از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران

 

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران یکی از موضوعات پر ابهام در میان داوطلبان کنکوری می باشد و همواره سوالاتی از سوی آن ها مطرح می شود از جمله آنکه آیا می توان بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط بر اساس معدل وارد رشته دندانپزشکی شد ؟ کدام یک از واحد های دانشگاهی دندانپزشکی بدون کنکور را ارائه می دهند ؟ آیا دندانپزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان صحت دارد ؟

وب سایت تخصصی “پاسخ با ما” برای بررسی موضوع رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران و پاسخگویی به سوالات شما ، مطلبی را  در ادامه تهیه کرده است که با مطالعه آن می توانید تمامی ابهامات خود را برطرف کنید.

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران

چند سالی است که پذیرش در رشته های  بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و علاقه مندان که نمره و رتبه لازم را در کنکور سراسری کسب نمی کنند ، می توانند در رشته مورد علاقه خود در هر واحد دانشگاهی که می خواهند ثبت نام کنند و به تحصیل بپردازند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا رشته های علوم پزشکی مانند دندانپزشکی نیز در گروه رشته های بدون کنکور قرار دارند ؟ پاسخ ما به این سوال منفی است و موضوع تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نمی باشد.

برای اطمینان بیشتر از عدم ارائه رشته دندانپزشکی بدون کنکور ، می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری را از سایت سنجش دانلود کنید و با بررسی رشته ها ، از صحت این موضوع مطمئن شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت مازاد دانشگاه چیست - فرق ظرفیت مازاد و پردیس

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان ایران

دانشگاه های پردیس خودگردان نیز در سال های گذشته در زمینه پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور فعال بوده اند و رشته های ارائه شده در این دانشگاه به نسبت تنوع کمتری از رشته های سایر دانشگاه ها دارد .

در خصوص دانشگاه های پردیس بین الملل مخصوصا واحد پردیس کیش شایعاتی مبنی بر تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در میان داوطلبان رایج شده است و اکثرا این تصور را دارند که می توانند با پرداخت شهریه زیاد برای پذیرش در این رشته اقدام کنند !

در ابتدای مطلب به طور مفصل شرح داده شده که رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران در هیچ یک از دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و … وجود ندارد ولی اگر دانشگاهی خودسرانه اقدام به انجام این کار کند ، با توجه به آنکه زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری نمی باشد ، بنابراین مدرکی که به فارغ التحصیل ارائه می دهد ، فاقد ارزش و اعتبار بوده و وزارت بهداشت نیز آن را تایید نمی کند.

کدام رشته های علوم پزشکی بدون کنکور ارائه می شوند ؟

تا اینجای مطلب باید متوجه شده باشید که تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران صحت ندارد و تاکید کردیم که حتی اگر دانشگاهی این رشته را بدون آزمون ارائه دهد ، به دلیل آنکه زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت نمی کند ، قانونی نیست.

اما خبر خوب برای علاقه مندان به پذیرش در رشته هایی مانند پرستاری ، مامایی ، هوشبری و سایر رشته های پیراپزشکی این است که تمامی این رشته ها بدون کنکور ارائه می شوند و خبر خوب تر اینکه شما می توانید برای پذیرش این رشته ها ، در دانشگاه های روزانه اقدام کنید و نیازی به پرداخت شهریه های سنگین نیست.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 - معرفی تمام دانشگاه ها

در یک جمع بندی کلی لازم است بدانید که هر ساله تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی روزانه با شرایطی از جمله شرط معدل و شرط سنی در رشته های پیراپزشکی دانشجو پذیرش می کنند و علاقه مندان در صورت دارا بودن شرایط لازم ، می توانند ثبت نام این دانشگاه را انجام دهند.

پاسخگویی به سوالات متداول داوطلبان

  • آیا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های ایران وجود دارد ؟

هیچ یک از دانشگاه های ایران در رشته دندانپزشکی پذیرش بدون کنکور ندارند.

دانشگاه پردیس خودگردان کیش ، رشته دندانپزشکی را بدون کنکور ارائه نمی دهد.

  • کدام یک از رشته علوم پزشکی بدون کنکور ارائه می شوند ؟

بعضی از رشته های پیراپزشکی از جمله پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و … به صورت بدون کنکور و با شرایط خاص ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آخرین رتبه قبولی کاردرمانی پردیس خودگردان

آخرین رتبه قبولی کاردرمانی پردیس خودگردان – طبق قبولی های 1400 و 99

  با توجه به ظرفیت پذیرش کم رشته کاردرمانی در دانشگاه روزانه ، بعضی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر