از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از شیمی به داروسازی 📞 شرایط تغییر رشته از گرایش های شیمی به داروسازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از شیمی به داروسازی

بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ داروسازی ، رتبه لازم را برای این رشته‌ را کسب نمی کنند و با توجه به ظرفیت پذیرش محدود رشته‌ ، فقط داوطلبانی که رتبه خوب داشته باشند امکان پذیرش در این رشته‌ را دارند. از این رو ، برخی از علاقه مندان داروسازی تمایل دارند که در رشته‌ شیمی تحصیل کنند و در آینده به داروسازی تغییر رشته‌ دهند. ما در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آیا تغییر رشته از شیمی به داروسازی امکان پذیر است و در صورت امکان پذیر بودن ، شرایط آن به چه صورت می باشد؟ لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تغییر رشته از رشته شیمی به داروسازی نیازمند برخورداری از شرایط آن می باشد و لازم است که در گرایش مرتبط شیمی با داروسازی تحصیل کنید. می توانید برای کسب اطلاعات و مشاوره شدن در خصوص شرایط و تغییر رشته از شیمی به داروسازی ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.‌

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امکان تغییر رشته‌ از شیمی به داروسازی

رشته‌ شیمی در گرایش های مختلف شیمی محض ، شیمی کاربردی ، شیمی دارویی و … توسط دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود. داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد یکی از گرایش های رشته‌ شیمی شوند و تحصیلات خود را در این رشته‌ ادامه دهند. رشته‌ های شیمی و داروسازی از نظر دروس ، شباهت های زیادی دارند و به همین خاطر برخی از دانشجویان این رشته‌ تمایل دارند که به رشته‌ داروسازی تغییر رشته‌ دهند.

در خصوص امکان پذیر بودن یا نبودن تغییر رشته‌ از شیمی به داروسازی باید بگوییم که امکان آن فراهم است اما فقط فارغ التحصیلان رشته‌ شیمی دارویی می توانند در آزمون دکتری داروسازی شرکت کنند و اگر رتبه لازم را کسب کنند ، پذیرفته‌ خواهند شد. بنابراین تغییر رشته از شیمی کاربردی به داروسازی و همچنین تغییر رشته‌ از شیمی محض به داروسازی ممکن نیست و شما اگر می خواهید در آینده وارد رشته‌ داروسازی شوید حتما باید در رشته‌ شیمی دارویی تحصیل کنید.

معرفی رشته‌ شیمی دارویی

رشته‌ شیمی دارویی یکی از گرایش های رشته‌ شیمی و مجموعه علوم دارویی است که توسط بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به شیوه بدون کنکور ارائه می شود. این رشته‌ با هدف تربیت نیروی انسانی و متخصص مجرب به عنوان داروساز در زمینه های مرتبط با موسسات آموزشی و تحقیقاتی ، ایجاد شده‌ است و علاقه مندان به کار در زمینه های مرتبط با تولید مواد اولیه شیمیایی – دارویی و به عنوان کارشناس می توانند در آن تحصیل کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی داروسازی بابل - رتبه لازم برای قبولی داروسازی بابل کنکور 1400

در صورت تحصیل در رشته‌ شیمی دارویی ، به عنوان کارشناس داروشناس فارغ التحصیل خواهید شد و امکان ادامه تحصیل شما در مقاطع ارشد و دکتری فراهم می باشد. شما با مدرک کارشناسی می توانید در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنید و بعد از تمام کردن تحصیلات خود در این مقطع ، در آزمون دکتری تخصصی داروسازی شرکت نمایید.

مرتبط بخوانید : معرفی رشته دارویاری و راهنمای قبولی در این رشته

معرفی رشته‌ داروسازی

رشته‌ داروسازی از زیر مجموعه های گروه علوم پزشکی است. این رشته به زمینه های مرتبط با تولید و ساخت دارو ، بررسی وضعیت داروها و همچنین تاثیر داروها در مقابل بیماری ها می پردازد. طول دوره تحصیل در رشته‌ 5 تا 6 سال است. علاقه مندان فقط با شرکت در کنکور سراسری و تجربی و کسب رتبه خوب می توانند وارد مقطع دکتری عمومی داروسازی شوند. بعد از تمام شدن تحصیلات 6 ساله در دانشگاه ، به مدت 2 سال هم طرح نیروی انسانی برگزار می شود که لازمه فارغ التحصیلی ، به اتمام رساندن‌ طرح است.

رشته‌ شیمی دارویی از رشته‌ های زیر مجموعه وزارت علوم و رشته‌ داروسازی از رشته‌ های زیر مجموعه وزارت بهداشت محسوب می شود. بر همین اساس ، وزارت بهداشت فارغ التحصیلان رشته‌ شیمی دارویی را جزو اعضای جامعه نظام سلامت محسوب نمی کند.

شرایط تغییر رشته‌ از شیمی دارویی به داروسازی

شما برای تغییر رشته‌ از شیمی دارویی به داروسازی فقط در مقطع دکتری تخصصی می توانید اقدام کنید. شرایط آن نیز با شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت می باشد. در واقع باید بعد از تمام کردن تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ، مقطع ارشد را نیز به اتمام برسانید. سپس با مدرک کارشناسی ارشد خود در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت نمایید. در صورت قبولی در آزمون دکتری داروسازی وزارت بهداشت ، می توانید وارد دانشکده های داروسازی شوید و زیر نظر وزارت بهداشت به تحصیل ادامه دهید.

مرتبط بخوانید : معرفی و راهنمای تخصص های داروسازی

دروس تغییر رشته‌ از شیمی دارویی به داروسازی

با توجه به مشترک بودن برخی از دروس رشته‌ شیمی دارویی و داروسازی ، فارغ التحصیلان رشته‌ شیمی دارویی شانس قبولی بالایی در آزمون دکتری تخصصی داروسازی دارند. این دسته از داوطلبان می بایست منابع امتحانی معرفی شده‌ از سوی وزارت بهداشت را مطلع کنند که این منابع به شرح لیست زیر هستند :

  • فارماسیوتیکس : 25 سوال با ضریب 4
  • فارماکوگنوزی : 10 سوال با ضریب 4
  • داروسازی بالینی : 25 سوال با ضریب 4
  • شیمی دارویی : 15 سوال با ضریب 4
  • داروشناسی و سم شناسی : 25 سوال با ضریب 4
  • زبان عمومی و تخصصی : 30 سوال با ضریب 3
احتمالا این را هم بپسندید  داروسازی یا پزشکی - راهنمای انتخاب رشته داروسازی یا پزشکی

تاسیس داروخانه با مدرک دکتری شیمی دارویی

احتمالا برای شما هم سوال است که آیا با مدرک دکتری تخصصی شیمی دارویی می توانید داروخانه تاسیس کنید یا خیر؟ در این باره لازم است بدانید که امکان تاسیس داروخانه فقط برای فارغ التحصیلان مقطع دکتری عمومی داروسازی فراهم است. به عبارتی ، مجوز داروخانه به فارغ التحصیلان سایر رشته‌ های دارویی داده‌ نمی شود. بازار کار رشته‌ شیمی دارویی در شرکت های داروسازی به صورت مستقل به پژوهش و یا تولید دارو است.

مرتبط بخوانید : معرفی جامع و بازار کار رشته شیمی کاربردی

تغییر رشته‌ از شیمی کاربردی به داروسازی

تغییر رشته از شیمی به داروسازی

تغییر رشته‌ از شیمی کاربردی به داروسازی در صورتی فراهم است که فارغ التحصیلان رشته‌ شیمی کاربردی در مقطع ارشد وارد رشته‌ شیمی دارویی شوند. اگر از مقطع کارشناسی شیمی کاربردی فارغ التحصیل شده‌ اید و یا می خواهید وارد این رشته‌ شوید ، شما می توانید برای مقطع ارشد در رشته‌ شیمی دارویی تحصیل کنید. سپس در مقطع دکتری تخصصی وارد رشته‌ داروسازی شوید. پذیرش در رشته‌ شیمی دارویی هم از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و هم از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم امکان پذیر می باشد.

سوالات شما

  • آیا تغییر رشته از شیمی به داروسازی امکان پذیر است؟

بله ، فارغ التحصیلان رشته‌ شیمی می توانند به داروسازی تغییر رشته‌ دهند که شرایط آن را در این مطلب بررسی کردیم.

  • شرایط تغییر رشته‌ از شیمی کاربردی به داروسازی به چه صورت است؟

داوطلبان برای تغییر رشته از شیمی کاربردی به داروسازی ابتدا باید وارد رشته‌ شیمی دارویی شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر