از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه بسیج فعال در کنکور 📞 تاثیر بسیج فعال در کنکور 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه بسیج فعال در کنکور

سهمیه بسیج فعال در کنکور یکی از سهمیه های موثر در این آزمون می باشد که تنها برای قبولی در کد رشته‌ محل های ارائه شده‌ در دانشگاه آزاد ، تاثیر گذار است. البته لازم است اشاره کنیم که سهمیه بسیج فعال در سنجش و ورود به رشته‌ های با آزمون دانشگاه آزاد ، آخرین بار در سال 97 اعمال گردید و تاکنون نیز اخباری مبنی بر اعمال این سهمیه در کنکور 1403 منتشر نشده‌ است. در صورتی که تمایل دارید از سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری استفاده کنید ؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص تاثیر بسیج فعال در کنکور 1403 با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

جزئیات سهمیه بسیج فعال در کنکور 1403

یکی از سهمیه های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403، سهمیه بسیج فعال می باشد. این سهمیه فقط در قبولی داوطلبان در کد رشته‌ محل های مربوط به دانشگاه آزاد تاثیرگذار است و در قبولی در دوره های روزانه ، شبانه و یا نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیر انتفاعی دانشگاه های سراسری تاثیری ندارد.

بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستید و دارای سهمیه بسیج فعال می باشید ، می توانید از این سهمیه برای افزایش شانس قبولی خود استفاده کنید. به طوری که افراد با سهمیه بسیج فعال در صورت کسب حداقل 90 درصد از نمره و تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه عادی در کد رشته‌ محل های کاردانی و کارشناسی و 95 درصد از آخرین نفر قبولی در کد رشته‌ محل های مربوط به رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و دیگر مقاطع بالاتر از دانشگاه آزاد می توانند جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  چرا سهمیه کنکور اعمال نشده 📞 راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

اما نکته ای که در مورد استفاده از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد وجود دارد این است که این سهمیه آخرین بار در سال 97 در کنکور اعمال گردیده‌ است و از سال 98 به بعد حذف شده‌ است. با تغییرات جدید انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه های سراسری بر اساس سهمیه مناطق و دیگر سهمیه های کنکور سراسری انجام می شود.

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد 1403

تاکنون اخباری مبنی بر اضافه شدن سهمیه بسیج فعال به کنکور سراسری 1403 و انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد منتشر نشده‌ است. در صورتی که این سهمیه اعمال گردد ، داوطلبان با سابقه عضویت یک سال در بسیج فعال و داشتن حداقل 100 امتیاز مجاز به استفاده از آن می باشند. نحوه کسب امتیازات بسیج فعال شامل موارد زیر است :

  • به ازای هر ماه عضویت عادی : 1 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت فعال : 2.5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه : 3.5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه : 4 امتیاز

مرتبط بخوانید : سهمیه بسیجی فعال در کنکور آزاد چند درصد است

نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال در کنکور 1403

سهمیه بسیج فعال در کنکور

دسته ای از متقاضیان که در بسیج محله عضو هستند ، می توانند برای دریافت گواهی عضویت فعال در بسیج به حوزه مقاومت بسیج شهر خود مراجعه کنند. پس از دریافت گواهی داوطلبان باید به سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و تایید نهایی کد 12 رقمی سهمیه بسیج خود را دریافت نمایند.

تنها نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از سهمیه بسیج فعال داشتن کد 12 رقمی الزامی است و این کد به داوطلبانی تعلق می گیرد که دارای فعالیت مستمر باشند و ارتباط خود را قطع نکنند. افرادی که دارای سهمیه بسیج عادی هستند ، می توانند در دوره های تکمیلی شرکت کنند و به عضویت فعال بسیج درآیند.

احتمالا این را هم بپسندید  استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور 1403 📞 آیا میتوان از دو سهمیه کنکور همزمان استفاده کرد

هر داوطلب مجاز است در طول دوران تحصیل خود یک بار از سهمیه بسیج فعال استفاده نمایند و با استفاده از آن نیز نسبت به دیگر داوطلبان 10 درصد شانس قبولی بیشتری در کد رشته‌ محل های مقطع کاردانی و کارشناسی و 5 درصد شانس قبولی بیشتر در مقاطع بالاتر خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور – آیا میتوان از دو سهمیه کنکور همزمان استفاده کرد

سوالات متداول

  • آیا سهمیه بسيج فعال در کنکور سراسری اعمال می گردد ؟

تا قبل از کنکور سراسری 98 ، سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد تاثیر گذار بود که این سهیمه طی سال های اخیر از انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد نیز حذف گردیده‌ است.

  • متقاضیان در چه صورتی مجاز به استفاده از سهمیه بسیج فعال در کنکور هستند ؟

متقاضیان کنکور سراسری که قصد استفاده از سهیمه بسیج فعال را دارند ، باید حداقل یک سال سابقه عضویت در بسیج فعال و حداقل 100 امتیاز داشته باشند.

  • آیا سهمیه بسيج فعال در کنکور برای قبولی در دانشگاه های سراسری تاثیرگذار است ؟

خیر ، به استثنای دانشگاه بقیه الله که مربوط به سپاه پاسداران است ، این سهمیه در قبولی داوطلبان در دانشگاه های سراسری نقشی ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

منطقه در کنکور چیست

منطقه در کنکور چیست – سهمیه مناطق کنکور سراسری چیست

  منطقه در کنکور چیست ؟ یکی از موارد مهمی که در کنکور سراسری مطرح …

2 نظر

  1. سلام من شش ماه در بسیج فعالیت مستمر داشتم ، سهمیه بسیج فعال حساب میشه؟

  2. سلام چگونه کد برای ثبت نام در سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر