از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان – آخرین تغییر شرط سنی کنکور 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان از کنکور 99 به بعد باعث شده است که سوالات زیادی در ذهن علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نقش ببندد. با توجه به اینکه مزایای دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با سایر دانشگاه ها بیشتر است ، داوطلبان زیادی هر ساله جذب این دانشگاه می شوند اما تعدادی از این داوطلبان به دلیل عدم برخورداری از شرایط لازم از جمله شرط سنی ، از ورود به دانشگاه مورد علاقه خود محروم می شوند. در سال گذشته به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش کشور در جهت فراهم آوردن شرایط لازم برای پذیرش داوطلبان با سن بیشتر ، شرط سنی دانشگاه فرهگنیان افزایش یافت که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است ؟ آیا افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 واقعیت دارد ؟ داوطلبان متولد چه سالی به بعد مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستند ؟ آیا این امکان وجود دارد که در سال 1401 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان حذف شود ؟

تمام این ها سوالاتی هستند که از سوی داوطلبان کنکوری پرسیده می شود و همانطور که می دانید دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو ملاک شرط سنی را قرار داده است و متقاضیان باید در کنار دارا بودن سایر شرایط مثل شرط معدل و تراز کنکور ، واجد شرط سنی لازم نیز باشند.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی معلم شدن – راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع

در آخرین تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان که در کنکور 99 اعمال شد ، شرط سنی از 22 سال به 24 سال تمام افزایش یافت و داوطلبانی که حداکثر 24 سال تمام را دارند ، می توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

البته لازم است گفته شود که تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان از 22 به 24 سال مربوط به کنکور 99 و 1400 است و در کنکور 1401 احتمال دارد که این شرط سنی کاهش ، افزایش و یا کلا حذف شود و هنوز اخبار قطعی در خصوص شرایط دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 اعلام نشده است.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از آخرین اخبار تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط داشته باشید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

متولدین چه سالی به بعد می توانند در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند

با توجه به تغییرات شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای متقاضیان سوال است که متولدین چه سالی به بعد مجاز به ورود در این دانشگاه هستند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در کنکور 1401 اگر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام باشد ، داوطلبان متولد 1 مهر سال 77 و پس از آن مجاز به وورد و تحصیل در این دانشگاه خواهند بود.

مرتبط بخوانید : افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان – آیا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است ؟

احتمال موقتی بودن افزایش شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

سازمان سنجش آموزش کشور به تصمیم وزارت آموزش و پرورش هر ساله تغییراتی را در شرایط دانشگاه فرهنگیان اعمال می کند. به عنوان مثال تا پیش از کنکور 98 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، معدل کل دیپلم 15 بود اما به درخواست زیاد داوطلبان این شرط به معدل کل دیپلم 14 تغییر یافت یعنی با این تغییر به داوطلبان بیشتری فرصت تحصیل داده می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شرط معدل دانشگاه فرهنگیان - معدل لازم برای دانشگاه فرهنگیان 1401

شرط سنی نیز ممکن است در کنکور 1401 تغییر کند البته این تغییر لزوما به معنای کمتر شدن سن مجاز نیست و حتی امکان افزایش شرط سنی نیز وجود دارد بنابراین هنوز نمیتوان به صورت قطعی پیش بینی کرد که آیا در کنکور 1401 نیز همچون کنکور 99 و 1400 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام خواهد بود یا خیر.

لازم است گفته شود که در صورت کاهش یا افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 ، حتما از چند ماه قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

در انتها لازم می دانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای تمام داوطلبان ملاک سنجش است و حتی اگر داوطلبی رتبه عالی در کنکور کسب کند و سایر شرایط را نیز داشته باشد ، با نداشتن شرط سنی لازم مجاز به تحصیل در این دانشگاه نحواهد بود. همچنین گذراندن خدمت سربازی و سوابق کاری یا هر مورد دیگری هیچ تاثیری در شرط سنی ندارد.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی ثبت نام کنکور – شرایط سنی ثبت نام کنکور و پذیرش در دانشگاه

سوالات متداول

  • تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 به چه صورت است ؟

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1401 تغییر نکرده است.

  • شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 چقدر است ؟

همانند کنکور سال قبل ، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 1401 ، 24 سال تمام است.

  • ایا امکان حذف شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 وجود دارد ؟

احتمال آنکه شرط سنی دانشگاه فرهنگیان حذف شود بسیار کم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

4 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر آیا بنده که لیسانس پیام نور دارم میتونم در کنکور برای فرهنگیان شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویانی که در یکی از دانشگاه‌ های غیر روزانه، شبانه، پیام نور، آزاد و غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هسنتد و تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند می‌توانند بدون انصراف از دانشگاه خود، در کنکور ١۴٠٠ شرکت کنند و در صورت قبولی در مصاحبه، از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

  2. با سلام ، ایا متاهل بودن بر شرایط سنی فرهنکیان افزوده میشود ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای تمام داوطلبان ثابت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر