از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط جدید معلم شدن – شرایط جدید معلم شدن چیست؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط جدید معلم شدن

 

شرایط جدید معلم شدن برای داوطلبانی که قصد دارند برای آینده شغلی خود رشته معلمی را انتخاب کنند ، از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد با برخورداری از شرایط اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می توانند با ورود به این دانشگاه معلم شوند. البته راه دیگری نیز برای معلم شدن وجود دارد و که از طریق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد. افرادی که در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شده اند ؛ می توانند با داشتن شرایط لازم از طریق این آزمون و گذراندن دوره مهارت آموزی معلم شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط جدید معلم شدن آشنا شویم.

برای راهنمایی در خصوص شرایط جدید معلم شدن ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط جدید معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

یکی از روش های معلم شدن ، شرکت در کنکور سراسری و تلاش برای ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد. اینکه شما بخواهید با ورود به دانشگاه فرهنگیان معلم ابتدایی ، معلم دبیرستان و یا معلم هنرستان شوید ؛ فرقی ندارد و باید واجد الشرایط باشید ، در مقاله دیگری راجع به شرایط سنی معلم شدن اطلاعات جامعی برای شما آماده کرده ایم.

در ادامه به شرایط جدید معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان از طریق شرکت در کنکور سراسری اشاره کرده ایم :

  • متقاضیان باید دارای حداقل معدل کل دیپلم 14 باشند.
  • ورود به دانشگاه فرهنگیان دارای شرط سنی است. مطابق شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان متقاضیان باید حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام داشته باشند.
  • داوطلبانی از کنکور سراسری مجاز به درج کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته خود هستند که حداقل تراز 6500 را کسب کرده باشند.
  • متقاضیان دانشگاه فرهنگیان ، فقط مجاز به انتخاب دانشگاه های فرهنگیان بومی استان خود هستند.
  • دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ، پس از فارغ التحصیلی باید به مدت 5 سال در یکی از مناطق مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش ، تهعد خدمت خود را بگذرانند.
  • مدت زمان تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ، جزو سوابق آن ها به حساب می آید.
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط سنی معلم شدن - راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع

در مقاله دیگر ما بخوانید : شرایط معلم ابتدایی شدندبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

شرایط جدید جسمانی و روانی معلم شدن

پذیرش در کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز است ؛ به این معنی که متقاضیان بایستی علاوه بر کسب نمره لازم در آزمون کتبی ، در مرحله مصاحبه نیز شرکت کرده و موفق به کسب عنوان قبولی شوند. یکی از مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، بررسی توانمندی های جسمی و روحی شرکت کنندگان می باشد. در ادامه به شرایط جدید جسمانی و روانی معلم شدن اشاره کرده ایم :

  • برخورداری از مهارت های گفتاری و نداشتن لکنت در ادای کلمات از شرایط جدید معلم شدن
  • داشتن قدرت بینایی در سطح ایده آل ، برخورداری از قدرت دید حداقل پنج دهم در یک یا هر دو چشم ، نداشتن کوررنگی ، انحراف چشم ، نقص میدان بینایی ، دوربینی ، ونیستاگموس شدید هر دو چشم ، ضایعات وسیع شدید غیرقابل درمان و …
  • برخورداری از قدرت شنوایی و کم شنوایی کمتر از 30 دسیبل
  • نداشتن نقص عضو و مانع انجام شغل معلمی
  • نداشتن بیماری های صعب العلاج همچون دیابت ، سیروز کبدی ، آسم نارسایی کلیه ، بیماری ‌های قلبی ، اسکروز آن پلاک ، پارکینسون ، تالاسمی ماژور و …

شرایط جدید معلم شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش

علاقه مندان به حرفه معلمی که نتوانسته اند از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان وارد این شغل شوند ، می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.. در ادامه به شرایط جدید معلم شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرده ایم :

  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند باید دارای حداقل 20 و حداکثر 25 سال باشند.
  • شرط سنی با مدرک فوق دیپلم (کاردانی) ، 30 سال و با مدرک لیسانس (کارشناسی) ، 35 سال است.
  • متقاضیانی که دارای مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکتری هستند ؛ به ترتیب باید دارای حداکثر سن 40 و 45 سال باشند.
  • شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید دارای تابعیت ایرانی باشند.
  • دسته ای از علاقه مندان به حرفه معلمی که خود در سازمان ها و دستگاه های اجرایی به صورت رسمی و با پیمانی مشغول هستند ، مجاز به ثبت نام در این آزمون نمی باشند.
  • همانند ورود به دانشگاه فرهنگیان ، علاقه مندان به رشته معلمی باید از سلامت جسمانی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط سنی معلم شدن - راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع

لازم است در نظر داشته باشید که افراد واجد الشرایط پس از شرکت در آزمون جامع استخدامی آموزش و پرورش ، در صورت قبولی باید در یک دوره یک ساله مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به زمان و نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سوالات متداول

  • شرایط جدید معلم شدن از طریق دانشگاه فرهنگیان چه می باشد ؟

شرایط جدید معلم شدن شامل شرایط سنی ، شرط معدل ، شرط برخورداری از سلامت جسمی و روانی و … است که در متن مقاله فوق بررسی گردید.

  • آیا از شرایط جدید معلم شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، شرط سنی می باشد ؟

بله ، از شرایط جدید معلم شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط سنی متناسب با مدرک تحصیلی است.

  • آیا داوطلبان می توانند بدون شرکت در آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند ؟

خیر ، ورود به دانشگاه فرهنگیان نیازمند شرکت در کنکور سراسری است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

4 نظر

  1. با سلام من 20 سالمه و ترم پنج رشته روانشناسی پیام نور هستم و سال 1401 لیسانس میگیرم،،،قصد دارم که سال 1402 کنکور زبان انگلیسی شرکت کنم و وارد فرهنگیان بشم برای دبیری زبان،،،،آیا داشتن مدرک لیسانس پیام نور مانع از ورود من به فرهنگیان نمیشه؟؟؟ آخه یه نفر بهم گفت که اگر یک مدرک دانشگاهی داشته باشی دیگه دانشگاه فرهنگیان قبولت نمیکنن و یکی از شروط فرهنگیان این هست که از دانشگاه دیگه ای مدرک نداشته باشی،،،حقیقت داره؟؟؟ شرایط جدید معلم شدن چیه ؟

  2. سلام با دیپلم قدیم سن ۴۳ سال میشه وارد دانشگاه فرهنگیان شد

  3. من کارشناسی مشاوره دارم سن ۴۹ سال میتونم معلم ریاضی یا معلم ابتدایی بشوم ریاضی من بسیار خوب هست و تدریس خصوصی زیاد داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر