از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی

شرایط تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی برای بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ پزشکی که علاقه مند به تحصیل در رشته‌ دندانپزشکی می باشند ، سوال است. نکته ای که داوطلبان کنکور سراسری تجربی و علاقه مند به رشته‌ های پزشکی باید به آن توجه داشته‌ باشند ، این است که در زمان انتخاب رشته‌ با توجه به فاکتورهای تعیین کننده‌ همچون علاقه ، رشته‌ خود را انتخاب کنند تا در طول تحصیل با مشکلی مواجه نشوند.  تغییر رشته‌ در رشته‌ های گروه پزشکی به جز موارد خاص کاری سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد. در ادامه توضیحات کامل تری از ورود دانشجویان پزشکی به رشته‌ دندانپزشکی ارائه کرده‌ ایم.

شما دانشجویان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی و پرسیدن‌ سوالات خود ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی وجود دارد ؟

بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ های گروه پزشکی ، پس از شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب رتبه مجاز جهت انتخاب رشته‌ های گروه پزشکی ، بدون در نظر گرفتن‌ زمینه علاقه مندی خود ، اقدام به انتخاب رشته‌ می کنند.  به همین دلیل در میان تمام کسانی که در رشته‌ پزشکی قبول می شوند ، افرادی به دنبال ادامه تحصیل در سایر رشته‌ های گروه پزشکی هستند.

تغییر رشته‌ دادن‌ در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته‌ های متفاوت می تواند کاری آسان باشد ، چراکه دانشگاه ها شرایطی را برای دسته ای از دانشجویان که قصد تغییر رشته‌ دارند ، در نظر گرفته‌ اند. دانشجویان مقطع دکتری عمومی در رشته‌ پزشکی نیز با پیش فرض قرار دادن‌ این موضوع تصور می کنند می توانند از رشته‌ پزشکی وارد رشته‌ دندانپزشکی شوند.

شرایط تحصیل در رشته‌ های پزشکی تا حدودی با دیگر رشته‌ ها متفاوت می باشد و تغيیر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی کار آسانی نیست و تقریبا می توان اینطور گفت که احتمال آن بسیار کم می باشد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور

تغییر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی با کمک کارنامه سبز

یکی از راه هایی که برای تغيیر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی وجود دارد ، استفاده از کارنامه سبز می باشد. کارنامه سبز چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. دسته ای از داوطلبان که در رشته‌ پزشکی پذیرفته‌ شده‌ اند ، می توانند کارنامه سبز خود را دریافت کرده‌ و بررسی نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه پزشکی تعهدی 99 - اخرین رتبه قبولی پزشکی تعهدی

در صورتی که داوطلب در الویت های پایین تر از کد رشته‌ محلی که در آن پذیرفته‌ شده‌ است ، کد رشته‌ محلی از رشته‌ های دندانپزشکی را قرار داده‌ باشد و رتبه او نیز از آخرین نفر قبولی در آن کد رشته‌ محل بهتر باشد ، مجاز به تغییر رشته‌ خواهد بود.

تغییر رشته‌ از رشته‌ پزشکی به دندانپزشکی با کارنامه سبز فقط در بازه زمانی اعلام شده‌ از طریق سایت سازمان سنجش و پس از اعلام نتایج نهایی امکان پذیر می باشد و منوط به کسب موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد است.

ثبت نام دانشجویان پزشکی در رشته‌ دندانپزشکی در تکمیل طرفیت

راه دیگری که پیش روی دانشجویان ترم اول رشته‌ پزشکی جهت تغییر رشته‌ از رشته‌ پزشکی به دندانپزشکی وجود دارد ، انتخاب رشته‌ در تکمیل ظرفیت است. پس از برگزاری کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها از جمله زیرگروه علوم تجربی و اتمام مراحل انتخاب رشته‌ و اعلام نتایح نهایی ، ظرفیت برخی از کد رشته‌ محل ها در برخی از دانشگاه ها خالی می ماند. داوطلبانی که در رشنه پزشکی در دانشگاهی پذیرفته‌ شده‌ اند ، می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی کنند اما در صورتی که مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شود و رشته‌ دندانپزشکی ارائه شود ، نسبت به تغيیر رشته‌ اقدام کنند.

در صورتی که مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی برگزار گردد و رشته‌ دندانپزشکی نیز ارائه شود ، داوطلبی که در کنکور همان سال در رشته‌ پزشکی پذیرفته‌ شده‌ است ، مجاز به انتخاب رشته‌ در تکمیل ظرفیت می باشد. در صورتی که مطابق نتایج تکمیل ظرفیت داوطلب جزو اسامی پذیرفته‌ شدگان باشد ، می تواند در کد رشته‌ محل قبولی جدید نام نویسی کند اما قبولی قبل او از بین می رود.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته دندانپزشکی

 شرایط خاص تغییر رشته‌ در رشته‌ های گروه پزشکی

تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی

امکان تغییر رشته‌ از رشته‌ پزشکی به دندانپزشکی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ های گروه پزشکی وجود ندارد. اما اگر دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دوره های دكتری عمومی شامل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی به دلایل مختلفی از تحصیل در این مقطع منع شوند ، در صورتی که حداقل واحد های معادل در دوره کاردانی و یا کارشناسی را گذرانده‌ باشند ، می توانند از رشته‌ تحصیلی خود به یکی دیگر از رشته‌ های گروه پزشکی و یا مرتبط با رشته‌ های پزشکی در مقاطع کاردانی و یا کارشناسی تغییر رشته‌ دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته تجربی سخت است ؟ 📞 سختی ها و مزایا و معایب رشته تجربی

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته از پزشکی به دندانپزشکی  وجود دارد ؟

شرایط تغيیر رشته‌ از پزشکی به دندانپزشکی برای دانشجویان ترم یک و ترم های بالاتر متفاوت است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • داوطلبان کنکور سراسری که در رشته‌ پزشکی پذیرفته‌ شده‌ اند ، چگونه می توانند وارد رشته‌ دندانپزشکی شوند ؟

این دسته از داوطلبان می توانند با استفاده از کارنامه سبز و یا تکمیل ظرفیت وارد رشته‌ دندانپزشکی شوند.

  • نحوه ورود از رشته‌ پزشکی به رشته‌ دندانپزشکی به کمک کارنامه سبز به چه صورت است ؟

داوطلبان کنکور سراسری به رشته‌ های پایین تر از الویتی که در آن پذیرفته‌ شده‌ اند، می توانند انتقالی بگیرند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر