از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور 📞 زمان اعلام جواب درخواست تغییر رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور در صورت رضایت نداشتن از رشته‌ تحصیلی خود می توانند تغییر رشته‌ دهند و اگر شرایط لازم را داشته باشند ، با درخواست آنها موافقت می شود. جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور ، تعیین کننده‌ موافقت یا عدم موافقت با درخواست دانشجو است. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که جواب درخواست تغییر رشته‌ دانشگاه پیام نور چه زمانی اعلام می شود و بعد از آن باید چه اقداماتی را انجام داد. لطفا همراه ما باشید.

اگر راجع به شرایط تغییر رشته ، نقل و انتقالی ، انصراف از تحصیل و شرایط مرخصی در دانشگاه سوالاتی دارید ، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان اعلام جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور که تقاضای تغییر رشته‌ دارند ، باید در زمان تعیین شده‌ و به موقع اقدام نمایند تا دانشگاه فرصت رسیدگی به درخواست آنها را داشته باشد. زمان ثبت درخواست تغییر رشته‌ ، حداکثر تا 6 هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی است و با توجه به اینکه ترم تحصیلی از ابتدای مهر آغاز می شود ، جواب درخواست دانشجویان نیز حداکثر تا اوایل مهرماه اعلام می گردد.

همچنین جواب درخواست تغییر رشته‌ دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم ، حداکثر تا اواسط بهمن ماه اعلام می شود تا دانشجویانی که با درخواست آنها موافقت شده‌ است بتوانند تحصیلات خود را در رشته‌ جدید ، به موقع شروع کنند.

مرتبط بخوانید : شرایط تغییر گرایش در کارشناسی ارشد

اقدامات پس از اعلام جواب تغییر رشته‌ دانشگاه پیام نور

جواب درخواست تغییر رشته‌ دانشگاه پیام نور از سوی خود دانشگاه اعلام می شود و دانشجویان باید با مراجعه به واحد آموزش دانشکده ، از موافقت یا عدم موافقت با درخواست خود اطلاع یابند. اگر با درخواست موافقت شده‌ باشد ، دانشجو باید در رشته‌ جدید ثبت نام کند و از ترم پیش رو ، وارد رشته‌ تحصیلی جدید شود.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور 1401 - آخرین مهلت پرداخت شهریه ثابت و متغیر پیام نور

انتخاب واحد ترم اول دانشجویانی که تغییر رشته‌ انجام داده‌ اند ، معمولا توسط خود دانشگاه انجام می گیرد. اما در غیر این صورت ، دانشجو باید وارد سیستم گلستان شده‌ و پیش از اتمام مهلت انتخاب واحد ، دروس ترم جاری را اخذ نماید. همچنین باید شهریه مصوب ترم را در سامانه بپردازد. قابل ذکر است که اگر با درخواست تغییر رشته‌ دانشجو موافقت شود ، باید در همان رشته‌ ثبت نام کند. به عبارتی ، امکان بازگشت به رشته‌ تحصیلی قبلی خود نخواهد داشت.

دسته دیگری از دانشجویان نیز ممکن است با درخواست تغییر رشته‌ آنها موافقت نشده‌ باشد. این دسته از دانشجویان باید تحصیلات خود را در همان رشته‌ قبلی ادامه دهند. همچنین در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل ، می توانند مرخصی بگیرند و یا با انصراف از تحصیل ، وارد یک رشته‌ و دانشگاه دیگر شوند.

سوالات شما

  • جواب تغییر رشته‌ دانشگاه پیام نور کی اعلام می شود؟

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور تا قبل از شروع ترم اعلام می گردد.

  • دانشجویانی که با درخواست تغییر رشته‌ آنها موافقت شده‌ است ، چه اقداماتی باید انجام دهند؟

دانشجویان قبول شده‌ در مرحله تغییر رشته‌ باید در رشته‌ تحصیلی جدید ثبت نام کنند.

  • اگر با درخواست تغییر رشته‌ دانشجو موافقت نشود ، چه اقدامی باید انجام دهد؟

این دسته از دانشجویان باید در همان رشته‌ قبلی خود ادامه تحصیل دهند. البته امکان انصراف از تحصیل و دریافت مرخصی نیز دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر