از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته فیزیک بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌‌‌ فیزیک بدون کنکور

فیزیک یکی از رشته‌‌‌ های ریاضی محسوب می شود که امکان تحصیل بدون کنکور نیز در آن فراهم می باشد. این رشته‌‌‌ را دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می نمایند و شما در صورت علاقه مندی به تحصیل در این رشته‌‌‌ ، با ارائه مدرک تحصیلی مرتبط و برخورداری از سوابق تحصیلی و معدل خوب ، می توانید پذیرش بگیرید.‌ جزئیات کامل رشته فیزیک بدون کنکور را در ادامه این مطلب به طور کامل شرح می دهیم.

سوالات خود را در زمینه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها و رشته‌‌‌ های مختلف ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته فیزیک بدون کنکور ارائه می شود

اولین موضوعی که لازم می دانیم بررسی کنیم این است که آیا رشته‌‌‌ فیزیک به صورت بدون کنکور ارائه می شود یا خیر. در این خصوص به اطلاعتان می رسانیم که از چند سال گذشته‌‌‌ ، 85 درصد از رشته‌‌‌ های تحصیلی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و رشته‌‌‌ فیزیک نیز در میان این رشته‌‌‌ ها قرار دارد. بنابراین شما در صورت علاقه مندی به تحصیل در رشته‌‌‌ فیزیک می توانید به صورت بدون کنکور تحصیل کنید و لزومی به شرکت در کنکور سراسری نیست.

کدام دانشگاه ها در رشته‌‌‌ فیزیک دانشجوی بدون آزمون پذیرش می کنند

دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و آزاد دارای رشته‌‌‌ های تحصیلی بدون کنکور هستند و رشته‌‌‌ فیزیک را نیز ارائه می نمایند. ظرفیت رشته‌‌‌ فیزیک بدون کنکور در دانشگاه های مختلف ، متفاوت می باشد. بیشترین میزان ظرفیت را دانشگاه های آزاد و پیام نور دارند و به همین دلیل در این دانشگاه ها احتمال قبولی با معدل پایین نیز وجود دارد اما در دانشگاه های دیگر که ظرفیت کمتر است ، دارندگان معدل بهتر از احتمال قبولی بیشتری برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که رشته‌‌‌ فیزیک به نسبت سایر رشته‌‌‌ های ریاضی و فنی مهندسی ، ظرفیت پذیرش کمتری دارد و تعداد دانشگاه های ارائه دهنده‌ آن زیاد نیست.

مرتبط بخوانید : بازار کار فیزیک پزشکی – بازار کار و آینده شغلی فیزیک پزشکی

شرایط لازم برای قبولی در رشته‌‌‌ فیزیک بدون کنکور

قبولی در رشته‌‌‌ فیزیک به صورت بدون آزمون امکان پذیر است اما متقاضیان باید از شرایطی برخوردار باشند. این شرایط به شرح زیر هستند :

  • ارائه مدرک دیپلم نظام جدید رشته‌‌‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کاردانش
  • ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی رشته‌‌‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کاردانش
  • ارائه مدرک کاردانی برای دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم رشته‌‌‌ های فنی حرفه ای و کاردانش
  • دارا بودن سوابق تحصیلی و معدل خوب

شرط معدل رشته فیزیک بدون کنکور

برای قبولی در رشته‌‌‌ فیزيک بدون کنکور باید از سوابق تحصیلی و معدل خوبی برخوردار باشید اما در صورت پایین بودن معدل نیز امکان ثبت نام دارید. دانشگاه های ارائه دهنده‌ رشته‌‌‌ های بدون کنکور ، هیچ شرط معدل دقیقی را برای رشته‌‌‌ های تحصیلی در نظر نگرفته‌‌‌ اند و داوطلبان با داشتن‌ هر معدلی می توانند ثبت نام کنند ولی در رشته‌‌‌ هایی که ظرفیت پذیرش زیاد نیست مثل رشته‌‌‌ فیزيک ، اولویت با داوطلبان دارای معدل بالاست و اگر ظرفیتی باقی بماند از داوطلبان دارای معدل پایین ثبت نام به عمل می آید.

مرتبط بخوانید : رشته‌‌‌ های ریاضی فیزیک – معرفی رشته‌‌‌ های ریاضی فیزیک و آینده شغلی

راهنمای ثبت نام فیزیک بدون کنکور دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، مجازی و سراسری هستند که ثبت نام بدون کنکور تمام این دانشگاه ها به صورت هماهنگ انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور جهاد دانشگاهی اهواز 1401 – معرفی رشته ها + شرایط ثبت نام

برای ثبت نام فیزیک بدون آزمون دانشگاه سراسری باید در تاریخی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود ، به سامانه این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. سپس با پرداخت هزینه ، ثبت نام و انتخاب رشته‌‌‌ خود را انجام دهید.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری یک دفترچه راهنما منتشر می شود که در این دفترچه لیست رشته‌‌‌ های تحصیلی و ظرفیت پذیرش آنها قید شده‌ است. از این دفترچه می توانید کد رشته های فیزیک را استخراج کنید و سپس در سایت سنجش به ثبت برسانید.

در پایان مراحل انتخاب رشته‌‌‌ نیز سامانه به شما کد پیگیری و شماره پرونده‌ ارائه می کند که با کمک این اطلاعات می‌ توانید نتایج را در زمان اعلام نتایج دریافت نمایید. لازم به ذکر است که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری دو بار در سال انجام می گیرد که یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه است. برای هر نیمسال نیز دفترچه راهنمای مجزا منتشر می شود.

راهنمای ثبت نام فیزیک بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته‌‌‌ فیزيک بدون کنکور دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش مناسب تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارد. پس اگر میخواهید شانس پذیرش بیشتری داشته‌‌‌ باشید ، ثبت نام این دانشگاه را نیز انجام دهید. ثبت نام بدون کنکور رشته‌‌‌ فیزيک دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می گیرد. هر داوطلب مجاز است که 100 کد رشته‌‌‌ محل انتخاب نماید.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد که دو بار در سال انجام می شود ، دفترچه راهنما در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. با مطالعه این دفترچه می توان از ظرفیت رشته‌‌‌ و دانشگاه های ارائه دهنده‌ مطلع شد. پس از مطالعه دفترچه ، می بایست هزینه در سایت مذکور بپردازید و سپس مراحل ثبت نام و انتخاب رشته‌‌‌ را انجام دهید. در پایان مراحل انتخاب رشته‌‌‌ نیز باید از کد پیگیری ارائه شده‌ پرینت ته‌‌‌یه نمایید.

مرتبط بخوانید : معرفی دکترای پیوسته‌‌‌ فیزیک – بازار کار و آینده‌ شغلی دکتری پیوسته‌‌‌ فیزیک

سوالات متداول

  • آیا رشته‌‌‌ فیزیک به صورت بدون کنکور ارائه می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  قانون جدید پرستاری بدون کنکور 📞 قانون جدید 1402

بله امکان ثبت نام بدون آزمون در رشته‌‌‌ فیزیک فراهم می باشد.

  • در کدام دانشگاه ها می توان رشته‌‌‌ فیزیک را به صورت بدون کنکور ثبت نام کرد ‍؟

ثبت نام بدون آزمون رشته‌‌‌ فیزیک را می توانید در دانشگاه های آزاد ، پیام‌ نور و … انجام دهید.

  • شرط معدل رشته‌‌‌ فیزیک بدون آزمون چقدر است ؟

برای ثبت نام بدون آزمون رشته فیزیک سوابق تحصیلی و معدل بررسی می شود اما شرط معدل دقیق ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

4 نظر

  1. آیا با دیپلم نظام جدید گرافیک کامپیوتری شاخه ی کاردانش
    می شه برای فیزیک بدون کنکور اقدام کرد؟

  2. سلام وقت بخیر من با معدل کل ۱۶.۹۱ و معدل دیپلم ۱۱ شانس قبولی در این رشته در دانشگاه آزاد دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر