از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور

 

رشته مکانیک خودرو برای بسیاری از دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته های فنی رشته جذابی است و این دسته از داوطلبان علاقه دارند در دانشگاه هم همین رشته را تحصیل کنند. تعدادی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد ، در رشته مهندسی مکانیک خودرو دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کنند و شما هم می توانید به صورت بدون آزمون و با سوابق تحصیلی خود در این رشته پذیرفته شوید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با شرایط ثبت نام رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور آشنا شوید.

سوالات خود را در زمینه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور دانشگاه آزاد

کمتر رشته ای را می توان نام برد که دانشگاه آزاد آن را ارائه نکند. رشته مهندسی مکانیک خودرو نیز همانند بسیاری از رشته ها به صورت بدون آزمون در دانشگاه آزاد ارائه می شود و شما می توانید این رشته را در مقاطع کاردانی یا کارشناسی انتخاب کنید و تحصیلات خود را ادامه دهید.

اگر دیپلم شما نظام جدید است ، مجازید که وارد یکی از مقاطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته رشته مهندسی مکانیک خودرو شوید ولی اگر دیپلم نظام قدیم دارید و فاقد مدرک پیش دانشگاهی می باشید ، فقط می توانید مقطع کاردانی پیوسته این رشته را انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : رشته مهندسی مکانیک بدون کنکور دانشگاه آزاد – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

لازم به ذکر است که رشته مهندسی مکانیک خودرو در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ارائه نمی شود و شما برای تحصیل در این رشته ابتدا باید فوق دیپلم بگیرید و در صورت تمایل به ادامه تحصیل ، وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید. بنابراین امکان ادامه تحصیل پیوسته در مقطع لیسانس رشته مهندسی مکانیک خودرو در دانشگاه آزاد وجود ندارد و این دانشگاه مقطع کارشناسی ناپیوسته را در این رشته برگزار می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  توجیه ارتباط پروپوزال با زمینه پژوهشی چیست؟

همچنین اگر مدرک فوق دیپلم دارید و میخواهید از رشته مهندسی مکانیک خودرو مدرک لیسانس بگیرید ، می توانید در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید ولی در صورتی که فوق دیپلم شما مغایر باشد ، شاید برای ورود به کار و استخدام با مشکل مواجه شوید.

شرط معدل رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام در رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون آزمون دانشگاه آزاد فقط نیاز است که مدرک مرتبط ارائه نمایید و شرط معدل وجود ندارد. این دانشگاه در هیچ یک از رشته های بدون آزمون خود شرط معدل ندارد و داوطلبان با هر سوابق تحصیلی و معدل قابل قبولی می توانند ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد باید به صورت اینترنتی اقدام کنید و وارد سایت azmoon.org شوید. دفترچه های کاردانی و کارشناسی جدا جدا در این سایت قرار گرفته اند که شما باید دفترچه مقطع تحصیلی مورد تقاضایتان را دانلود نمایید.

پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و اطلاع از اینکه کدام یک از دانشگاه ها دارای رشته مهندسی مکانیک خودرو هستند ، می بایست در سایت مذکور هزینه پرداخت کنید و مراحل ثبت نام خود را با تکمیل فرم ، آغاز نمایید.

رشته مهندسی مکانیک خودرو بدون آزمون سایر دانشگاه ها

به جزء دانشگاه آزاد ، هیچ یک از دانشگاه های علمی کاربردی ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، روزانه و نوبت دوم ، در رشته مهندسی مکانیک خودرو دانشجوی بدون کنکور پذیرش نمی کنند و اگر هم می خواهید وارد دانشگاه های روزانه و شبانه شوید ، باید در کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت نمایید زیرا رشته مهندسی مکانیک خودرو از رشته های با کنکور کاردانی فنی حرفه ای است.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از مکانیک به هوافضا – شرایط و راهنمای تغییر رشته از مکانیک به هوافضا

سوالات متداول

  • آیا رشته مهندسی مکانیک خودرو به صورت بدون آزمون ارائه می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن - راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن ماه

بله ، امکان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک خودرو فراهم است.

  • کدام دانشگاه ها در رشته مهندسی مکانیک خودرو دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کنند ؟

دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک خودرو به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند.

  • شهریه رشته مهندسی مکانیک خودرو در دانشگاه آزاد چقدر است ؟

شهریه دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک خودرو حدود 3 میلیون تومان در هر ترم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد لازم است پیش از وارد شدن به دوره پژوهشی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر