از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار رشته کامپیوتر – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته کامپیوتر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار رشته کامپیوتر - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته کامپیوتر

 

رشته مهندسی کامپیوتر از جمله رشته های فنی مهندسی کنکور ریاضی است که در گرایش های سخت افزار و نرم افزار ارائه می شود. البته در دوره کارشناسی ارشد و دکتری شامل گرایش های بیشتری مثل هوش مصنوعی ، شبکه های عصبی ، پردازش تکاملی و … است که فارغ التحصیلان گرایش های مختلف با توجه به تخصصی که کسب کرده اند ، بازار کار و فرصت های شغلی متفاوتی پیش رو خواهند داشت.

راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته کامپیوتر

در جامعه کنونی مهندس کامپیوتری که به رشته و تخصص خود علاقه مند باشد ، مشکل بیکاری نخواهد داشت ، به خصوص مهندسانی که تبحر و تسلط کافی را دارند. فرصت های شغلی و بازار کار مهندسی کامپیوتر بسیار گسترده است مخصوصا برای مهندسان گرایش نرم افزار. نرم افزار برنامه ها و داده هایی می باشد که کامپیوتر را هدایت می کند که چه اعمالی را انجام دهد حیطه های کاری این گرایش عبارتند از :

  1. طراحی و تولید سیستم های نرم افزاری برای حوزه های مختلف صنعتی ، تجاری و علمی
  2. به دست گرفتن مدیریت پروژه های تولید
  3. طراحی و بهنیه سازی پایگاه های داده
  4. طراحی سازوکار های امنیتی در سیستم ها
  5. اجرای پروتکل های شبکه های کامپیوتری در جهت برقراری ارتباط سریع
  6. مهندسی اینترنت
  7. اجرای موتورهای جستجو در نرم افزار های مبتنی بر وب

اجزاء فیزیکی با قابلیت لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی سخت افزار هستند و حوزه کاری مهندسی کامپیوتر در گرایش سخت افزار در زمينه توليد روش ها و ابزار هاي طراحی مدارهای ديجيتال می باشد و مهندسان کامپیوتر که فارغ التحصیل شده دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری این رشته هستند ، توانایی فعالیت در امور زیر را دارند.

  • الگوهای ساخت مدار های توان پايين
  • ابزار CAD برای طرح سازی و تولید مدارهای ديجيتال
  • زبان های ارزیابی سخت افزار در سطوح مختلف و پیاده سازی متدهای طراحی
  • طراحی و اجرای پروتکل‌ های چندرسانه ‌ای و استاندارد های مربوطه به آن
  • و …

بازار کار رشته کامپیوتر از هنرستان بهتر است یا دانشگاه

رشته مهندسی کامپیوتر در هنرستان های فنی حرفه ای نیز ارائه می شود که دانش آموز پس از چند سال تحصیل می تواند مدرک دیپلم را دریافت و وارد دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه شود. سوالی که برای علاقه مندان پیش می آید این است که اگر از دبیرستان وارد رشته کامپیوتر شوم بهتر است یا در زمان انتخاب رشته کنکور ، این رشته را انتخاب کنم ؟

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی – معرفی و بازار کار کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی

با بررسی نظرات در مورد رشته کامپیوتر متوجه خواهید شد که در دانشگاه بیشتر دروس به صورت تئوری تدریس می شوند و در نتیجه فارغ التحصیلان دانشگاهی این رشته در اجرای دروس به صورت عملی و ورود به بازار کار با مشکل مواجه می شوند مگر آنکه دوره های خارج از دانشگاه مثل دوره های مهندسی شبکه مایکروسافت (MCITP , MCSA , MCSE ) ، دوره های سخت افزار شبکه و مفاهیم امنیت شامل A+ Network+ Security+ CompTIA و … را بگذرانند.

در هنرستان در کنار دروس تئوری ، به صورت عملی نیز آموزش داده می شود در واقع در هنرستان شما به صورت علمی و عملی آموزش خواهید دید و اگر قصد دارید رشته کامپیوتر را در دانشگاه ادامه دهید ، توصیه ما این است که از هنرستان شروع کنید تا در آینده بازار کار بهتری نیز پیش رو داشته باشید.

حوزه های کسب درآمد در رشته کامپیوتر

یک کارشناس علوم کامپیوتر می تواند در حوزه های مختلفی مشغول به کار شود. ادامه تحصیل تا مقطع دکتری تخصصی امکان ورود به شغل هیئت علمی و استاد دانشگاه را در این رشته فراهم می کند که حقوق و مزایای مناسبی هم دارد.

مهاجرت به خارج از کشور با تخصص پیدا کردن در چند زبان برنامه نویسی نیز از حوزه های کاری دیگر رشته کامپیوتر است ولی برای مهاجرت به خارج لازم است بر زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید.

پردرآمد ترین و بیشترین استخدامی در رشته مهندسی کامپیوتر مربوط به برنامه نویسی است و یک برنامه نویس نیمه حرفه ای حداقل می تواند در ماه 4 میلیون تومان کسب درآمد داشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته برنامه ریزی اجتماعی و تعاون - بازار کار و آینده شغلی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر هنرستان ، بازار کار رشته کامپیوتر فنی حرفه ای ، بازار کار رشته کامپیوتر برای خانم ها ، ایا رشته کامپیوتر بازار کار خوبی دارد شغل های رشته کامپیوتر ، درآمد رشته کامپیوتر در ایران ، نظرات در مورد رشته کامپیوتر و فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  می خواهید در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته شوید …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر