از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان – تفاوت شهریه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

 

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند و یا می خواهند به صورت بدون کنکور وارد یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان یا آزاد شوند ، این سوال را دارند که شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان و تفاوت شهریه دانشگاه پردیس خودگردان و آزاد چقدر است ؟ در این مطلب شما را در خصوص شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان راهنمایی خواهیم کرد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

دانشگاه آزاد و دانشگاه پردیس خودگردان هر دو از دانشگاه های شهریه پرداز هستند که به نسبت سایر دانشگاه های شهریه پرداز همچون دانشگاه شبانه ، پیام نور و غیرانتفاعی بیشترین میزان شهریه را از دانشجویان خود دریافت می کنند. در این دانشگاه ها رشته های علوم پزشکی ، فنی مهندسی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می شوند که میزان شهریه در رشته ها و مقاطع مختلف ، متفاوت است.

شهریه پزشکی در دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

بیشترین تقاضا برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد است و دانشگاه پردیس خودگردان نیز عمدتا رشته های علوم پزشکی را ارائه می نماید. شهریه دانشگاه آزاد از شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی کمتر است به صورتی که شما برای تحصیل این رشته ها در دانشگاه پردیس خودگردان باید حدود 2 برابر شهریه دانشگاه آزاد را پرداخت کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه آزاد رشته روانشناسی 1403 📞 هزینه دانشگاه آزاد رشته روانشناسی

در حال حاضر شهریه سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد از 14 الی 17 میلیون تومان است و دانشگاه پردیس خودگردان در همین رشته از 20 الی 25 میلیون تومان شهریه دریافت می نماید. لازم به ذکر است که شما اگر در دوره ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد پذیرفته شوید ، میزان شهریه ای نزدیک به شهریه دانشگاه پردیس خودگردان باید پرداخت کنید.

مرتبط بخوانید : پزشکی پردیس خودگردان بدون کنکور

شهریه رشته های پیراپزشکی در دانشگاه ازاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

رشته های پیراپزشکی شامل پرستاری ، اتاق عمل ، مامایی ، هوشبری و … هستند که دانشگاه پردیس خودگردان در این رشته ها نیز از دانشگاه آزاد بیشتر شهریه دریافت می کند. میزان شهریه این رشته ها در دانشگاه آزاد حدود 8 الی 9 میلیون تومان است و دانشگاه پردیس خودگردان نیز ما بین 12 الی 15 میلیون تومان در رشته های پیراپزشکی شهریه دریافت می نماید.

شهریه ارشد دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان از دانشگاه آزاد شهریه بیشتری دریافت می کند. در رشته های ارشد پیراپزشکی میزان شهریه دانشگاه آزاد حدود 12 الی 14 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی است و دانشگاه پردیس خودگردان نیز حدود 16 الی 18 میلیون تومان در این رشته ها شهریه دریافت می نماید.

در سایر رشته های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، هنر و … میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان حدود 9 الی 12 میلیون تومان است و دانشگاه آزاد نیز از 4 الی 7 میلیون تومان در این رشته ها شهریه دریافت می نماید.

مرتبط بخوانید : نحوه ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان 

شهریه دکتری دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان

مقطع دکتری نیز هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه پردیس خودگردان اجرا می شود. در مقطع دکتری تخصصی این دانشگاه ها رشته های انسانی ، رشته های ریاضی و فنی مهندسی ، علوم پزشکی و …. ارائه می شوند که دانشگاه پردیس خودگردان در تمام رشته های این مقطع از دانشگاه آزاد شهریه بیشتری دارد به طوری که در رشته های دکتری پیراپزشکی میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نزدیک به 22 میلیون تومان و در دانشگاه آزاد نزدیک به 15 میلیون تومان است.

مرتبط بخوانید : پردیس خودگردان بدون کنکور – رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان

در رشته های انسانی دکتری شهریه دانشگاه پردیس خودگردان حدود 18 میلیون تومان و دانشگاه آزاد حدود 15 میلیون تومان است. شهریه رشته های علوم پایه و فنی مهندسی نیز حدود 2 میلیون بیشتر از شهریه رشته های انسانی است.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه آزاد ارشد رشته حسابداری 1401 - شهریه هر ترم کارشناسی ارشد حسابداری

سوالات متداول

  • شهریه ارشد دانشگاه ازاد بیشتر است یا پردیس خودگردان ؟

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد شهریه کمتری از دانشگاه پردیس خودگردان دارد.

  • شهریه پزشکی دانشگاه ازاد بیشتر است یا پردیس خودگردان ؟

شهریه رشته های علوم پزشکی در دانشگاه پردیس خودگردان بیشتر از دانشگاه آزاد است.

  • تحصیل در کدام دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان هزینه کمتری دارد ؟

شهریه دانشگاه آزاد در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی از شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کمتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی دانشگاه …

2 نظر

  1. فاطمه آقا محمدیان

    سلام.واحترام. سوال من این هست که آیا من که دکتری دانشگاه آزاد واحد بین الملل کیش قبول شدم میتونم بیام در پردیس خود گردان در تهران تحصیل کنم رشته من حقوق عمومی هست
    در ضمن من مجاز شده بودم برای پردیس ولی از زمان ثبت نام متاسفانه مطلع نشدم

  2. نسرین ایمانی

    کسی که از مازاد خودگردان دانشگاه آزاد انصراف بده و یه بارهم حسابداری آزاد انصراف داده باشه حق شرکت در کنکور رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر