از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت رشته‌ های بدون کنکور

 

تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور برای رشته‌ هایی که ظرفیت خالی دارند برگزار می شود. داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور در هیچ رشته‌ ای پذیرفته‌ نشده‌ اند و یا از رشته‌ قبولی خود رضایت کافی ندارند ، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه شان شرکت کنند. لیست رشته‌ های بدون کنکور تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش منتشر می شود. اسامی دانشگاه های دارای ظرفیت در این لیست موجود می باشند. در این صفحه ، شما را برای ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد به طور کامل راهنمایی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

آیا تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور 1402 برگزار می شود ؟

همانطور که بسیاری از شما می دانید ، رشته های بدون کنکور هر ساله در دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه ارائه می شوند. داوطلبان می توانند با ارائه مدارک تحصیلی دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی و بالاتر ، در این رشته‌ ها ثبت نام کنند.

در سال 1402 ، زمان ثبت نام رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد در مردادماه و شهریورماه بود و پذیرفته‌ شدگان از مهرماه راهی دانشگاه شدند. با توجه به اینکه عده ای از داوطلبان در رشته‌ مورد علاقه خود پذیرفته‌ نشدند و یا در رشته‌ ای قبول شدند که علاقه چندانی به آن ندارند ، متقاضی برگزاری تکمیل ظرفیت هستند.

تکمیل ظرفیت عمدتا برای رشته‌ های با کنکور برگزار می شود. اما ممکن است بنا به درخواست داوطلبان ، در رشته‌ های بدون آزمون نیز شاهد اجرای مرحله تکمیل ظرفیت باشیم. در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌ های بدون آزمون برای سال 1402 منتشر نشده‌ است و در صورت اطلاع رسانی ، در این مطلب جزئیات آن را شرح خواهیم داد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد 

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت بدون آزمون

لازم است بدانید که رشته‌ های ارائه شده‌ در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار محدود هستند. زیرا ظرفیت اکثر رشته‌ ها پر می شود و فقط در بعضی از رشته‌ ها که ظرفیتی در آنها باقی مانده‌ است ، تکمیل ظرفیت اجرا می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1403 📞 نحوه اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور ارشد آزاد

علاوه بر تعداد کم رشته های تکمیل ظرفیت ، میزان ظرفیت اختصاص داده‌‌ شده‌ به هر رشته‌ نیز کم است و اکثر رشته‌ ها دارای حداکثر 5 نفر ظرفیت خالی می باشند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت چیست – راهنمای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

نحوه ثبت نام در رشته‌ های تکمیل ظرفیت بدون آزمون

تکمیل ظرفیت رشته‌ های بدون کنکور

برای ثبت نام بدون آزمون رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری باید به سایت سازمان سنجش و برای ثبت نام بدون آزمون رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید.

دفترچه رشته‌ های تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه های سراسری در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار داده‌ می شود.  داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند از لیست رشته‌ ها و دانشگاه ها مطلع شوند. دفترچه بدون آزمون تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت azmoon.org قابل دانلود می باشد.

پس از مطالعه دفترچه و بررسی رشته های ارائه شده‌ ، می بایست کد رشته های مدنظر خود را استخراج نمایید. این کد رشته‌ ها را در یک برگه یادداشت کنید و سپس هزینه درج شده‌ در دفترچه را از طریق سایت مربوطه بپردازید. بعد از پرداخت هزینه ، می توانید مراحل ثبت نام و انتخاب رشته‌ را انجام دهید و در نهایت به شما کد پیگیری ارائه می گردد.

نتایج ثبت نام بدون آزمون تکمیل ظرفیت حدود 2 تا 3 هفته‌ پس از اتمام فرایند ثبت نام اینترنتی اعلام می شود و اگر در رشته‌ ای پذیرفته‌ شده‌ باشید ، می بایست یکی از رشته‌ های قبول شده‌ جدید یا رشته‌ قبولی قبلی خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که پس از ورود به رشته‌ جدید ، امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

سوالات شما

  • ایا تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور 1402 برگزار می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت رشته مامایی دانشگاه ازاد 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت ازاد مامایی

در حال حاضر برای برگزاری تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1402 اطلاعیه ای منتشر نشده‌ است.

  • چگونه در تکمیل ظرفیت رشته‌ های بدون آزمون شرکت کنیم ؟

برای شرکت در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد باید به سایت مربوطه مراجعه کرده‌ و اقدام به انتخاب رشته‌ کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد لازم است پیش از وارد شدن به دوره پژوهشی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر