانشگاه شبانه برای رشته علوم تربیتی به طور کامل در این مطلب بررسی شد.

  • شهریه رشته علوم تربیتی دانشگاه نوبت دوم برای دانشجویان ورودی جدید چقدر است و چگونه باید پرداخت کنند ؟

شهریه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شبانه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که معمولا کل شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر از این دسته از دانشجویان به صورت علی الحساب دریافت می شود.

  • در صورت عدم ثبت نام و پرداخت نکردن شهریه در دانشگاه شبانه ، چه مشکلی به وجود می آید ؟

اگر جزو قبولی های دانشگاه شبانه هستید و نمی خواهید وارد دانشگاه شوید ، عدم ثبت نام و پرداخت نکردن شهریه ، مشکلی برای شرکت در کنکور سال آینده به وجود نمی آورد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی

شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی 1401 – تمام رشته ها و دانشگاه ها

  بیشترین تعداد دانشجویان دانشگاه نوبت دوم را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل داده اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر