از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته حفاظت اطلاعات – معرفی جامع و بازار کار حفاظت اطلاعات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته حفاظت اطلاعات - معرفی جامع و بازار کار حفاظت اطلاعات

 

رشته حفاظت اطلاعات ، به فرایندها و ابزارهایی که برای محافظت از اطلاعات حساس در کسب و کار در برابر اصلاح ، اختلال ، تخریب و بازرسی طراحی شده اند ، اشاره دارد و یکی از زیر مجموعه های کنکور تجربی می باشد.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید باید در دانشگاه های دولتی روزانه پذیرش شوید . اگر یک حادثه امنیتی رخ دهد ، متخصصان حفاظت اطلاعات در کاهش تأثیر منفی این حادثه نقش دارند . توجه داشته باشید که اطلاعات می توانند الکترونیکی یا فیزیکی ، ملموس یا نامشهود باشند .

در ادامه این مطلب ، اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته حفاظت اطلاعات و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات جامع جهت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی و رشته حفاظت اطلاعات با کارشناسان تحصیلی مجرب ما مشورت کنید

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

گرایش های رشته حفاظت اطلاعات

تمرکز اصلی در حفاظت اطلاعات ، محافظت از محرمانه بودن ، یکپارچگی و عدم دسترس بودن اطلاعات می باشد. امنیت اطلاعات از طریق یک فرآیند ساختاری مدیریت ریسک حاصل می شود که اطلاعات ، دارایی های مرتبط و تهدیدات ، آسیب پذیری و تأثیر دسترسی غیرمجاز را شناسایی می کند ، خطرات را ارزیابی می کند ، در صورت کاهش سرعت ، کنترل های امنیتی را انتخاب ، طراحی و پیاده سازی می کند ، فعالیت ها را نظارت می کند و تنظیماتی را برای رسیدگی به هرگونه مسائل ، تغییرات یا پیشرفت های جدید انجام می دهد .

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی تربیت معلم قرآن کریم – معرفی و بازار کار کاردانی تربیت معلم قرآن کریم

شما می توانید در رشته حفاظت اطلاعات در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیلات خود را ادامه دهید :

مقاطع مختلف حفاظت اطلاعات

  • در مقطع کارشناسی گرایش های رشته حفاظت اطلاعات عبارتند از : علوم فنی امنیت ، حـفاظت اطـلاعات ، امنیت اطلاعات ، امنیت نرم ، ضد تروریسم ، پژوهشگری امنیت ، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • در مقطع کارشناسی ارشد می توانید در شاخه های مدیریت اطلاعات ، مطالعات امنیتی ایران ، امنیت اقتصادی ، علوم جرم شناسی ، بیوتروریسم ، مهندسی مخابرات امنیت ، امنیت بین الملل ، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت و پژوهشگری امنیت تحصیلات خود را ادامه دهید .
  • در نهایت برای گذراندن مقطع دکتری باید مطالعات خود را بر روی مدیریت اطلاعات انجام دهید.

برای محافـظت از اطـلاعات از راه حل های امنیتی ، رمزگذاری و از سایر فناوری ها ، سیاست ها و فرآیندها برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنند . می توان از حـفاظت اطـلاعات به عنوان یک زیر رشته یا مؤلفه تضمین اطلاعات تصور کرد . در حالی که هر دو هدف حفظ یکپارچگی ، محرمانه بودن و در دسترس بودن اطلاعات را به اشتراک می گذارند . امنیت و حفاظت اطلاعات در بسیاری از سازمان ها یک الزام قانونی محسوب می شود .

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته حفاظت اطلاعات

از مزایای محافظت اطلاعات می توان به حفظ رعایت استانداردهای نظارتی ، جلوگیری از بروز حوادث امنیتی پرهزینه ، حفظ اعتبار و شغل و حفظ اعتماد مشتریان ، تأمین کنندگان ، شرکاء و سهامداران اشاره نمود .

عدم محافظت از اطلاعات حساس می تواند منجر به جریمه های صادر شده توسط سازمان های نظارتی یا دعاوی سایر شرکت ها یا اشخاص در صورت بروز عواقب ناشی از نقض اطلاعات شخصی آنها شود . اصول مهم حفاظت اطلاعات حفاظت و در دسترس قرار دادن داده ها تحت هر شرایطی است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته آموزش ابتدایی - راهنمای جامع و بازار کار آموزش ابتدایی

با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی ، امروزه فناوری اطلاعات به شرکت ها و سازمان ها وارد شده است و حفظ و امنیت اطلاعات به یک امر حیاتی و مهم تبدیل شده است ، هر کجا که شبکه و کامپیوتر است ، امنیت آن هم مطرح می باشد.

 بنابراین فارغ التحصیلان رشته حفاظت اطلاعات با توجه به توانایی های خود می توانند در بیشتر سازمان ها و شرکت ها مشغول به کار شوند . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های  رشته حفاظت اطلاعات و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت “پاسخ با ما مراجعه نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر