از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تفاوت شهریه شبانه و آزاد – شهریه دانشگاه آزاد بیشتره یا شبانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تفاوت شهریه شبانه و آزاد

 

تفاوت شهریه شبانه و آزاد برای داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در هر دو این دانشگاه ها هستند ، سوال است و می خواهند با بررسی شهریه رشته مورد علاقه شان در این دانشگاه ها ، یک دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند. دانشگاه های شبانه و آزاد رشته های تحصیلی خود را در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکتری ارائه می کنند که بیشترین تنوع رشته ها را در مقطع کارشناسی شاهد هستیم. برای قبولی در هر این دانشگاه ها نیاز به شرکت در کنکور می باشد اما بر اساس سوابق تحصیلی هم می توان پذیرش گرفت مخصوصا در دانشگاه آزاد که عمده رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور قرار داده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برای تفاوت شهریه شبانه و آزاد در رشته ها و مقاطع مختلف راهنمایی شوید.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف در دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تفاوت شهریه شبانه و آزاد در مقطع کاردانی

مقطع کاردانی را هر دو دانشگاه شبانه و آزاد اجرا می کنند که می توان با شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ، شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد این مقطع شد. رشته های کاردانی در دانشگاه آزاد شهریه حدودی 2 تا 5 میلیون تومانی دارند که رشته های انسانی ارزان تر اما رشته های فنی مهندسی و علوم پایه گران تر هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری 1402 📞 شهریه ثابت و متغیر در تمام مقاطع

دانشگاه شبانه هم در رشته های انسانی مقطع کاردانی حدود 1/5 تا 2/5 میلیون تومان شهریه دریافت می کند و در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه نیز شهریه حدود 3 تا 4 میلیون تومانی دارد. پس می توان نتیجه گرفت ، دانشگاه شبانه به نسبت دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ارزان تر است.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی کامپیوتر

تفاوت شهریه شبانه و آزاد در مقطع کارشناسی

رشته های کارشناسی دانشگاه های شبانه و آزاد شامل رشته های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه و … هستند به علاوه اینکه رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری ، اتاق عمل ، مامایی و … در دانشگاه آزاد ارائه می شوند. دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی به نسبت دانشگاه شبانه گران تر است و تفاوت شهریه رشته های تحصیلی مختلف این دانشگاه ها ما بین 500 هزار الی 1 میلیون تومان می باشد.

در دانشگاه شبانه نیز شهریه ثابت رشته ها از 1/100/000 الی 1/800/000 تومان است و میانگین شهریه متغیر نیز 1/5 الی 3 میلیون تومان می باشد اما در دانشگاه ازاد شهریه ثابت رشته ها از 1/5 الی 2 میلیون تومان بوده و شهریه متغیر هم 2 الی 3/5 میلیون تومان است.

مقایسه شهریه دانشگاه آزاد شبانه و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارای رشته های تحصیلی متنوع تری می باشد و میزان شهریه این دانشگاه در این مقطع در مقایسه با دانشگاه شبانه بیشتر است. پس اگر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد هستید و می خواهید وارد یک دانشگاه با هزینه تحصیل مناسب تر شوید ، دانشگاه شبانه را انتخاب کنید. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که قبولی در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه به دلیل ظرفیت پذیرش محدودی که دارند ، سخت تر است.

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه 

سوالات متداول

  • شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا شبانه ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور - مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و شبانه

هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد به نسبت دانشگاه شبانه بیشتر است.

  • کدام رشته در دانشگاه آزاد هزینه تحصیل کمتری دارد ؟

رشته های انسانی در دانشگاه آزاد ، شهریه کمتری دارند.

  • تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه چقدر است ؟

تفاوت شهریه شبانه و آزاد در رشته های مختلف ، متفاوت است که در این مطلب به طور کامل بررسی کرده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر