از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400 – 3 ماه کم زمانی نیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400 - 3 ماه کم زمانی نیست

 

برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400 ، آیا می تواند داوطلبان را به موفقیت برساند ؟ داوطلبان هدفمندی که به دنبال موفقیت هستند ، به خوبی می دانند که اهمیت 3 ماه تابستان در قبولی ، غیر قابل انکار است . قابل ذکر است که فقط پنج درصد از دانش آموزان از تابستان شروع به درس خواندن و تست زدن برای کنکور می کنند.

نکته قابل تامل دیگر این است که اگر تصمیم دارید در تابستان برای کنکور درس بخوانید حتما باید یک برنامه ریزی درسی هدفمند نیز داشته باشید چرا که بدون برنامه ، تلاشتان به موفقیت نمی انجامد.

در ادامه این مطلب قصد داریم نکات مربوط به برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور در تابستان را بررسی کنیم امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

اصول برنامه ریزی 3 ماهه تابستان برای کنکور 1400

  • حتما برنامه ریزی را قابل اجرا و منطقی طراحی کنید .
  • دو درس سخت را پشت سر هم مطالعه نکنید.
  • بین دروس تعادل برقرار کنید و هیچ درسی را حذف نکنید.
  • هدفگذاری کنید و مباحثی را که می خواهید مطالعه نمایید از قبل مشخص شده باشند.
  • حتما زمانی را برای مرور درس های خوانده شده قرار دهید.

در برنامه ریزی تابستان چگونه درس بخوانیم؟

هرکدام از دروس در تابستان باید متناسب با سوالاتی که در کنکور از آن طرح می شود خوانده شود و کاملا با درس خواندن برای مدرسه متفاوت است.

این برنامه ریزی برای دانش آموزان با سطح متوسط است که در تابستان پایه دهم و یازدهم را مطالعه کنند و تکنیک های تست زنی را فرا بگیرند .و دانش آموزان با پایه قوی تر می توانند بخشی از درس های دوازدهم را نیز پیش خوانی کنند.

در درس خواندن برای کنکور و تست زدن ، دروس عمومی را به صورت مبحثی بخوانید.

مبحثی خواندن دروس عمومی در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400

در کنکور هر مبحث بودجه بندی خاص خود را دارد با توجه به هدفگذاری خود برای کنکور اینکه هر درس را چند درصد می خواهید بزنید مباحث را انتخاب و پیش ببرید.

  • عربی : در کنکور ، درس عربی چهار مبحث ترجمه ، قواعد ، تحلیل الصرفی ، درک مطلب دارد. مثلا بخش ترجمه 8 تست در کنکور را تشکیل داده است و می توانید در ماه اول تابستان ترجمه عربی سال دهم و یازدهم را مطالعه کرده و تست کار کنید.
  • زبان انگلیسی : در کنکور ، درس زبان در چهار بخش گرامر ، لغت ، کلوز تست ، درک مطلب است و می توانید در هر ماه یک مبحث از زبان دهم و یازدهم را مطالعه و تست بزنید.
  • ادبیات : در کنکور ، درس ادبیات در شش بخش لغت ، املا ، تاریخ ادبیات ، آرایه های ادبی ، دستور فارسی ، قرابت معنایی است و با توجه به بودجه بندی آنها هر مبحث را انتخاب و مطالعه کنید و تست بزنید.
  • دین و زندگی : در کنکور سوالات درس دینی ، در دو دسته آیات و بخش حفظی آورده می شود ، می توان برای کنکور اول آیات دروس دهم و یازدهم را در ماه های اول مطالعه کرد و سپس به سراغ قسمت های حفظی رفت.

هر روز سعی کنید حداقل دو درس عمومی مطالعه کنید در همان روز تست آموزشی و یک روز بعد تست زمان دار بزنید.

 خواندن دروس اختصاصی در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400

  • زیست : برای درس زیست باید حداقل چهار روز در هفته وقت بگذارید . تسلط کامل بر متن کتاب درسی و همینطور شکل های کتاب ، تست زدن و مرور زیست دهم و یازدهم در تابستان می تواند موثر واقع شود.
  • فیزیک : برای درس فیزیک فهمیدن روابط ، حل مسائل بسیار و همینطور خلاصه نویسی فیزیک دهم و یازدهم در تابستان می تواند موثر واقع شود.
  • شیمی : سوالات شیمی در کنکور در دو دسته مفاهیم شیمی و مسائل شیمی طرح می شوند که یادگیری مسائل شیمی پایه دهم و یازدهم می تواند در فهم بهتر پایه دوازدهم نیز یاری گر باشد.
  • ریاضی : ریاضی را حتما به صورت مبحثی پیش بروید مثلا میحث تابع را به طور کامل در پایه های دهم و یازدهم مطالعه و سپس سراغ مبحث بعدی بروید.

سه ماه تابستان ، بهترین زمان برای جمع بندی و یادگیری دروس تخصصی دهم و یازدهم است ، با جمع بندی دهم و یازدهم در تابستان ، از مهر ماه راحت تر می توانید بر پایه دوازدهم تمرکز کنید.

در مطلب بالا از اهمیت زمان برای کنکور گفتیم ، اگر فکر می کنید برنامه ریزی برای کنکور با بازدهی بالا کار سختی است می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” راهنمایی ها و اطلاعات بیشتری دریافت کنید. مشاوران مرکز مشاوره به دلیل تجربه بالا در زمینه مشاوره تحصیلی با توجه به شرایط و زمان شما تا کنکور ، بهترین برنامه را ارائه خواهند داد و تا رسیدن به موفقیت در کنار شما خواهند بود.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

قبول نشدن در کنکور - این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

قبول نشدن در کنکور – این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

  پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج برخی از داوطلبان از عملکرد خود …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر