از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ورود به رشته پرستاری 1403 📞 پذیرش با کنکور و بدون کنکور رشته پرستاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ورود به رشته‌ پرستاری

پرستاری یکی از رشته های پیراپزشکی کنکور سراسری تجربی است که دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد این رشته‌ را ارائه می دهند. پذیرش در رشته‌ پرستاری با شرکت در کنکور سراسری تجربی امکان پذیر است اما در بعضی از سال ها تعداد محدودی از دانشگاه های علوم پزشکی ، شرایط ورود بدون کنکور به این رشته‌ را نیز فراهم کرده‌‌ اند. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ورود بدون کنکور و با کنکور به رشته پرستاری را بررسی خواهیم کرد. لطفا با ما همراه شوید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط پذیرش با کنکور و بدون کنکور رشته‌ پرستاری و پرسیدن سوالات خود با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته‌ باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ورود به رشته پرستاری با کنکور 1403

برای ورود به رشته‌ پرستاری با کنکور ، داوطلبان باید در کنکور سراسری تجربی شرکت نمایند که هر ساله در تیرماه برگزار می شود. شرکت در کنکور تجربی با مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی هر یک از رشته‌ های ریاضی ، تجربی و انسانی امکان پذیر است و حتی با مدرک رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش نیز می توان در کنکور این گروه آزمایشی شرکت کرد.

با شرکت در کنکور سراسری تجربی ، با توجه به رتبه ای که داوطلب کسب کرده‌‌ است امکان پذیرش در یکی از سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد وجود دارد و همانطور که بسیاری از شما نیز می دانید ، رتبه لازم برای قبولی رشته‌ پرستاری در دانشگاه روزانه عموما بهتر از دانشگاه پردیس خودگردان و آزاد است و البته بستگی به نوع دانشگاه نیز دارد. مثلا دانشگاه پردیس خودگردان تهران از دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان ها ، رتبه های بهتری را پذیرش می کند.

مرتبط بخوانید :  آیا با رشته‌ انسانی میشود پرستاری خواند

رتبه قبولی رشته‌ پرستاری دانشگاه روزانه

رتبه لازم برای رشته‌ پرستاری دانشگاه روزانه از دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد بهتر است یعنی اگر می خواهید در دانشگاه دولتی روزانه پذیرش شوید ، باید رتبه مناسبی را به دست آورید. هر یک از دانشگاه های روزانه نیز با توجه به ظرفیت پذیرشی که دارند ، رتبه های متفاوتی را پذیرش می کنند. برای قبولی در رشته‌ پرستاری دانشگاه های تهران ، شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران ، رتبه کشوری شما باید کمتر از 18 هزار باشد و در صورت کسب رتبه بالاتر ، شانس پذیرش تان در این سه دانشگاه خیلی کم و نزدیک به صفر می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط پرستاری بدون کنکور - به همراه شرایط ثبت نام 1401

در دانشگاه های علوم پزشکی سطح دو مثل دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ، بابل و … برای رشته‌ پرستاری تا رتبه کشوری نزدیک به 22 هزار نیز پذیرش انجام می شود و هر چقدر که رتبه بیشتر شود ، شانس قبولی داوطلب در این دانشگاه ها کاهش می یابد.

با رتبه بالاتر از 22 هزار کشوری نیز احتمال قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود ، گیلان ، گرگان ، اراک ، قم و … وجود دارد و به طور کلی برای قبولی رشته‌ پرستاری در دانشگاه های روزانه حداکثر باید رتبه کشوری شما 30 هزار باشد.

رتبه قبولی رشته‌ پرستاری دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان شعبه شهریه پرداز دانشگاه روزانه است و اکثر دانشگاه ها برای جذب دانشجوی بیشتر ، واحد ظرفیت خودگردان نیز دارند. رشته‌ پرستاری در بسیاری از واحدهای پردیس خودگردان نیز ارائه می شود و با رتبه های بالاتر نیز احتمال قبولی وجود دارد. بنابراین اگر از نظر پرداخت شهریه دانشگاه پردیس خودگردان مشکلی ندارید و رتبه شما مناسب قبولی در دانشگاه روزانه نیست ، توصیه می شود در زمان انتخاب رشته‌ ، دانشگاه پردیس خودگردان را نیز انتخاب نمایید.

البته رتبه قبولی رشته‌ پرستاری در برخی از دانشگاه های پردیس خودگردان همچون پردیس شهید بهشتی ، تهران ، ایران و … تفاوت زیادی با دانشگاه های روزانه ندارد و حتی از برخی از دانشگاه های روزانه رتبه های بهتری را پذیرش می کنند.

شاید این مطلب را نیز بپسندید : رشته‌ پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد؟

رتبه قبولی رشته‌ پرستاری دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد نیز رشته‌ پرستاری به صورت با کنکور ارائه می شود و رتبه قبولی این دانشگاه به نسبت بالاتر یعنی بدتر از دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان است. در سال های گذشته با رتبه های کشوری نزدیک به 80 هزار نیز در رشته‌ پرستاری دانشگاه آزاد پذیرفته‌ شده‌‌ اند و ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد بیشتر از سایر دانشگاه هاست.

البته شرایط ورود به رشته پرستاری دانشگاه آزاد با دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان متفاوت است. زیرا انتخاب رشته‌ این دانشگاه در سایت سازمان سنجش انجام نمی گیرد و از نظر تاثیر سهمیه ها نیز متفاوت تر از دانشگاه های سراسری است.

احتمالا این را هم بپسندید  اخرین رتبه قبولی پرستاری منطقه 3 📞 آخرین رتبه قبولی پرستاری منطقه 3 کنکور دو سال قبل

همچنین در خصوص رتبه قبولی رشته‌ پرستاری دانشگاه آزاد باید بدانید که سهمیه های مناطق و ایثارگری نیز در آن موثر هستند و بر خلاف سال های قبل که پذیرش بر اساس رتبه کشوری انجام می گرفت ، چند سالی است که رتبه اکتسابی در سهمیه نیز بررسی می شود.

شاید این مطلب را نیز بپسندید : تراز قبولی پرستاری ازاد

شرایط ورود به رشته پرستاری بدون کنکور 1403

شرایط ورود به رشته‌ پرستاری

رشته‌ پرستاری بدون کنکور نیز ارائه می شود اما با ظرفیت پذیرش بسیار محدود و فقط در برخی از سال. پذیرش بدون کنکور این رشته‌ فقط در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه انجام می شود و دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان مجاز به برگزاری رشته‌ پرستاری به صورت بدون کنکور نیستند.

شرایط پرستاری بدون کنکور بدین صورت است که داوطلبان حتما باید دیپلم تجربی داشته‌ باشند و در صورتی که دیپلم نظام قدیم باشند ، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نیز الزامی است. شرط معدل لازم برای پذیرش در این رشته‌ محل ، حداقل معدل کل دیپلم 15 است. همچنین طبق قانون جدید پرستاری بدون کنکور ، داوطلبان باید از شرط سنی لازم نیز برخوردار باشند که حداکثر 25 سال تمام است.

در چند سال اخیر رشته‌ پرستاری بدون کنکور ارائه نشده‌‌ است و برای سال آینده نیز مشخص نیست که آیا ارائه خواهد شد یا خیر. پرستاری بدون کنکور در صورت ارائه شدن فقط در دانشگاه علوم پزشکی روزانه ارائه می شود و ظرفیت پذیرش آن نیز بسیار محدود است. قبولی در این رشته‌ محل با برگزاری مصاحبه همراه است و دعوت شدگان به مصاحبه باید در این مرحله نیز نمره لازم را کسب نمایند.

رشته‌ پرستاری بدون کنکور در مقطع کاردانی برگزار می شود و دانشجویان مدت زمان تحصیل دو ساله دارند. بعد از اتمام تحصیلات هم می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کرده‌‌ و وارد مقطع لیسانس شوند.

سوالات متداول

  • شرایط ورود به رشته پرستاری بدون کنکور به چه صورت است ؟

برخورداری از شرط سنی ، دارا بودن معدل کافی ، ارائه مدرک دیپلم تجربی و … از شرایط ورود به رشته‌ پرستاری بدون کنکور است.

  • کدام دانشگاه ها رشته‌ پرستاری را ارائه می دهند ؟

سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد رشته‌ پرستاری را ارائه می دهند.

  • حداکثر رتبه قبولی رشته‌ پرستاری چقدر است ؟

داوطلبان با حداکثر رتبه کشوری 80 هزار شانس قبولی در رشته‌ پرستاری را دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پرستاری ازاد

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پرستاری ازاد 1402 📞 راهنمای کامل

رشته‌ پرستاری از جهت آنکه آینده شغلی تضمین شده‌ ای به نسبت سایر رشته‌ های …

141 نظر

  1. شیرین نظری

    سلام ببخشید من سال ۱۴۰۰کنکور دادم و دیپلم انسانی دارم درومدم اما نرفتم امسال میخوام واسه پرستاری بخونم اگر دولتی درومدم دولتی میرم اگرهم در نیومدم ازاد میرم
    واسه من مشکلی پیش نمیاد ک دیپلم انسانی دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته پرستاری شوید اما اگر در سال 1400 دانشگاه روزانه قبول شده اید ، سال 1401 از انتخاب دانشگاه های روزانه محروم هستید.

    • سلام من دیپلم کاردانش دارم میتونم وارد این رشته شم.

    • پاسخ با ما

      با سلام اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته پرستاری بدون کنکور شوید

    • باشلام من ۳۲ سالمه و کاردانی فنی دارم باتوجه به سنم میتونم پرستاری شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. محدودیت سنی در ورود به رشته پرستاری وجود ندارد.

    • سلام من لیسانس الکترونیک دارم چگونه میتوان در رشته پیرا پزشکی شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  2. مهران خالقی

    سلام
    با دیپلم ریاضی میشه در دانشگاه ازاد پرستاری خواند معدل دیپلم بالا اگه میشه کی باید ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با دیپلم ریاضی می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته پرستاری شوید. این رشته در دانشگاه آزاد بدون کنکور نیست.

    • سلام من با کنکور 1401دانشگاه روزانه قبول شدم اگه نرم میتونم در کنکور 1402 شرکت کنم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید.

  3. سلام خسته نباشید ببخشید امسال رشته بدون کنکور رشته تجربی توی دانشگاه آزاد و سراسری کدوم ها هستن

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری بدون کنکور در بعضی از سال ها ارائه می شود و سایر رشته های بدون کنکور تجربی شامل میکروبیولوژی ، زیست جانوری ، زیست گیاهی ، کاردانی دامپزشکی ، دارویاری ، شیمی محض ، شیمی کاربردی و …. هستند.

  4. درود و احترام.من 34 سالمه و ارشد مدیریت ساخت دارم .اما میخوام کنکور پرستاری رو شرکت کنم.ایا من که پیش دانشگاهی ندارم و مدرکم کاردانش بوده.میتونم بدون مدرک پیش دانشگاهی شرکت کنم؟

  5. درود و احترام.من 34 سالمه و ارشد مدیریت ساخت دارم .اما میخوام کنکور پرستاری رو شرکت کنم.ایا من که پیش دانشگاهی ندارم و مدرکم کاردانش بوده.میتونم بدون مدرک پیش دانشگاهی شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه مدرک لیسانس دارید ، می توانید ثبت نام کنکور تجربی را انجام دهید.

  6. سلام ببخشید میگن امسال ظرفیت افزایش پیدا کرده میشه بگین مثلا تو شهری مثل اردبیل حالا منطقه ۱_۲_۳ حداکثر باید چقد بیارین ؟!
    البته برا دانشگاه سراسری رو می‌خوام فقط

  7. سلام من دیپلم انسانی دارم چند ساله که درس کنار گذاشتم باید چه کار کنم که کنکور بدم برای پرستاری

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام قدیم دارید ، برای گرفتن پیش دانشگاهی اقدام کنید و سپس ثبت نام کنکور تجربی را انجام دهید.

    • سلام ببخشید رشته بدون کنکور آزاد برای مهاجرت چی بخونم بهتره

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  8. با سلام خسته نباشید من دیپلم فنی دارم واسه کنکور پرستار چیکار باید بکنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید ولی اگر دیپلم شما نظام قدیم است ابتدا باید مدرک کاردانی بگیرید تا مجاز به شرکت در کنکور تجربی برای ورود به رشته پرستاری شوید.

  9. دختر تاریکی

    سلام من کاردانی حسابداری پیام نور گرفتم میشه تطبیق بدم در دانشگاه آزاد برم رشته کارشناسی پرستاری ادامه بدم؟بگیرم،؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. به تصمیم کارشناس گروه شاید بعضی از دروس مشترک و عمومی تطبیق زده شود

    • سلام رشته پرستاری بدن کنکور ارائه میشودر سال 1401
      دیپلم تحربی دارم.ی

    • پاسخ با ما

      با سلام. در سال 1401 رشته پرستاری بدون کنکور ارائه شده بود.

  10. سلام من میخواستم۴۰۲با دیپلم فنی کنکور تجربی بدم باید دیپلم تجربی بگیرم یا میشه دیپلمم مظام جدید هست

  11. سلام وقت بخیر..۱.درمورد دانشگاه خودگردان میشه بیشتر توضیح بدید؟۲..برای قبولی پرستاری ،درشهرهای شمالی کشور چه رتبه ای باید کسب کرد؟ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه قبولی پرستاری در سهمیه های مختلف ، متفاوت است با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید

    • با سلام خسته نباشید من دیپلم کامپیوتر دارم 23سالمه میخوام رشته پرستاری بخونم میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی یا کاردانی دارید ، می توانید شرکت کنید.

  12. سلام وقت بخیر به نظر شما رشته پرستاری بهتره یا مامایی؟
    از لحاظ شرایط ادامه تحصیل، کاری، حقوق و….

  13. سلام وقت بخیر به نظر شما رشته پرستاری بهتره یا مامایی؟
    از لحاظ شرایط ادامه تحصیل، کاری، حقوق و….

  14. سلام وقتون بخیر من کارشناسی حسابداری دارم و دیپلم تجربی چطور میتونم وارد رشته پرستاری بشم و اینکه ایا برای استخدام شدن شرایط سنی مهم هست؟27سال دارم
    و تدریس به شکل غیر حضوری هم دارن آیا

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و شرط سنی هم ندارد

  15. نداجعفری

    سلام خسته نباشین
    من رشته م کاردانش بوده و کاردانی it دارم که البته 28 سالمه و چندساله درس نخوندم. الان میخوام کنکور پرستاری 1402 رو شرکت کنم میشه لطفا بگین میتونم شرکت کنم یا نه؟ ممنونم

  16. سلام خسته نباشین
    من رشته م کاردانش بوده و کاردانی it دارم که البته 28 سالمه و چندساله درس نخوندم. الان میخوام کنکور پرستاری 1402 رو شرکت کنم میشه لطفا بگین میتونم شرکت کنم یا نه؟ ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی یا کاردانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد.

  17. با سلام من لیسانس مهندسی نفت دارم میخوام بخونم واسه پرستاری اول اینکه معدل دیپلمم که تجربیه زیر 15هستش میشه بدون کنکور شرکت کنم؟اگ نمیشه و باید کنکور بدم میشه واحدامو تطبیق بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته بدون کنکور پرستاری فقط در تعداد محدودی از دانشگاه های روزانه ارائه می شود و نیاز به معدل بالا دارد. تطبیق واحد های درسی مشترک نیز بستگی به تایید کارشناس آموزشی دارد.

  18. سلام‌وقت بخیر من دیپلم ریاضی دارم‌و۲۴سالم هست میخوام‌رشته پرستاری بخونم میتونم کنکور بدم‌
    قبلش بایذگد‌جیکار‌کنم‌واینکه نیازه چ کتاب هایی بخونم

  19. سلام وقتتون بخیر من سال ۱۴۰۰ کنکور دادم دیپلمم تجربی هست و کنکور تجربی دادم و از رشته جانورشناسی قبول شدم
    من میتونم سال بعد یعنی ۱۴۰۲ کنکور بدم و بدون کنکور پرستاری انتخاب کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری بدون کنکور فقط در بعضی از سالها و با ظرفیت بسیار محدود در دانشگاه روزانه ارائه می شود.

  20. سلام من ۳۶ سالمه و لیسانس زیست شناسی گیاهی دارم و میخوام کنکور پرستاری شرکت کنم ایا میتونم کنکور تجربی بدم ؟ و اینکه واحدای درسی تطبیق داره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله مجاز هستید با شرکت در کنکور تجربی وارد رشته پرستاری شوید.

  21. با سلام . من دیپلم ریاضی دارم ولی پیش‌دانشگاهی ندارم . کارشناسیمو با معدل خوب در دانشگاه علمی کاربردی گرفتم. آیا برای ورود به رشته پرستاری نیاز به مدرک پیش دانشگاهی هست؟ اگه آره، تجربی بخونم یا ریاضی
    ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با مدرک خود مجازید در کنکور تجربی شرکت کنید اما بهتر است برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایید.

  22. سلام وقت بخیر من رشته تحصیلیم فنی حرفه ای حقوق خوندم در دانشگاه علم کاربردی مدرکم هم فوق دیپلم خیلی علاقه به رشته پرستاری دارم میشه درایت مورد راهنمایی کنید که چگونه میتونم. پرستاری بخونم یا اینکه آیا امکان داره بخونم ممنون میشم در این زمینه کمکم کنید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. با مدرک کاردانی خود می توانید در کنکور تجربی ثبت نام کنید و پس از کسب رتبه لازم وارد رشته پرستاری شوید.

  23. سلام من دیپلم کار دانش و لیسانس حسابداری دارم میتونم کنکور پرستاری بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم شما نظام جدید است می توانید با شرکت در کنکور تجربی وارد رشته پرستاری شوید.

  24. سلام وقتتون بخیر کنکور پرستاری کی برگزار میشه

  25. سلام من فوق دیپلم کامپیوتر دارم امسال میخام پرستاری کنکور بدم میتونم؟ حداقل تا رتبه چند میتونم قبولشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  26. باید معدلم کم کمش چقدر بشه خوبه که تجربی بیارم یعنی کمترین معدل چقدر

  27. سلام بنده مدرس خدمات درمانی هستم با یه سری مدرک آموزشی آزاد دارم . دیپلم فنی و حرفه ای و سه ترم شیمی خواندم ۲۵ سالمه و کاملا آشنایی با تمام تکنیک ها دارم
    میتونم برم دانشگاه برای رشته پرستاری ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید به هدف قبولی در رشته پرستاری ، در کنکور تجربی شرکت کنید

  28. سلام..من 39سالمه..سال 86لیسانس شیمی محض گرفتم..میتونم کنکور برای پرستاری شرکت کنم؟محدویت سنی نداره برای استخدام؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای استخدام در بعضی از بیمارستان ها شرط سنی تعریف شده است.

  29. سلام وقت بخیر
    برای پذیرش این رشته محدودیت سنی داریم؟

  30. سلام ایا ترمیم معدل اجباری هست یا ن میتونم کنکور ۱۴۰۲ رو بدون ترمیم انجام بدم

  31. سلام برای پذیرش در دانشگاه دولتی پرستاری نیاز به چه معدلی است؟!

  32. سلام برای قبول شدند در رشته پرستاری در دانشکده پرستاری نیاز به چه معدلی است؟

  33. سلام من فوق دیپلم فنی مکانیک خودرو دارم، آیا میتونم از طریق کنکور کاردانی به کارشناسی ،برای مقطع کارشناسی وارد رشته پرستاری بشم، یا باید دوباره کنکور تجربی بدهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. فقط می توانید در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

  34. سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی نظام جدید دارم میتونم کنکور تجربی بدم و اگه دانشگاه دولتی نیوردم دانشگاه آزاد پرستاری بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید شرکت کنید.

    • سلام. من دیپلم نظام قدیم و کارشناسی الهیات جدید دارم. آیا برای شرکت در کنکور تجربی شرط معدل دیپلم یا کارشناسی دارم و نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نیازی به دریافت دیپلم مجدد نیست

  35. مهدی عزتی اتشبیک

    سلام نمیشه بدون کنکور خوند و اگه رتبه نتونی بیاری چی

    • پاسخ با ما

      با سلام. پرستاری بدون کنکور در بعضی از سال ها و با ظرفیت محدود ارائه می شود.

  36. سلام خسته نباشید من ۳۳ سالمه و دیپلم تجربی دارم و سال ۸۹ پیش دانشگاهی تجربی گرفتم، آیا الان میتونم دوباره کنکور تجربی بدم یا نه؟!

  37. سلام وقت بخیر رشته پرستاری بدون کنکور میشود؟؟

  38. سلام من از رشته الکترونیک هم میتونم برم رشته پرستاری از چه رشته ای میتونم کنکور بدم؟
    و اینکه دانشگاه علوم پزشکیم واسه پرستاری داره؟!

  39. من توی کنکور دی ماه درصد ریاضیم ۳۰ فیزیک ۱۸ شیمی ۳۰ زیست ۲ سوالم اینه با این رتبه میشه پرستاری رفت ظرفیت مازادم باشه مشکلی نیست و معدلمم نمیتونه کمک کنه ت ترازم چون پایینه

    • پاسخ با ما

      با سلام. پیشنهاد می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل تری راهنمایی کنند.

  40. سلام معدل نهایی براش رشته پرستاری باید چقدر باشه؟

  41. سلام من رشتم تجربی و منطقه ۳ هستم و سال ۱۴۰۴ میخوام کنکور بدم با توجه به تاثیر معدل چه معدل برای قبولی تو رشته ی پرستاری لازم

  42. سلام من لیسانس it دارم می خوام پرستاری بخونم چه راه حلی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید

  43. سلام وقتتون بخیر من فوق دیپلم گیاهان دارویی دانشگاه آزاد دارم چجوری میتونم عوض کنم بیام پرستاری

  44. سلام خسته نباشید بنده کمک پرستار بیمارستانم وقرار دادیم فعلا ودیپلم ریاضی دارم باپیش دانشگاهی چطور میتونم پرستاری بخونم وکنکور بدم ویثارگری هم دارم

  45. سلام من رشته تجربی معدل کتبی نهایی ۷نیم هست
    ولی معدل کل دیپلمم بالای ۱۶هست
    الان میگن برای ثبت نام باید معدل کتبی نهایی بالای ۱۲باشه
    الان دقیقا مد نظر کتبی نهایی هست یا معدل کل دیپلم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. پیشنهاد می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل تری راهنمایی کنند.

  46. سلام ببخشید میخاستم بدونم من دبیرستان رشته کامپیوتر فنی میخونم میتونم دانشگاه رشته پرستاری برم دانشگاه ازاد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور شرکت کنید و با کسب رتبه مناسب ، وارد رشته پرستاری شوید.

  47. با سلام
    من دیپلم انسانی دارم معدمم خوبه امسال ۱۴٠۲میتونم ازاد پرستاری بخونم و اینکه امسال رشته وپرستاری ازاد بدون کنکوره؟
    منتظر جوابتونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی پرستاری دانشگاه آزاد باید رتبه مناسبی را در کنکور کسب کنید.

  48. سلام رشته من تجربی نظام قدیم خیلی علاقه ی شدید به پرستاری دارم سنم ۳۰ سال هست ومدارک پیش دانشگاهی ندارم @ایا میتونم اقدام به گرفتن مدرک پیش دانشگاهی کنم و پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنم سن هم چه ثانیه داره

  49. سلام من رشته ام دیپلم انسانیه و سنم ۲۸ایا میتونم بدون کنکور وارد رشته پرستاری دانشگاه ازاد بشم و شهریه رشته پرستاری ازاد تقربیا چقده؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود.

  50. سعیده زندانی

    با سلام خسته نباشید ببخشید من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۷ آیا برای دانشگاه آزاد نیاز ب کنکور سراسری هست برای رشته پرستاری؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید در کنکور شرکت کنید و رتبه مناسبی را به دست آورید.

  51. سلام من معلولیت دست دارم امسال هم پرستاری انتخاب رشته کردم ولی معلولیت به شکلی نیس که مانعی برای فعالیت هام ایجاد کنه ، تو رشتهای که انتخاب که برام مانعی ایجاد میشود ؟ مشکلی برای اینده شغلی من هست؟

  52. سلام خسته نباشید من دیپلم طراحی دوخت دارم میتونم در کنکور تجربی برای پرستاری شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دیپلم نظام جدید دارید ، می توانید در کنکور تجربی شرکت نمایید.

  53. سلام وقتتون بخیر ، کسی که یک چشم نابیناس می‌تونه پرستاری بخونه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با شرکت در کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری اقدام کنید.

  54. سلام خاستم بدونم برای کنکور ۱۴۰۳تجربی اگر معدل بالای ۱۹ باشد ولی از کنکور درصدی نیاری ب اون صورت شانس قبولی در دانشگاه دولتی رشته پرستاری است؟ امکان قبولی در کدام دانشگاه دولتی است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر باید با کسب درصدهای خوب ، رتبه قبولی رشته پرستاری را به دست آورید.

  55. سلام خسته نباشید من دیپلم رشته الکترونیک صنعتی سال ۹۲ الی ۹۳ دارم میتونم پرستاری شرکت کنم راهنمایی کنید چطوری امکانش هس ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید ثبت نام کنکور تجربی را انجام دهید.

  56. سلام سال 75دیپلم تجربی گرفتم وپیش دانشگاهی نرفتم 44سالمه معدل دیپلم 15/17بود ایا میتونم وارد رشته پرستاری بشم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید پس از ایجاد سوابق تحصیلی برای خود ، در کنکور تجربی شرکت کنید

  57. سلام من واس کنکور ۱۴۰۳ شرکت میکنم (۱۴۰۲ فارغ‌التحصیلم)
    با معدل ۱۴/۱۵ میشه پرستاری آزاد یا خودگردان قبول شم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت کسب رتبه مناسب پذیرفته خواهید شد

  58. سلام ببخشید من دیپلم حسابداری دارم و میتونم با رشته پرستاری و معول ۱۸ میتونم ب پرستاری قبول شم آیاا

  59. سلام ببخشید من امسال دیپلم کاردانی میگیرم میتونم با کنکور فنی حرفه ای از دانشگاه سراسری پرستاری قبول شوم یا باید کنکور تجربی داد

  60. سلام من دوازدهم انسانیم میتونم با دیپلم انسانی و بدون کنکور وارد رشته پرستاری شم؟

  61. ایمان کریمی

    سلام من معدل کلم ۱۴/۷۵ هست ایا در صورت بدست اوردن تراز و رتبه لازم امکان تعیین رشته پرستاری و قبولی درش رو دارم یا خیر؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت کسب رتبه مناسب ، شانس قبولی دارید.

  62. سلام وقت بخیر ببخشید اگر در ۳ سال راهنمایی یک سال خراب کنیم با آن معدل میشه به رشته تجربی پرستاری رفت من هفتم معدلم عالیه ولی هشتم رو یکم خراب کردم فقط ریاضیم پایینه نهم هم ندادم ولی خب اونم میخونم خوب میشه فقط برای هشتم آیا میشه؟

  63. سلام روزتون بخیر من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم و لیسانس روزانه رشته مهندسی کشاورزی گرفتم. الان تصمیم گرفتم دوباره دوباره کنکور بدم اگه رشته پرستاری روزانه قبول بشم می تونم تحصیل کنم؟ شهریه میخواد یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله برای تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه باید شهریه پرداخت کنید

  64. سلام من دیپلم ریاضی نظام جدید دارم و امسال کنکور دادم و مهندسی برق دانشگاه غیرانتفاعی قبول شدم نمیخوام برم و میخوام پرستاری بخونم باید چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید لطفا

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در رشته قبولی خود ثبت نام نکنید و برای شرکت در کنکور تجربی اقدام نمایید.

  65. سلام
    برای قبولی توی دانشگاه آزاد رشته پرستاری رتبه کشوری مهمه یا رتبه در سهمیه کدومو نگاه میکنن
    یا معدل و تراز کدوم مهمه ؟
    ملاک قبول شدن پرستاری آزاد رتبه در سهمیه هست یا کشوری ؟

  66. سلام من کاردان علوم ازمایشگاه فارغ التحصیل ۸۳ هستم میتونم پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری بدون کنکور به صورت محدود و در بعضی از سال ها ارائه می شود.

  67. الهه محمدی

    سلام وقت بخیر من دیپلم هنرستان دارم تربیت بدنی خوندم و لیسانسم هم مدیریت ورزشی هست برای شرکت در کنکور پرستاری باید چیکار کنم
    پیش دانشگاهی هم نداشتم کاردانی کارشناسی ناپیوسته بودم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و برای ایجاد سوابق تحصیلی هم لازم است در امتحانات ایجاد سوابق تحصیلی شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر