از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد 📞 ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد

داوطلبانی که علاقه مند هستند در شغل وکالت فعالیت داشته باشند ، تمایل دارند که در دانشگاه این رشته‌ را تحصیل کنند و با دریافت مدرک لیسانس و بالاتر ، به عنوان وکیل رسمی مشغول کار شوند. ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد در میان این دسته از داوطلبان متقاضیان زیادی دارد و با توجه به سوالات بسیاری که مطرح می شود از جمله آنکه کدام واحدهای دانشگاه آزاد این رشته‌  را ارائه می کنند ، شرایط ثبت نام چگونه است و … در ادامه این مطلب توضیحات کاملی را در پاسخگویی به سوالات فوق ارائه کرده‌ ایم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام رشته‌ وکالت با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته‌ وکالت در دانشگاه آزاد ارائه می شود

در ابتدای مطلب لازم می دانیم بررسی کنیم که آیا رشته‌ وکالت در دانشگاه آزاد ارائه می شود یا خیر. در این خصوص بهتر است بدانید که در دانشگاه آزاد و در سایر دانشگاه های سراسری و پردیس خودگردان ، رشته‌ ای با اسم وکالت ارائه نمی شود و منظور از این رشته‌ در واقع همان رشته‌ حقوق است. وکالت یک رشته‌ تحصیلی نیست و یک شغل است که دارندگان لیسانس حقوق و فقه و حقوق مبانی اسلامی می توانند وارد این شغل شوند.

بنابراین اگر شما می خواهید وکیل شوید ، ابتدا باید در یکی از رشته‌ های حقوق و فقه و حقوق مبانی اسلامی تحصیل کنید و پس از دریافت مدرک لیسانس خود ، مجاز خواهید بود با شرکت در آزمون وکالت و گذراندن دوره کارآموزی ، وارد این شغل شوید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام رشته وکالت

شرایط ثبت نام رشته وکالت (حقوق) دانشگاه آزاد

برای ثبت نام در رشته‌ حقوق دانشگاه آزاد می توانید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org اقدام نمایید. در این سامانه امکان ثبت نام با کنکور و بدون کنکور فراهم می باشد. برای انتخاب رشته‌ با کنکور باید در کنکور سراسری انسانی شرکت کنید اما برای پذیرش بدون کنکور ، نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست.

احتمالا این را هم بپسندید  پیگیری ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 لینک پیگیری و راهنما

رشته‌ حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود که دوره کاردانی به مدت 2 سال زمان تحصیل دارد. همچنین مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی این رشته‌ 4 سال است و به فارغ التحصیلان مدرک لیسانس اعطاء می شود. در صورتی ک مقطع کاردانی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنید ، جهت شرکت در آزمون وکالت باید لیسانس خود را هم از همین رشته‌ بگیرید و در غیر این صورت ، مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام در رشته‌ حقوق دانشگاه آزاد عبارتند از :

  • دیپلم نظام جدید دوازدهم
  • پیش دانشگاهی
  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • کاردانی و بالاتر

افراد با دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی در اولویت پذیرش قرار می گیرند و در صورت باقی ماندن‌ ظرفیت ، امکان ثبت نام از دارندگان سایر رشته‍‌ ها نیز فراهم می باشد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام وکالت پیام نور

زمان و دفترچه ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد

برای ثبت نام در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد زمان بندی مشخص اعلام می شود و داوطلبان در تاریخ اعلام شده‌ مجاز به ثبت نام می باشند. این دانشگاه به طور کلی دو بار در سال پذیرش دانشجو را انجام می دهد که یکبار برای نیمسال اول تحصیلی (مهرماه) و یکبار برای نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) می باشد. لیست رشته‌ های ارائه شده‌ در هر یک از این نیمسال ها را از طریق دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می دهد و شما با مطالعه دفترچه می توانید از واحدهای ارائه دهنده‌ رشته‌ حقوق مطلع شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام کاردانی فنی دانشگاه آزاد 1401 - تاریخ دقیق ثبت نام

دانشگاه های آزاد ارائه دهنده رشته حقوق

ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد

اکثر واحدهای دانشگاه آزاد رشته‌ حقوق را با ظرفیت پذیرش مناسب ارائه می کنند و در هر استان حداقل یک دانشگاه این رشته‌ را دارد. با توجه به زیاد بودن تعداد واحد ها ، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و از لیست دانشگاه های دارای رشته‌ حقوق استان خود مطلع شوید. همچنین می توانید با بررسی دفترچه نیز دانشگاه ها را پیدا کنید.

سوالات شما

  • ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد چه شرایطی دارد ؟

برای ثبت نام در رشته‌ وکالت دانشگاه آزاد باید مدرک تحصیلی مرتبط ارائه کنید.

  • چگونه از طریق دانشگاه آزاد وکیل شویم ؟

بری ورود به شغل وکالت از طریق دانشگاه آزاد ، باید مدرک لیسانس رشته‌ حقوق را دریافت کنید و سپس در آزمون وکالت شرکت نمایید.

  • آیا رشته‌ وکالت در دانشگاه آزاد تدریس می شود ؟

رشته‌ وکالت نه تنها در دانشگاه آزاد بلکه در سایر دانشگاه ها نیز تدریس نمی شود. منظور از این رشته‌ در دانشگاه رشته‌ حقوق می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ازمون دکتری حقوق خصوصی

ازمون دکتری حقوق خصوصی 📞 معرفی منابع ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی

حقوق خصوصی از قدیمی ترین رشته‌ های حقوق و از گرایش های مجموعه حقوق در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر