از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع 1401 – شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم مهندسی صنایع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع

قبولی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه های سراسری مخصوصا دانشگاه های روزانه و نوبت دوم سختی های خودش را دارد و بسیاری از داوطلبان علی رغم کسب رتبه خوب در کنکور اما از پذیرش در دانشگاه روزانه به دلیل ظرفیت کمی که دارد ، باز می مانند و به فکر تحصیل در دانشگاه شبانه هستند. البته عده ای از داوطلبان هم تحصیل در دانشگاه شبانه استان خود را به تحصیل در دانشگاه روزانه سایر استان ها ترجیح می دهند ولی دلیل انتخاب دانشگاه نوبت دوم برای ادامه تحصیل هر چه که باشد ، نیاز به پرداخت شهریه دارد و مثل دانشگاه روزانه ، امکانات تحصیل رایگان را فراهم نساخته است. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان کنکور ریاضی درباره شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع سوال می کنند، این مطلب را تهیه کرده ایم تا شهریه این رشته محل را به طور کامل بررسی کنیم. همراه ما باشید.

آیا شهریه رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه گران است

اولین موضوع مهم در مورد شهریه رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه، بررسی گران بودن یا نبودن هزینه تحصیل در این رشته و دانشگاه است. دانشگاه شبانه جزو دانشگاه های شهریه پرداز محسوب می شود اما به نسبت دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان، دارای هزینه تحصیل کمتری می باشد. بنابراین اگر بین این سه دانشگاه از نظر میزان شهریه تصمیم گیری نکرده اید، دانشگاه شبانه از شما شهریه کمتری دریافت می کند. از طرفی رشته مهندسی صنایع هم به نسبت رشته هایی همچون مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی معماری، رشته کم هزینه تری است

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه

شهریه ثابت رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه 1401

یک بخش از کل هزینه تحصیل رشته مهندسی صنایع را شهریه ثابت تشکیل می دهد. منظور از شهریه ثابت این است که یکبار تعیین می شود و تا زمانی که فارغ التحصیل شوید، افزایش یا کاهش نمی یابد. اسم رشته تحصیلی شما، مقطعی که انتخاب کرده اید و همچنین سالی که وارد دانشگاه می شوید، باعث تعیین شهریه ثابت می شوند و شما به نسبت دانشجویان هم رشته و هم مقطع ورودی سال قبل، شهریه ثابت بیشتری دارید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه شبانه چیست 📞 راهنمای معرفی دانشگاه شبانه و 5 تفاوت اصلی آن با دانشگاه روزانه

حدود شهریه ثابت رشته مهندسی صنایع در دانشگاه نوبت دوم 1/900/000 تومان می باشد که برابر با شهریه ثابت سایر رشته های مهندسی است.

شهریه متغیر رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه 1401

بخش دوم شهریه رشته صنایع دانشگاه شبانه ، شهریه متغیر است اما منظور از شهریه متغیر چیست؟ شهریه متغیر همانطور که از اسم آن هم مشخص است، در هر ترم تغییر می کند زیرا ممکن است شما در یک ترم 20 واحد درسی اخذ کنید و ترم بعدی 14 واحد بردارید یا اینکه در یک ترم دروس عملی و اختصاصی بیشتری داشته باشید و در نتیجه شهریه متغیرتان افزایش می یابد.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق

همانگونه که توضیح داده شد، میزان شهریه متغیر وابسته به دو عامل نوع واحد درسی و تعداد واحد درسی اخذ شده است و سالانه هم حدود 10 الی 15 درصد گران تر می شود. دروس اختصاصی، عملی، کارگاهی و پروژه دارای شهریه متغیر بیشتری هستند و دروس عمومی هم ارزان تر می باشند.

حدود شهریه متغیر دروس رشته مهندسی صنایع به شرح زیر می باشد :

  • شهریه متغیر دروس اصلی تخصصی رشته مهندسی صنایع : حدود 300/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پایه نظری رشته مهندسی صنایع : حدود 270/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عمومی رشته مهندسی صنایع : حدود 153/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس آزمایشگاهی عملی و کارگاهی رشته مهندسی صنایع : حدود 287/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پروژه رشته مهندسی صنایع  : حدود 349/000 تومان

راهنمای پرداخت شهریه در دانشگاه نوبت دوم

شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع

 

دانشجویان ترم یک دانشگاه شبانه برای ثبت نام در دانشگاه و انجام انتخاب واحد ترم یک خود ، باید مقداری از شهریه کل ترم را به صورت علی الحساب بپردازند که معمولا شامل کل شهریه ثابت به همراه بخشی از شهریه متغیر است.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق 1401 - شهریه ثابت و متغیر رشته حقوق شبانه

نحوه پرداخت شهریه علی الحساب به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت دانشگاه امکان پذیر می باشد. بعد از پرداخت شهریه و ارائه مدارک، ثبت نام قطعی دانشجو انجام می شود ولی عدم پرداخت شهریه تا موعد مقرر، به منزله انصراف از تحصیل است.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه شبانه رشته روانشناسی

سوالات شما

  • رشته مهندسی صنایع در دانشگاه شبانه چقدر هزینه تحصیل دارد ؟

هزینه تحصیل در رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه با توجه به یکسری عوامل تعیین می شود که در این مطلب توضیح دادیم.

  • تحصیل در رشته مهندسی صنایع دانشگاه نوبت دوم گران تر است یا دانشگاه آزاد ؟

دانشگاه نوبت دوم به نسبت دانشگاه شبانه دارای هزینه تحصیل کمتری است.

  • دانشجویان قبول شده در رشته مهندسی صنایع دانشگاه شبانه چقدر باید شهریه پرداخت کنند ؟

از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شبانه به صورت علی الحساب شهریه دریافت می شود یعنی بخشی از شهریه در زمان ثبت نام دریافت می شود و مابقی بدهی باید تا آخر ترم پرداخت شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی 1401 – شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم

  رشته علوم تربیتی از زیر مجموعه رشته های کنکور انسانی است و داوطلبان کنکوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر