از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر نمره انضباط در دانشگاه فرهنگیان – آیا نمره انضباط در قبولی فرهنگیان ملاک است؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر نمره انضباط در دانشگاه فرهنگیان - آیا نمره انضباط در قبولی فرهنگیان ملاک است؟

 

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایای بسیاری که دارد ، شرایط پذیرش نسبتا سختی را در مقایسه با سایر دانشگاه های روزانه دارد. ورود به دانشگاه فرهنگیان مشروط به کسب نمره قبولی در دو مرحله آزمون سراسری و مصاحبه است و علاوه آن ، داوطلبان باید شرایط سنی و معدل لازم را نیز داشته باشند. اما سوالی که از سوی داوطلبان مطرح می شود این است که تاثیر نمره انضباط در دانشگاه فرهنگیان چقدر است و آیا اصلا نمره انضباط در قبولی فرهنگیان ملاک است؟ در ادامه مطلب قصد داریم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم.

تاثیر نمره انضباط در دانشگاه فرهنگیان

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار دفترچه راهنمای هر یک از گروه های آزمایشی ، دفترچه ای جداگانه تحت عنوان دفترچه پیوست نیز منتشر می شود که در این دفترچه شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های خاص مثل دانشگاه فرهنگیان ، به طور کامل توضیح داده می شود. مطابق اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای پیوست ، تاثیر نمره انضباط در دانشگاه فرهنگیان صفر است در واقع انضباط شما ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش احتمال قبولی تان در دانشگاه فرهنگیان ندارد.

البته نمره انضباط سه سال آخر تحصیلی (داوطلبان نظام جدید سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم و داوطلبان نظام قدیم سال های دوم ، سوم و چهارم دبیرستان ) در محاسبه معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی تاثیر گذار است بنابراین تاثیر نمره انضباط دوران مدارس برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ، به صورت غیر مستقیم است و اگر شما انضباط پایین داشته باشید ، ممکن است معدلتان از حد نصاب لازم کمتر باشد و در نتیجه نتوانید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

تعداد واحد های انضباط ، به عنوان دروس گذرانده رشته تحصیلی در نظر گرفته نمی شود ولی در محاسبه معدل کل ، به میزان 6 واحد لحاظ خواهد شد.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 99 ، حداقل معدل 14 و بالاتر است و منظور از معدل کل ، میانگین معدل سه سال آخر دوره متوسطه می باشد و معدل کتبی امتحانات نهایی ملاک نیست. قابل ذکر است که معدل لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

تاثیر نمره انضباط در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان واجد شرایط لازم که رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند ، اگر تراز علمی بالای 6500 داشته باشند ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می شوند. در مرحله مصاحبه نیز مواردی مورد بررسی قرار می گیرد و داوطلبی که بتواند در این مرحله نیز موفق شود ، پذیرش او قطعی خواهد بود.

در رابطه با نمره انضباط باید به اطلاعتان برسانیم که تاثیر چندانی در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ندارد و موارد مهمتری همچون قدرت بینایی ، مهارت گفتاری، توانمندی در پاسخگویی به سوالات ، قدرت شنوایی و …. در مصاحبه اهمیت بیشتری دارند.

توانایی و مهارت گفتاری : توانایی رعایت مخارج تمام حروف و ادای كلمات و عبارات ، به طور كامل و صحیح و نداشتن لكنت زبان به هر میزان

قدرت بینایی : قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینك و لنز، (حداقل ده بیستم) و نداشتن كوررنگی و انحراف چشم ، هر نوع نقص میدان بینایی در یك یا هر دو چشم ، دوربینی غیر قابل درمان ، ضایعات وسیع ، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه ، نابینایی در یك چشم.

قدرت شنوایی : توانایی شنیدن صداها و اصوات معمولی ، نداشتن نقص شنوایی، كم شنوایی داوطلب نباید بیش از 30 دسیبل باشد.

سلامتی بدن : عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العالج از قبیل دیابت ، سیروز كبدی ، آسم ، نارسایی كلیه ، بیماری های قلبی ، اسكروز آن پالك ، پاركینسون و بیماریهای خونی نظیر لوسمی ، كم خونی شدید مقاوم به درمان ، تالاسمی ماژور و … بنا به تشخیص پزشک.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

علاوه بر شرط معدل و تاثیر نمره انضباط ، موارد زیر نیز در پذیرش دانشگاه فرهنگیان مد نظر است :

  • رعایت شرط سنی (در کنکور 99 ، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان با 2 سال افزایش به 24 سال رسید یعنی متولدین 75/07/01 و پس از آن می توانند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را با در نظر گرفتن سایر شرایط ، انجام دهند.)
  • کسب نمرات خام لازم و تراز علمی 6500 و بالاتر در زیر گروه مربوطه
  • انتخاب رشته های بومی (به عبارتی دیگر ، داوطلبان تنها مجازند که از رشته های تحصیلی دانشگاه های فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کنند.)
  • موفقیت در مرحله مصاحبه

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، آماده پاسخ به سوالات شما و ارائه مشاوره تخصصی در زمینه های رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان ، ظرفیت پذیرش رشته ها ، شرایط قبولی ، سوالات مصاحبه و عوامل تاثیر گذار در موفقیت این مرحله ، تکمیل ظرفیت فرهنگیان و سایر موضوعات مرتبط هستند  در صورت تمایل برای ارتباط مشاوران ، می توانید تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 لیست کامل مدارک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر