از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 – برنامه ریزی جامع برای قبولی در کنکور 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 - برنامه ریزی جامع برای قبولی در کنکور 1400

 

احتمالا شما هم جزو داوطلبانی هستید که سه ماه تابستان را از دست داده اید و نگرانید که در فرصت باقی مانده نتوانید نتیجه دلخواه را کسب کنید. درست است که دیگر زمان به عقب برنمی گردد ولی در برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 با تلاش زیاد می توانید ، فرصت های از دست رفته را جبران کنید زیرا در سال های گذشته داوطلبانی بوده اند که حتی با کم تر از 9 درس خواندن ، در بهترین رشته و دانشگاه قبول شده اند.

در این مطلب گام به گام برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 برای شما توضیح داده ایم ، بدون شک تنها با پیروی از یک برنامه ریزی حرفه ای می توانید روز به روز پیشرفت کنید. پس مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید !

برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400

منظور از 9 ماه کنکور 1400 ، از مهر ماه 99 تا خرداد ماه 1400 می باشد که روش برنامه ریزی و مطالعه دروس در هر یک از ماه های سال متفاوت است. معمولا اکثر داوطلبان برای انجام برنامه ریزی فقط حجم مطالعاتی را مشخص می کنند و به این نکته توجه ندارند که هر درس را چه زمانی بخوانند بهتر است ، برای هر درس چقدر وقت بگذارند بیشترین یادگیری را دارند ، در هر درس چه تعداد تست کار کنند به تسلط می رسند و چه زمان هایی از روز و هفته چه درس هایی را بخوانند تا مباحث را بهتر بفهمند.

سه ماه اول –  از ابتدای مهر ماه تا پایان آذر ماه

برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 به سه قسمت سه ماهه تقسیم می شود و روش های برنامه ریزی درسی و مباحث مورد مطالعه در هر یک از این سه ماه متفاوت است.

ابتدای سه ماه اول برنامه ریزی مصادف است با شروع مدارس و در نتیجه کم شدن زمان دانش آموز. البته فارغ التحصیلان وضعیت بهتری دارند و می توانند 12 ساعت در روز نیز مطالعه کنند.

در سه ماه اول باید دروس نیمسال اول پایه دوازدهم و هم چنین یکی از پایه های دهم و یازدهم به طور موازی در کنار پایه دوازدهم ، مطالعه می شوند.

برای روزهای اول برنامه ریزی خود ساعت مطالعه زیاد و بیش از توانتان نداشته باشید زیرا ممکن است از همان شروع کار ، دلسرد و ناامید شوید. 4 ساعت در روز زمان مناسب برای شروع است و به مرور می توانید آن را به 8 ساعت نیز برسانید.

سه ماه اول برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 ، مهم ترین دوران برنامه ریزی شما می باشند چرا که تازه مطالعه رو شروع کرده اید و باید به ثبات برنامه ریزی برسید ، هم چنین آشنایی با نحوه مطالعه هر یک از دروس ، سرعت شما را افزایش می دهد.

البته خود برنامه ریزی سه ماه به 3 مدل برنامه ریزی ماهانه ، هفتگی و روزانه تقسیم می شود و شما باید با در نظر گرفتن حجم مباحث 3 ماه ، آن را تقسیم به تعداد ماه ها ، هفته ها و روزها کنید و در نتیجه به یک ساعت مشخص مطالعه روزانه برسید.

سه ماه دوم –  از ابتدای آذر ماه تا پایان اسفند ماه

سه ماه دوم در برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 ، اختصاص داده می شود به جمع بندی دروس نیمسال اول پایه دوازدهم + مطالعه بخشی از دروس نیمسال دوم پایه دوازدهم و هم چنین یکی از پایه های دهم و یازدهم به طور موازی در کنار پایه دوازدهم.

در دی ماه با شرکت در امتحانات مدارس ، به طور کامل مباحث مربوطه را جمع بندی می کنید و باقی زمانتان صرف بخشی از نیمسال دوم دوازدهم می شود.

در سه ماه دوم ، ساعت مطالعه شما باید تثبیت و حداقل به 7 ساعت در روز رسیده باشد ، اگر کم تر از این زمان است ، سعی کنید به مرور و روزی نیم ساعت به آن بیافزایید.

برای آنکه بتوانید میان دروس دوازدهم و پایه تناسب مطالعاتی را رعایت کنید ، می توانید مباحث را به صورت موضوعی بخوانید مثلا فصل های مربوط به تابع دهم ، یازدهم و دوازدهم را همزمان با هم یا فصل های مربوط بدن انسان درس زیست شناسی دهم ، یازدهم و دوازدهم با هم خوانده شود.

این نوع روش مطالعه در برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 ، علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا  عمیق تر یاد بگیرید ، سرعتتان نیز بیشتر می شود برای مثال اگر موضوعی نخوانید ، وقتی به فصل تابع دوازدهم می رسید باید یکبار به تابع سال دهم و یازدهم برگردید که همین موضوع وقت زیادی را از شما می گیرد ولی در حال تموضوعی ، کل مباحث مربوطه یکجا با هم مطالعه می شوند.

سه ماه سوم –  از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه

از فرودین تا زمان برگزاری کنکور ، برنامه ریزی فشرده تر می شود. ابتدای سه ماه که همزمان است با دوران طلایی عید که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

در برنامه ریزی 9 ماهه برای کنکور 1400 ، دوران عید بهترین فرصت برای جمع بندی پایه دهم + پایه یازدهم + 70 درصد پایه دوازدهم است و شما باید در 15 روز با حل تست های بیشتر و افزایش سرعتتان ، تمامی مباحث را یکبار جمع بندی کنید. در این دوران چون مدرسه هم تعطیل است می توانید روزانه 10 الی 12 ساعت مطالعه داشته باشید.

پس از گذر از دوران عید ، نوبت به مطالعه مباحث باقی مانده از پایه دوازدهم می رسد و حداکثر باید تا آخر اردیبهشت ماه  هر آنچه را که از پایه دوازدهم مانده است ، مطالعه و جمع بندی کنید.

از خرداد ماه تا زمان برگزاری کنکور که حدود 40 الی 45 روز می شود ، دیگر فرصتی برای مطالعه دروس جدید نیست و باید هر آنچه را که تا الان خوانده اید ، به طور کامل مرور کنید تا از ذهن تان پاک نشود.

استفاده از خلاصه نویسی هایی که در طول 9 ماه انجام داده اید ، بهترین روش برای جمع بندی مباحث است و در کنار مرور خلاصه نویسی ها ، باید تمرین و تست بیشتری کار کنید ، مخصوصا حل تست های زماندار در دوران جمع بندی بسیار توصیه می شود و باید با حل تست های متنوع و قرار گرفتن در فضای شبیه به کنکور ، تسلط کافی را در مدیریت زمان داشته باشید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برنامه ریزی برای کنکور 99 – تمامی رشته ها
نمونه برنامه ریزی درسی ، تحصیلی و کنکور
برنامه ریزی هفتگی برای کنکور
بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال
جدول برنامه ریزی درسی + دانلود نمونه جدول pdf
قبولی پزشکی در سه ماه
برنامه ریزی برای کنکور ریاضی
جدول برنامه ریزی کنکور 1400
ضرایب دروس کنکور تجربی

 

توصیه می شود که از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” از مشاوره برنامه ریزی های تخصصی بهره مند شوید. مشاوران به طور مرتب پیگیر برنامه ریزی روزانه شما هستند و با ارائه تکنیک های تست زنی و آموزش شیوه مطالعه هر یک از دروس ، شما را در رسیدن به هدفتان یاری می کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  آمادگی برای کنکور 1400 - چگونه از امروز برای کنکور 1400 آماده شویم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

قبول نشدن در کنکور - این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

قبول نشدن در کنکور – این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

  پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج برخی از داوطلبان از عملکرد خود …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر