از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است - راهنمای کامل

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته های با آزمون علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری مجزا انجام می گیرد و شرایط و ضوابط متفاوت تری دارد. برای انتخاب رشته این دانشگاه هیچ یک سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیر گذار نیست و داوطلب صرفا بر اساس رتبه کشوری و ترازی که کسب کرده است ، مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته سهمیه بسیج فعال ، تنها سهمیه موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است اما استفاده از آن قوانینی دارد که در ادامه ضمن پاسخ به این سوال که سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است ، به بررسی شرایط برخورداری از این سهمیه میپردازیم.

سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است

سهمیه بسیج فعال در افزایش شانس قبولی داوطلبانی که شرایط استفاده از این سهمیه را دارند ، بسیار زیاد است و می توانند در رشته ها و دانشگاه های بهتری قبول شوند. تاثیر سهمیه بسیج فعال در رشته های مختلف متفاوت و به صورت زیر می باشد :

فرضا اگر داوطلب کنکور تجربی قصد قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد را داشته باشد و مشمول استفاده از سهمیه بسیج فعال نیز باشد ، به شرط کسب حداکثر 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده ، شانس قبولی خواهد داشت و اگر تراز آخرین فرد پذیرفته شده حدود 9200 باشد ، داوطلب با تراز حدودی 8750 احتمال قبولی در پزشکی را دارد.

مرتبط بخوانید : سهمیه بسیج فعال در کنکور – تاثیر بسیج فعال در کنکور

نحوه محاسبه درصد تاثیر در رشته های پیراپزشکی ، رشته های انسانی و رشته های ریاضی فیزیک و فنی مهندسی نیز به همین صورت است مثلا اگر آخرین تراز قبولی رشته پرستاری در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی حدود 6700 باشد ، داوطلبی که سهمیه بسبج فعال دارد می تواند با تراز تقریبی 6030 در این کد رشته محل پذیرفته شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره دانشگاه آزاد - مشاوره تخصصی صفر تا صد دانشگاه آزاد

بنابراین شما برای بررسی اینکه چه ترازی را باید کسب کنید تا احتمال قبولتان بیشترین شود ، می بایست از آخرین تراز قبولی هر یک از رشته ها و دانشگاه ها اطلاع داشته باشید و می توانید از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، این اطلاعات را کسب کنید.

نحوه کسب امتیازات سهمیه بسیج فعال به چه صورت است

سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است و نحوه کسب امتیاز به چه صورت می باشد ؟ اوطلبانی مشمول اعمال سهمیه بسیجی فعال هستند که 12 ماه سابقه عضویت بسیج فعال با حداقل 100 امتیاز داشته باشند و نحوه امتیاز به ازای هر ماه عضویت ، طبق موارد زیر است :

  • به ازای هر ماه عضویت عادی : 1 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت فعال : 2/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه : 3/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه : 4 امتیاز

برای استفاده از سهمیه بسیج فعال ، اگر 100 امتیاز کسب کرده اید اولا حتما باید بسیج فعال باشید و دوما حداقل 1 سال سابقه حضور در بسیج فعال را داشته و باقی آن را از سابقه عضویت عادی تامین نمایید.

فرضا داوطلبی که 5 سال یعنی 60 ماه سابقه عضویت عادی و همچنین یکسال یعنی 12 ماه نیز سابقه عضویت فعال دارد ، مجموعا دارای 90 امتیاز است و نمی تواند از سهمیه بسج فعال استفاده کند اما داوطلبانی که بیش از 6 سال سابقه عضویت عادی و یک سال سابقه عضویت فعال دارد ، مجموعا با 102 امتیاز می توانید از سهمیه بسیج فعال برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده کند.

راهنمای دریافت کد رهگیری بسیجی فعال برای دانشگاه آزاد

برای اعمال سهمیه بسیج فعال باید در زمان انتخاب رشته در سایت azmoon.org کد رهگیری بسیجی خود را که از حوزه مقاومت بسیج شهرتان دریافت کرده اید ، وارد فرم انتخاب رشته کنید. توجه داشته باشید که شما در طی پذیرش در دوره های کاردانی تا دکتری تخصصی ، تنها یکبار می توانید از سهمیه بسج فعال استفاده کنید و اگر در زمان کنکور سراسری با استفاده از این سهمیه در یک رشته محل پذیرفته شوید ، در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکتری مجاز به استفاده از آن نحواهید بود.

در این مطلب سعی بر آن بود که توضیحات جامعی در خصوص سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است ، ارائه شود. اما اگر پس از مطالعه مطلب نیازمند راهنمایی بیشتری بودید ، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی و پاسخ دادن به سوالات شما هستنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 – لینک دانلود دفترچه

  انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر