از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام رشته وکالت – شرایط ثبت نام بدون کنکور و با کنکور وکالت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام رشته وکالت

 

ثبت نام رشته وکالت متقاضیان بسیاری در میان داوطلبان خانم و آقا دارد و بر همین اساس ، دانشگاه های سراسری و آزاد امکان تحصیل در رشته های مرتبط این شغل را فراهم ساخته اند تا علاقه مندان بتوانند پس از گرفتن مدرک لیسانس خود وارد شغل وکالت شوند. اگر شما هم علاقه مند هستید در شغل وکالت فعالیت داشته باشید ، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا شما را برای ثبت نام راهنمایی کنیم.

اگر برای ثبت نام رشته وکالت نیازمند راهنمایی هستید ، با مشاوران ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته وکالت در دانشگاه ارائه می شود

ابتدا لازم است بررسی کنیم که آیا در دانشگاه ها رشته ای به عنوان وکالت ارائه می شود یا خیر. در این رابطه به اطلاع شما علاقه مندان می رسانیم که رشته ای تحت عنوان وکالت در دانشگاه ها دایر نیست و هیچ یک از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور و …. رشته وکالت تدریس نمی کنند اما می توان با تحصیل در دانشگاه وارد وکالت شد.

به بیانی ساده تر ، اگر شما می خواهید وارد شغل وکالت شوید باید در دانشگاه رشته حقوق را انتخاب کنید و پس از دریافت لیسانس خود از این رشته ، در آزمون وکالت شرکت نمایید. رشته حقوق در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود و امکان تحصیل بدون کنکور و با کنکور برای شما فراهم می باشد.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت و زمان ثبت نام آزمون وکالت

شرایط ثبت نام رشته وکالت بدون کنکور

شما می توانید رشته حقوق را بدون کنکور تحصیل کنید و دانشگاه های بسیاری هستند که این امکان را فراهم ساخته اند از جمله دانشگاه آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، علمی کاربردی ، دولتی و …

احتمالا این را هم بپسندید  منابع آزمون وکالت 1403 📞 بهترین منابع آزمون وکالت کانون وکلا و قوه قضائیه

اگر می خواهید رشته حقوق بدون کنکور را در مقطع کاردانی تحصیل کنید ، می توانید وارد یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی و علمی کاربردی شوید و این مقطع در سایر دانشگاه ها دایر نیست اما اگر تمایل دارید وارد مقطع کارشناسی این رشته شوید ، تمام دانشگاه ها این مقطع را دارند.

برای ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی ، مدرک تحصیلی مرتبط نیاز است که باید ارائه کنید. همچنین شما می توانید با مدرک متغایر هم وارد این رشته شوید و لزومی ندارد که حتما از رشته انسانی فارغ التحصیل شده باشید.

ثبت نام بدون آزمون در رشته حقوق هر ساله دو بار انجام می گیرد و شما یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه فرصت برای نام نویسی دارید. ثبت نام دانشگاه های سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد اما برای ثبت نام دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی باید به طور مجزا اقدام نمایید.

راهنمای شرکت در آزمون وکالت

پس از 4 سال تحصیل و دریافت حداقل مدرک لیسانس حقوق ، می توانید در آزمون وکالت شرکت نمایید. با مدرک رشته حقوق تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، می توان در آزمون وکالت شرکت کرد و پس از حضور در آزمون کتبی ، مصاحبه شفاهی و دوره کارآموزی ، ورود به شغل وکالت میسر می شود.

آزمون وکالت توسط کانون وکلای دادگستری هر ساله برگزار می شود البته این آزمون را قوه قضاییه نیز اجرا می کند اما تقاضا برای وکالت دادگستری بیشتر است. شرکت در آزمون وکالت نیازمند مطالعه منابع و دروس امتحانی است و آزمون نسبتا سنگین و پر رقابتی محسوب می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ثبت نام در وکالت 1402 📞 شرایط ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا

برای ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری ، حداقل مدرک لیسانس رشته حقوق لازم می باشد و با مدرک کاردانی یا مدرک سایر رشته ها ، نمی توان در این آزمون شرکت کرد. همچنین اگر شما در مقطع کارشناسی ناپیوسته مدرک حقوق دریافت کرده اید جهت ثبت نام آزمون وکالت لازم است که مدرک کاردانی شما نیز حقوق باشد.

سوالات شما

  • ثبت نام رشته وکالت را کدام دانشگاه ها انجام می دهند ؟

رشته حقوق در تمام دانشگاه های سراسری ، آزاد و علمی کاربردی و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می گردد.

  • آیا رشته وکالت بدون کنکور ارائه می شود ؟

بله شما می توانید در رشته حقوق به صورت بدون کنکور تحصیل کنید.

  • شرایط ورود به شغل وکالت چیست ؟

برای ورود به شغل وکالت باید در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری یا در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت کنید که ثبت نام این آزمون ها نیاز به حداقل مدرک لیسانس رشته حقوق دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت وکالت

تکمیل ظرفیت وکالت 1402 📞 آیا تکمیل ظرفیت وکالت برگزار خواهد شد

تکمیل ظرفیت وکالت در شرایطی که ظرفیت پذیرش اختصاص داده‌ شده‌ به استان های مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر