از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معرفی دکترای پیوسته فیزیک 📞 بازار کار و آینده شغلی دکتری پیوسته فیزیک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دکتری پیوسته فیزیک

فیزیک و ریاضیات علوم تعریف طبیعت و فلسفه بوده‌ و هر آنچه که در پیرامون خود می بینیم را علوم فیزیک و ریاضی بررسی و تفسیر می نمایند. علم فیزیک راجع به خواص گوناگون عالم هستی از ذرات بسیار ریز تا جهان عظیم ، موضوع برای تحقیق و مطالعه دارد. از طرفی دیگر فیزیک می تواند در تمامی عرصه های صنعتی مورد استفاده وسیعی قرار گیرد و حرفی برای گفتن داشته باشد. در واقع در دوره دکترای پیوسته فیزیک هم بر مباحث نظری فیزیک و هم بر مباحث عملی و هم بر کاربردهای علم فیزیک تاکید می شود.

برای اطلاع از شرایط قبولی در رشته دکترای پیوسته فیزیک ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

اهمیت رشته‌ دکترای پیوسته فیزیک

برای اولین بار در سال 1378 بود که دانشکده فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان تصمیم گرفت در این رشته‌ دانشجو بپذیرد. در ابتدا از رتبه های برتر قبولی می گرفت اما بعد ها به علت کم بودن‌ متقاضیان شرایط پذیرش کمی راحت تر شد.

تمامی کسانی که به علم فیزیک و محاسبات و تحقیق و تفحص در جهان علاقه مند هستند و در المپیادها و آزمون های مختلف تیزهوشان شرکت می کنند ، می توانند رشته‌ دکترای پیوسته‌ فیزیک را برای تحصیل انتخاب نمایند. در نهایت این افراد می توانند در سطح جهانی خود را معرفی نموده‌ و باعث افتخار ایران گردند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مددکاری اجتماعی – معرفی جامع و بازار کار مددکاری اجتماعی

نحوه ورود به رشته دکتری پیوسته فیزیک

تمامی دارندگان دیپلم ریاضی و فیزیک که شرایط آیین نامه استعدادهای درخشان را دارند و معرفی شده‌ سازمان سنجش باشند ، در صورتی که حداکثر 19 سال سن داشته و نخواهند در طول تحصیل شاغل شوند ، می توانند در  رشته‌ دکترای پیوسته‌ فیزیک ثبت نام نمایند. البته این افراد یک مرحله مصاحبه حضوری را نیز پشت سر می گذراند.

طول دوره و واحدهای درسی دکترای پیوسته فیزیک

دوره تحصیلی این رشته‌ به صورت فصلی بوده‌ و در فصول پاییز ، زمستان و بهار و هر یک در 11 هفته ارائه می گردند که از این مدت 1 هفته برای امتحانات و 1 هفته برای استراحت می باشد. مدت تحصیل 5 سال و دو فصل تا 8 سال و 2 فصل متغیر است. در مجموع 230 واحد گذرانده‌ می شود. تقسیم بندی واحدها به شرح زیر است :

  • 16 واحد عمومی
  • 18 واحد زبان عمومی
  • 12 واحد پایه
  • 27 واحد ریاضیات
  • 45 واحد دروس کارشناسی
  • 12 واحد محاسباتی
  • 16 واحد آزمایشگاه
  • 21 واحد تخصصی
  • 9 واحد زبان تخصصی
  • 24 واحد دروس کارشناسی ارشد
  • 30 واحد دروس گرایش

اگر در کل دوره دکترای پیوسته‌ فیزیک ، دانشجو بیش از 3 فصل مشروط گردد وارد مقطع کارشناسی فیزیک می شود و پس از گذراندن‌ 200 واحد با مدرک کارشناسی از دوره خارج خواهد شد.

دانشجویانی که بخش آموزشی را  با معدل 16 می گذرانند می توانند وارد بخش پژوهشی شوند البته قبل از آن آزمون جامع را نیز باید با موفقیت پشت سر بگذرانند. اگر این اتفاق نیافتد واحدهای کارشناسی ارشد را گذرانده‌ و مدرک کارشناسی ارشد را دریافت می نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی امور اراضی - معرفی جامع و بازار کار کاردانی امور اراضی

لازم به ذکر است کسانی که از دوره خارج می گردند می توانند در آزمون های مقاطع ناپیوسته‌ شرکت نمایند و یا تغییر رشته‌ دهند. برای آشنایی بیشتر با گرایش هایی که با مدرک فیزیک می توانید در آن ها وارد شوید ، با مشاوران پاسخ با ما مشورت نمایید.

بازار کار دکترای پیوسته فیزیک

برای دانشجویانی که دکترای پیوسته فیزیک را می گذرانند ، سمت های استاد دانشگاه ، هیات علمی و دبیر فیزیک شاید آشناترین ها باشند. علاوه بر  اینها ، فارغ التحصیلان می توانند در مراکز تحقیقاتی مانند سازمان انرژی اتمی ، سازمان هواشناسی ، وزارت نیرو و نیروگاه ها ، صنایع تولید فیزیک نوری ، رصدخانه ها ، موسسه ژئوفیزیک ، پژوهشگاه های مواد و انرژی و مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات به عنوان کارشناسان ، کارشناسان ارشد یا پژوهشگران فعالیت نمایند. همچنین می توانند مقالات و کتب زیادی را ترجمه کرده‌ و یا به رشته‌ تحریر در بیاورند و مولفان برجسته ای در این زمینه شوند.

سوالات شما 

  • دکترای پیوسته‌ فیزیک در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟

رشته‌ دکتری فیزیک در دانشگاه روزانه دایر است.

  • برای قبولی در رشته‌ دکترای پیوسته‌ فیزیک در کدام آزمون باید شرکت کنیم؟

تمامی دارندگان دیپلم ریاضی و فیزیک که شرایط آیین نامه استعدادهای درخشان را دارند و معرفی شده‌ سازمان سنجش باشند ، در صورتی که حداکثر 19 سال سن داشته و نخواهند در طول تحصیل شاغل شوند ، می توانند در  رشته‌ دکترای پیوسته‌ فیزیک ثبت نام نمایند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی یک دانشگاه صنعتی در شهر تهران است که عمده …

3 نظر

  1. یک پیوسته

    دروس لیسانس با نمره 12، ارشد 14 و دکترا 16 باید پاس شوند و معدل مشروطی 15 است .
    طول این دوره با ناپیوسته آن تفاوتی ندارد و حدودا 10 سال یا بیشتر به طول می انجامد و تاکنون از دوره جدید آن (90 به بعد) فارغ التحصیلی نداشته است.
    برای انتخاب این رشته باید زندگی طولانی در زنجان هم مد نظر قرار داد و همچنین سیستم فصلی و شرط نمرات و معدل بالا فشار مضاعفی را به دانشجو تحمیل می کند.

  2. اگر دبیرستان تیزهوشان نخونده باشیم و المپیاد هم خیلی رتبه های خوبی نیاورده باشیم میتونیم وارد این رشته بشیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله اگر در کنکور رتبه خوب کسب کنید می توانید قبول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر