از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته اقیانوس شناسی – معرفی جامع و بازار کار اقیانوس شناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته اقیانوس شناسی

 

رشته اقیانوس شناسی مطالعه اقیانوس و تمام روابط پیچیده آن با کره زمین است. در این رشته مطالعه آب و هوا ، جریان های اقیانوس ، زندگی در دریا و هر موضوع دیگری که با اقیانوس مرتبط است ، انجام می گیرد.

اقیانوس ها یک محیط بزرگ هستند ، بنابراین علم اقیانوس شناسی باید به همان اندازه بزرگ باشد. اقیانوس شناسان تمام جنبه های مختلف اقیانوس مانند شیمی اقیانوس ، زمین شناسی مرتبط با اقیانوس ، حرکات فیزیکی اقیانوس یا حتی زندگی در اقیانوس را که خانه خود می نامند ، مطالعه می کنند .

بسیاری از اکتشافات انجام شده در زمینه اقیانوس شناسی ، حاصل تلاش های چند رشته ای و جامع است که از همه شاخه های علوم ، اقیانوس شناسان را درگیر می کند .

در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته اقیانوس شناسی و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید.

گرایش های رشته اقیانوس شناسی

در رشته اقیانوس شناسی اصول بیولوژیکی ، شیمیایی ، فیزیکی و زمین شـناسی مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. در حقیقت اقیانوس شناسی ترکیبی از تأیید عقاید و تحقیقات موجود و یافتن راه های جدید برای اکتشاف اقـیانوس و توضیح یافته های جدید است.

برای پیشرفت در رشته اقیانـوس شـناسی گرایش های متفاوتی مورد مطالعه قرار می گیرد که هر کدام به نوبه خود می توانند تاثیر بسزایی بر روی جامعه داشته باشند. اصلی ترین و مهم ترین گرایش های رشته اقیانـوس شناسی عبارتند از :

گرایش زیست شناسی دریا

در شاخه زیست شناسی دریا ، اکوسیستم های دریایی و ساکنان آن مورد مطالعه قرار می گیرد که می توان به مشاهده و محافظت از گیاهان ، جلبک ها ، جزیره های مرجانی ، مشاهده و نزدیکی به جانداران و غیره اشاره نمود.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته آموزش علوم اجتماعی - بازار کار و آینده شغلی آموزش علوم اجتماعی

از دروس اصلی و تخصصی زیست شناسی دریا عبارتند از : هواشناسی عمومی و دریایی، آلاینده های دریایی و روش های کنترل آن ، محیط زیست سواحل دریایی ، مبانی شیمی دریا ، زمین شناسی فیزیکی دریا ، زیست دریا گیاهان و جانوران دریایی ، نظریه های امواج جزر و مد و …

گرایش فیزیک دریا

در گرایش فیزیک دریا رشته اقیانوس شناسی ، گردش آب دریا (جزر و مد) و تبادل انرژی و ماده را در سطح اقیانوس مطالعه می کنند .

گرایش شیمی دریا

در گرایش شیمی دریا چگونگی شکل گیری اقیانوس ها ، رسوبات و مواد آلی و معدنی ، نمک زدایی و تاثیر آلودگی ها و ارگانیسم های موج مورد مطالعه قرار می گیرد .

گرایش زمین شناسی دریا

در گرایش زمین شـناسی دریا به مطالعه کف اقیانوس ها ، فعالیت آتش فشانی زیرزمینی و منشاء آن ، فرسایش و رسوب گذاری در دریا و اقیانوس ها و غیره پرداخته می شود .

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته اقیانوس شناسی

رشته اقیانوس شناسی

 

افرادی که به دریا و آب علاقه دارند ، تحصیل در رشته اقیانوس شناسی گزینه مناسبی برای آن ها خواهد بود. در رابطه با بازار کار رشته اقیانوس شناسی بهتر است بدانید که چشم انداز اشتغال در این رشته بسیار رقابتی است.

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در مراکز پژوهشی یا سازمان های مختلف مانند مرکز ملی اقیانوس شناسی ، سازمان محیط زیست ، سازمان هواشناسی ، شرکت های خدمات مهندسان مشاور و غیره فعالیت کنند و در آمد کسب نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته فلسفه - معرفی جامع و بازار کار فلسفه

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های رشته اقیانـوس شـناسی و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت “پاسخ با ما ” مراجعه نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر