از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام وکالت پیام نور 1401 – ثبت نام بدون کنکور و با کنکور رشته وکالت پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام وکالت پیام نور

 

وکالت یکی از شغل های پر طرفدار و با درآمد خوب در میان شغل های انسانی است که داوطلبان بسیاری تمایل به فعالیت در این شغل دارند. در همین جهت تعداد زیادی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور ، شرایط را برای ورود به شغل وکالت مهیا کرده اند و اگر شما هم از علاقه مندان هستید ، می توانید با تحصیل 4 ساله و دریافت مدرک لیسانس و سپس گذر از مراحل دیگر ، به عنوان وکیل مشغول به کار شوید. ما این مطلب را آماده کردیم تا برای ثبت نام وکالت پیام نور اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

اگر برای ثبت نام وکالت دانشگاه پیام نور نیازمند راهنمایی هستید ، با مشاوران ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته وکالت در دانشگاه پیام نور ارائه می شود

قبل از ارائه هر توضیحی ابتدا لازم است در ابتدای مطلب این موضوع را به اطلاع شما برسانیم که هیچ رشته ای تحت عنوان وکالت نه تنها در دانشگاه پیام نور بلکه در دانشگاه های دیگر نیز ارائه نمی شود. در واقع منظور از رشته وکالت در دانشگاه ، رشته حقوق است که طول دوره تحصیل 4 ساله دارد و فارغ التحصیل می تواند با لیسانس حقوق خود در آزمون وکالت شرکت نماید.

بنابراین اگر شما علاقه مندید در آینده به عنوان وکیل مشغول به کار شوید ، ابتدا باید در رشته حقوق تحصیل کنید و مدرک لیسانس این رشته را بگیرید. سپس با مدرک کارشناسی رشته حقوق مجاز خواهید بود که در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری یا در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت نمایید.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام آزمون وکالت 

شرایط ثبت نام وکالت پیام نور

رشته حقوق دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود و طول دوره تحصیل 4 ساله دارد. برای ثبت نام این رشته فقط داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و مدرک کاردانی هستند می توانند اقدام کنند و ثبت نام با دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای و کاردانش امکان پذیر نیست. همچنین داوطلبان با مدرک مغایر ، مجاز به ثبت نام در رشته حقوق هستند و لزومی ندارد که رشته مدرک حتما انسانی باشد اما از آنجایی که ظرفیت های پذیرش محدودتر از تعداد متقاضیان است ، ابتدا دارندگان مدرک رشته انسانی پذیرفته می شوند و سپس ثبت نام از سایر داوطلبان انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 - زمان انتشار و دانلود دفترچه

علاوه بر مدرک تحصیلی ، برای ثبت نام رشته حقوق دانشگاه پیام نور باید دارای سوابق تحصیلی لازم هم باشید. این دانشگاه شرط معدل دقیقی را اعلام نکرده است اما الویت پذیرش با داوطلبانی است که معدل بهتر دارند.

ثبت نام در رشته حقوق دانشگاه پیام نور در بعضی از واحد ها فقط به صورت با کنکور می باشد و شما باید با شرکت در کنکور انسانی و کسب رتبه لازم ، وارد رشته و دانشگاه شوید اما در اکثر واحدهای دانشگاهی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و شما می توانید در یکی از نیمسال های مهر یا بهمن ، برای ثبت نام اقدام نمایید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام رشته وکالت – شرایط ثبت نام بدون کنکور و با کنکور وکالت

شرایط ورود به شغل وکالت از دانشگاه پیام نور 

بعد از 4 سال تحصیل در دانشگاه پیام نور و دریافت مدرک لیسانس خود ، مجاز خواهید بود در یکی از آزمون های وکالت کانون وکلای دادگستری و آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت نمایید. این آزمون ها به طور معمول سالی یک بار اجرا می شوند و دارای مراحل آزمون کتبی ، مصاحبه شفاهی و کارآموزی هستند. برای قبولی در آزمون وکالت که آزمون سخت و پر رقابتی محسوب می شود ، باید منابع را تهیه و مطالعه نمایید. پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه ، وارد دوره کارآموزی خواهید شد که در این دوره آموزش های لازم را می گذرانید. در پایان دوره کارآموزی ، یک آزمون اجرا می شود و اگر موفق به قبولی در این آزمون شوید در نهایت پروانه وکالت به شما اعطاء می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی 1401 - هزینه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل

سوالات شما

  • ثبت نام وکالت پیام نور با چه شرایطی انجام می شود ؟

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور و با کنکور انجام می گیرد.

  • چگونه از طریق دانشگاه پیام نور وکیل شویم ؟

با ثبت نام و تحصیل در رشته حقوق دانشگاه پیام نور می توانید در آزمون وکالت شرکت کنید.

  • شرط معدل رشته وکالت دانشگاه پیام نور چقدر است ؟

پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بدون شرط معدل انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ازمون دکتری حقوق خصوصی

ازمون دکتری حقوق خصوصی 📞 معرفی منابع ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی

حقوق خصوصی از قدیمی ترین رشته‌ های حقوق و از گرایش های مجموعه حقوق در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر