از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401 – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

یکی از مشاغل محبوب در کشور ، دبیری و تدریس به صورت رسمی می باشد که علاقه مندان پیوسته در حال تلاشند که به طریقی به آن دست یابند. یکی از این راه ها، دانشگاه فرهنگیان است که داوطلبان کنکوری و علاقه مندان در صورت برخورداری از شرایط لازم می توانند کد رشته محل یا رشته محل های مربوط به این دانشگاه را در لیست انتخاب رشته خود جای دهند. به دلیل پر متقاضی بودن دانشگاه فرهنگیان بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می تواند برای موفقیت در این زمینه بسیار مفید باشد.

 با دریافت مشاوره تلفنی دانشگاه فرهنگیان از مشاوران مجرب ما در پاسخ با ما ، از تمام شرایط ثبت نام و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مطلع شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مهلت و راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سال 1401

برخی بر این باورند که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان جدا از فرآیند انتخاب رشته سایر دانشگاه ها است و یا نیاز به ثبت نام مجزایی دارد ؛ در حالی که این گونه نیست. علاقه مندان به دانشگاه فرهنگیان مانند تمامی داوطلبان آزمون سراسری در کنکور شرکت می کنند و هنگام انتخاب رشته آزمون سراسری می توانند کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب نمایند.

بنابراین برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیاز به ثبت نام مجزایی نیست و کافیست داوطلبان واجد شرایط ، در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و لیست انتخاب رشته خود را درج نمایند.

انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا در اوایل مردادماه انجام می گیرد و انتخاب رشته برای دانشگاه فرهنگیان نیز در همین تاریخ همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری خواهد بود.

مرتبط بخوانید : تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند و به ادامه تحصیل بپردازند می بایست برخی شرایط را دارا باشند. البته برخی از مواردی که در ادامه بیان می شوند ، هنگام ثبت نام آزمون سراسری باید در نظر گرفته شوند. چرا که در غیر این صورت ، از ادامه سایر مراحل پذیرش داوطلب در دانشگاه فرهنگیان جلوگیری می گردد.

  • داوطلبان علاوه بر این که باید مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شوند ، لازم است که علاقه مندی خود را از طریق خرید کارت اعتباری مربوطه اعلام کنند.
  • پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی پذیری می باشد.
  • یکی از شروط مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، داشتن تراز 6500 و بالاتر در گروه آزمایشی مربوطه است.
  • داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که رشته یا رشته هایی از آن را در انتخاب های خود جای دهند، در صورت داشتن شرایط لازم ، به ترتیب اولویت و به اندازه دو برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه ، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش برای حضور در مصاحبه تخصصی معرفی می شوند.
  • دعون شدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به معنای پذیرش نهایی نمی باشد.
  • حداقل معدل علاقه مندان باید 14 باشد.
  • پس از این که داوطلبان در مصاحبه تخصصی نیز مورد تایید آموزش و پرورش قرار گیرند، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس قوانین بومی پذیری کد رشته محل مورد نظر و نمره کل نهایی داوطلبان در زیرگروه و گروه های آزمایشی مربوطه، گزینش نهایی را انجام می دهد. در واقع می توان گفت کسب موفقیت در جلسه مصاحبه حضوری نیز نمی تواند قبولی قطعی داوطلبی را تضمین کند.
  • داشتن نمره کل نهایی بالاتر برای هر داوطلب در زیرگروه آزمایشی مربوطه در مقایسه با دیگر متقاضیان کد رشته محل انتخابی و نیز برخورداری از شرایط و قوانین آموزش و پرورش، لازم است.

مرتبط بخوانید : زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

از آن جا که رشته های ارائه شده توسط دانشگاه فرهنگیان دارای یک مرحله مصاحبه هستند که بسیاری از دانشگاه های دیگر آن را ندارند، لازم است تا داوطلبان برای داشتن یک فرم انتخاب رشته مطلوب، نکاتی را در نظر داشته باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم چه میشود 📞 رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اولین نکته ای که هر داوطلب باید در فرآیند انتخاب رشته خود به آن توجه کند، این است که کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در انتخاب های اول خود قرار دهد که اگر موفق به پذیرش در آن ها نشد، شانس قبولی در سایر رشته ها را از دست ندهد.

با توجه به بومی پذیری دانشگاه فرهنگیان، هر یک از پردیس های آن در سراسر کشور، برای رشته های خود محدوده ای را تعیین می کنند که داوطلبان آن مناطق، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید کد رشته ای را انتخاب نمایید که با شرایط بومی شما همخوانی داشته باشد.

دانشگاه فرهنگیان و تحصیل در آن، جزو ایده آل های بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری می باشد. چرا که در حین تحصیل امکاناتی مانند بیمه، حقوق و … برای دانشجویان فراهم است که در دیگر دانشگاه ها کم و یا اصلا دیده نمی شود. همچنین آینده شغلی که فارغ التحصیلان این دانشگاه دارند، در بسیاری از دانشگاه های دیگر تضمین نمی گردد. از همین رو یک انتخاب رشته اصولی می تواند بسیار یاری رسان باشد. داوطلبان می توانند در این زمینه از مشاوران باتجربه تیم تخصصی “پاسخ با ما” یاری بجویند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت فرهنگیان

سوالات متداول

  • انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در چه تاریخی انجام می گیرد ؟

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری و در مردادماه است.

  • شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

دارا بودن حداقل تراز 6500 و بالاتر مهم ترین شرط برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان است.

  • چگونه از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بهره مند شویم ؟
احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته کنکور - هر آنچه باید بدانید

برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر