از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک – معرفی جامع و بازارکار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

 

می دانید چقدر کسب و کارهای کوچک می توانند برای یک کشور مهم باشند ؟ در هر کشوری کسب و کارهای کوچک از اهمیت زیادی برخوردار هستند  زیرا با صرف هزینه های کم راه اندازی می شوند ، به علاوه قدرت تطبیق پذیری بالایی با شرایط دارند. همچنین تعداد نیروهای آنان کم است. در نتیجه این گونه مشاغل به ظاهر کوچک اثر زیادی روی اقتصاد کشورها خواهند داشت. در ادامه بیشتر با رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک آشنا خواهیم شد.

معرفی و اهمیت مدیریت کسب و کارهای کوچک 

مدیریت کسب و کارهای کوچک رشته ای است که به تربیت نیروی ماهر در کسب و کارهای کوچک می پردازد. هر کسب و کاری حتی کوچک به مدیریت نیازمند است و در این دوره می آموزیم چطور مسائل مالی را مدیریت کنیم و از طرفی چطور بازاریابی کنیم ، چطور وسایل مورد نیاز را تامین نماییم و مسائل خیلی ظریف که برای راه اندازی  و موفقیت مناسب هستند.

نحوه ورود به رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

مدیریت کسب و کارهای کوچک رشته ای شناور است و برای ورود به این رشته کافی است پس از کنکور در دفترچه انتخاب رشته آن را انتخاب نمایید. در حال حاضر در مقطع کارشناسی به این عنوان دانشجو پذیرش می شود.

برای ادامه تحصیل می توانید وارد رشته مدیریت کسب و کار ( مدیریت بازرگانی ) شده و در گرایش مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید. برای کمک بیشتر در زمینه ورود به این رشته با مشاوران ما در تماس باشید.

مقاطع تحصیلی مدیریت کسب و کارهای کوچک

مدیریت کسب و کارهای کوچک در مقطع کارشناسی 4 ساله و شامل 8 ترم آموزشی می باشد و دربرگیرنده 136 واحد درسی است . شرح واحدها به صورت زیر هستند :

  • 20 واحد عمومی
  • 36 واحد پایه
  • 27 واحد اصلی
  • 42 واحد اختصاصی
  • 8 واحد اختیاری
احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بیمه - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بیمه

مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک شامل 45 الی 48 واحد می باشد ، این واحدها به صورت 30 واحد اجباری و 6 واحد اختیاری و نیز واحدهای مربوط به گرایش مورد علاقه شما خواهد شد.

مدیریت کسب و کار به دو گرایش به صورت زیر تفکیک می شود که در واقع به علت نوع رویکردشان در ارتقاء کسب و کار از یکدیگر متمایز شده اند. البته پس از ورود به دانشگاه بر اساس واحدهای انتخابی امکان اینکه به صورت تخصصی تر به اهدافتان نزدیک شوید را خواهید داشت.

  • مدیریت امور شهری
  • مدیریت کسب و کار (MBA)

در دانشگاه تفکیک رشته مدیریت کسب و کار به صورت زیر خواهد بود:

  • گرایش مالی
  • گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی
  • گرایش استراتژی
  • گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
  • گرایش بازاریابی
  • گرایش فناوری
  • گرایش عملیات و زنجیره تامین

در مقطع دکتری نیز هم می توانید برای PhD اقدام نمایید و هیات علمی شوید و هم برای DBA اقدام نموده و در کسب و کار و راه اندازی شرکت ها به درجه تمایز برسید. برای راهنمایی بیشتر در زمینه مقاطع تحصیلی و گرایش ها با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

بازار کار رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

می توانید با این مدرک در مشاغل مختلفی در حوزه کسب و کار مشغول به کار شوید. برای مثال می توانید به عنوان مدیر بازاریابی یا مدیر فروش ، مدیر خرید شرکت ، کارشناس تحقیقات در بازار ، مدیر روابط عمومی ، کارشناس بیمه و خیلی مشاغل دیگر از این دست اقدام نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی برق - راهنمای آینده شغلی مهندسی برق

همچنین توانایی این را دارید که به دیگران در راه اندازی و پیشبرد کسب و کارشان کمک کنید  به علاوه می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر