از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی 1402 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌‌‌ صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی

رشته صنایع غذایی به بررسی بهداشت مواد غذایی و کنترل سلامت خوراک انسان می پردازد و دانشجویان در طول دوران تحصیل خود واحدهای درسی در رابطه با کنترل کیفی ، بسته‌‌‌ بندی و نگهداری مواد غذایی آموزش می بینند. این رشته‌‌‌ در کنکور تجربی در مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌ ارائه می شود و 4 سال زمان تحصیل دارد اما شما می توانید با ورود به دانشگاه علمی کاربردی ، تحصیل 2 ساله در رشته‌‌‌ صنایع غذایی داشته‌‌‌ باشید و پس از دریافت مدرک فوق دیپلم خود ، در صورت تمایل برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیز اقدام کنید. در ادامه این مطلب ، شرایط قبولی در رشته صنایع غذایی دانشگاه علمی کاربردی را بررسی می کنیم.

سوالات خود را در زمینه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها و رشته های مختلف ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام کاردانی رشته‌‌‌ صنایع غذایی دانشگاه علمی کاربردی 1402

دانشگاه علمی کاربردی دارای دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی است و امکان تحصیل مقطع کارشناسی به صورت پیوسته‌‌‌ در این دانشگاه وجود ندارد. شما در صورت انتخاب رشته‌‌‌ صنایع غذایی دانشگاه علمی کاربردی ، ابتدا باید در مقطع کاردانی این رشته‌‌‌ تحصیل کنید و مدرک فوق دیپلم دریافت نمایید.

برای ثبت نام کاردانی رشته‌‌‌ صنایع غذایی علمی کاربردی نیاز به ارائه مدرک دیپلم می باشد و فرقی نمی کند که دیپلم شما نظام جدید باشد و یا نظام قدیم. همچنین ارائه مدرک پیش دانشگاهی نیز الزامی نمی باشد. این رشته‌‌‌ محل شرط معدل ندارد و داوطلبان با هر معدلی امکان پذیرفته‌‌‌ شدن را دارند اما در واحد های علمی کاربردی که ظرفیت رشته‌‌‌ تحصیلی محدود باشد ، دارندگان معدل بالا از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند.

ثبت نام رشته‌‌‌ کاردانی صنایع غذایی دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال های مهرماه و بهمن ماه انجام می گیرد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی بوده‌ و باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایید. در هر یک از نیمسال ها دفترچه راهنما منتشر می گردد که شما با مطالعه دفترچه می توانید از دانشگاه های ارائه دهنده‌ رشته‌‌‌ مورد علاقه تان مطلع گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی 1402 📞 نیمسال اول و دوم تحصیلی

لازم به ذکر است که با توجه به مرتبط بودن رشته‌‌‌ صنایع غذایی به گروه تجربی ، دارندگان مدرک دیپلم تجربی در شرایط برابر ، در اولویت قبولی هستند و در صورت باقی ماندن ظرفیت ، از دارندگان دیپلم سایر رشته‌‌‌ ها که معدل بالاتری دارند ، ثبت نام به عمل آید.

مرتبط بخوانید : کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی – معرفی و بازار کار کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی

ثبت نام کارشناسی رشته صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی 1402

بعد از اتمام تحصیلات خود در مقطع کاردانی رشته‌‌‌ صنایع غذایی و دریافت مدرک فوق دیپلم خود در صورت تمایل می توانید برای گرفتن‌ مدرک لیسانس نیز از همین دانشگاه اقدام کنید. دوره کارشناسی ارائه شده‌ در دانشگاه علمی کاربردی ، کارشناسی ناپیوسته‌‌‌ است که مثل دوره کاردانی ، 2 سال زمان تحصیل دارد.

ثبت نام کارشناسی ناپیوسته‌‌‌ رشته‌‌‌ صنایع غذایی علمی کاربردی 2 بار در سال انجام می گیرد. این زمانبندی ، یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه است. تنها مدرک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت نام این مقطع ، مدرک کاردانی است. همچنین داوطلبانی که مدرک کاردانی صنایع غذایی را داشته‌‌‌ باشند ، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که قبولی در دوره کارشناسی ناپیوسته‌‌‌ رشته‌‌‌ صنایع غذایی علمی کاربردی بدون شرط معدل انجام می گیرد ولی از آنجایی که ظرفیت پذیرش زیاد نیست ، شانس قبولی بیشتر با دارندگان معدل بالاتر است.

شهریه رشته صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی

برای تحصیل رشته‌‌‌ صنایع غذایی در علمی کاربردی باید شهریه پرداخت کنید که میزان شهریه متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. شهریه دانشگاه علمی کاربردی به ازای هر ترم تحصیل دریافت می شود. در رشته‌‌‌ صنایع غذایی نیز مقدار شهریه حدود 1/5 میلیون تومان در هر ترم می باشد.

مرتبط بخوانید : بازار کار مهندسی صنایع غذایی – راهنمای آینده شغلی و بازار کار مهندسی صنایع غذایی

نحوه ثبت نام رشته‌‌‌ صنایع غذایی بدون کنکور علمی کاربردی 1402

برای ثبت نام رشته‌‌‌ صنایع غذایی بدون کنکور علمی کاربردی باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشید و از زمان ثبت نام مطلع گردید. سپس باید در موعد مقرر به این سامانه مراجعه کنید و با واریز هزینه ، کارت اعتباری ثبت نام را بخرید. قبل از واریز هزینه نیز لازم است دفترچه را دانلود و بررسی نمایید و از واحد های دانشگاهی که رشته‌‌‌ صنایع غذایی را ارائه کرده‌ اند ، آگاهی یابید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402 📞 معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در فرم ثبت نام بدون کنکور کاردانی علمی کاربردی مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته‌‌‌ محل هستید. همچنین اگر ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته‌‌‌ را انجام دهید می توانید حداکثر 30 کد رشته‌‌‌ محل را انتخاب نمایید. پس از ثبت کد رشته‌‌‌ ها در فرم و تایید نهایی ، ثبت نام شما انجام می گیرد و باید منتظر اعلام نتایج باشید.

مرتبط بخوانید : ایا رشته‌‌‌ صنایع غذایی خوب است – هر آنچه که باید درباره رشته‌‌‌ صنایع غذایی بدانید

سوالات متداول

  • آیا رشته‌‌‌ صنایع غذایی در علمی کاربردی ارائه می شود ؟

بله ، رشته‌‌‌ صنایع غذایی از رشته‌‌‌ های بدون کنکور علمی کاربردی است.

  • شرایط قبولی در رشته‌‌‌ صنایع غذایی علمی کاربردی به چه صورت است ؟

رشته‌‌‌ صنایع غذایی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی ارائه می شود. شرایط قبولی در این مقاطع متفاوت است که در این مطلب به طور کامل شرح داده‌ ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر