از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی 📞 راهنمای کامل 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی

 

رشته‌ های میکروبیولوژی و علوم آزمایشگاهی از رشته‌ های محبوب کنکور تجربی محسوب می شوند که دانشگاه هایی همچون روزانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و … این دو رشته‌ را ارائه می دهند. داوطلبان در زمان انتخاب رشته‌ کنکور به دلیل عدم کسب اطلاعات کافی درباره رشته‌ ها و یا نداشتن رتبه کافی ، وارد رشته‌ ای دیگر می شوند و پس از چند ترم تحصیل و یا حتی پس از فارغ التحصیلی ، تقاضای تغییر رشته‌ دارند. با توجه اینکه تعدادی از دانشجویان رشته‌ میکروبیولوژی متقاضی تغییر رشته‌ به علوم آزمایشگاهی هستند ، در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که شرایط و نحوه تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی به چه صورت است. با ما همراه باشید.

چنانچه پیرامون تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی امکان پذیر است

رشته‌ های میکروبیولوژی و علوم آزمایشگاهی از رشته‌ های گروه علوم پزشکی کنکور تجربی هستند که در مقطع کارشناسی پیوسته‌ ارائه می شوند. این دو رشته‌ در برخی از واحد های درسی نظری ، عملی و ازمایشگاهی تشابهاتی با یکدیگر دارند و محل کار فارغ التحصیلان هر دو رشته‌ در مراکزی همچون آزمایشگاه ها و … است. در هر دو رشته‌ آینده شغلی روشنی را می توان برای فارغ التحصیلان متصور شد به شرطی که دانشجو در طول دوران تحصیل در کنار آموزش تئوری ، از نظر عملی نیز مهارت های لازم را کسب کند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از مامایی به پزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته

تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی در دانشگاه امکان پذیر است و در صورتی که دانشگاه محل تحصیل شما رشته‌ علوم آزمایشگاهی را در همان سالی که شما وارد دانشگاه شده‌ اید ، ارائه کرده‌ باشد و رتبه شما از رتبه آخرین فردی که در این رشته‌ پذیرفته‌ شده‌ است بهتر باشد ، می توانید درخواست تغییر رشته‌ داشته‌ باشید و دانشگاه پس از بررسی درخواست شما ، در صورتی که از نظر سوابق تحصیلی و رتبه کنکور مورد تایید باشید ، تقاضای شما را تایید می کند و از ترم جدید وارد رشته‌ علوم آزمایشگاهی خواهید شد.

بنابراین امکان تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی وجود دارد ولی دانشجو باید از شرایط لازم برخوردار باشد که در ادامه این شرایط را خواهیم گفت.

مرتبط بخوانید : شرایط تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به پزشکی

شرایط تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی

شرایط تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان ورودی سال جدید و دانشجویان ورودی سال های قبل متفاوت است. اگر دانشجوی ترم 3 و بالاتر رشته‌ میکروبیولوژی هستید ، برای تغییر رشته‌ باید درخواست خود را دانشگاه مطرح کنید و با داشتن شرایط زیر با درخواست شما موافقت می شود :

  • رشته‌ علوم آزمایشگاهی در دانشگاه محل تحصیل شما ارائه شده‌ باشد.
  • رشته‌ علوم آزمایشگاهی در همان سالی که شما وارد دانشگاه شده‌ اید ، ارائه شده‌ باشد.
  • رتبه شما از رتبه آخرین فردی که در رشته‌ علوم آزمایشگاهی پذیرفته‌ شده‌ است ، بهتر باشد.
  • حداقل یک ترم از زمان ورود شما به دانشگاه گذشته باشد.
  • دارای حداقل معدل 12 در ترم قبل باشید.

اگر شرایط فوق را داشته‌ باشید ، می توانید تغییر رشته‌ دهید. دانشجویان ترم یک و دو علاوه بر روش فوق ، شاید بتوانند به کمک کارنامه سبز و یا با شرکت در تکمیل ظرفیت نیز تغییر رشته‌ دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  روش تغییر رشته در دبیرستان 📞 نحوه تغییر رشته در دبیرستان چگونه است

کارنامه سبز

تغییر رشته‌ با استفاده از کارنامه سبز بدین صورت است که شما باید یک الی دو هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، کارنامه سبز خود را از سایت سنجش دریافت نمایید. در کارنامه سبز رتبه آخرین نفراتی که در رشته‌ محل های انتخابی شما پذیرفته‌ شده‌ اند ، درج شده‌ است. اگر شما رشته‌ علوم ازمایشگاهی را در فرم انتخاب رشته‌ درج کرده‌ باشید و رتبه شما از رتبه آخرین فردی که قبول شده‌ است بهتر باشد ، می توانید تغییر رشته‌ دهید. سپس در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، از ترم دو وارد رشته‌ علوم آزمایشگاهی خواهید شد.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : چگونه از کارنامه سبز کنکور برای تغییر رشته‌ استفاده کنیم 

تکمیل ظرفیت

تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم آزمایشگاهی

تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی از طریق شرکت در تکمیل ظرفیت نیز امکان پذیر است. در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای کنکور و ارائه شدن رشته‌ علوم آزمایشگاهی ، می توانید در تکمیل ظرفیت شرکت نمایید. لازم به ذکر است که با قبولی در یکی از رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور ، رشته‌ قبلی از بین خواهد رفت.

سوالات متداول

  • آیا دانشجویان رشته‌ میکروبیولوژی می توانند به رشته‌ علوم آزمایشگاهی تغییر رشته‌ دهند ؟

بله ، امکان تغییر رشته‌ از میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی وجود دارد.

  • شرایط تغییر رشته از میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی به چه صورت است ؟

شرایط تغییر رشته‌ از رشته میکروبیولوژی به علوم ازمایشگاهی را در این مطلب مطالعه بفرمایید.

  • آیا امکان تغییر رشته‌ به علوم ازمایشگاهی در دانشگاه وجود دارد ؟

در صورتی که رشته‌ علوم ازمایشگاهی در دانشگاه ارائه شود ، بله می توان تغییر رشته‌ داد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر