از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معرفی رشته آموزش فیزیک – بازار کار و آینده شغلی آموزش فیزیک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته آموزش فیزیک

 

علوم مختلف ایجاد گردیده اند که ما بتوانیم رخدادهای طبیعی را به شکلی ساده و قابل فهم تجزیه و تحلیل نماییم. در علم فیزیک نیز یک سری نظریات از پیش اثبات شده وجود دارند و هدف این است که پدیده ها را در قالب این نظریات تفسیر نموده و به یک مدل فیزیکی جدید برسیم. این مدل ها اساس ریاضیاتی داشته و قانون مند پیش می روند. امروزه این علم سعی می کند از قوانینی که دارد در جهت کمک به بشر برای پیشبرد اهدافش استفاده نماید. در این مطلب ما سعی داریم رشته آموزش فیزیک را بررسی نماییم که چگونه این امر صورت می پذیرد.

اهمیت رشته آموزش فیزیک

در دوره تحصیلی رشته آموزش فیزیک دانشجویانی که در واقع قرار است معلمان آینده شوند ، یاد می گیرند که مفاهیم بنیادین علم فیزیک چیست و چطور می توان به طرز صحیح آن را به دانش آموزان انتقال داد تا دانش آموزان با کاربردهای فیزیک در زندگی آشنا شده و بدانند چگونه می شود پدیده های پیرامون را در قالب قوانین فیزیکی درآورده و تحلیل نمود.

همچنین دانشجویان روش های حل مسائل ، ارائه مثال ها و مسائل جدید برای تفهیم بیشتر دانش آموزان و روش های پاسخ گویی به پرسش های دانش آموزان را یاد خواهند گرفت. هدف در این دوره این است که به معلمان یاد دهند چگونه فیزیک را از یک علم خشک ریاضیاتی به یک علم کاربردی در زندگی تبدیل نمایند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی تربیت بدنی 1402 - هزینه‌ ثبت‌ نام و معاینات پزشکی

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

نحوه ورود به رشته آموزش فیزیک

رشته آموزش فیزیک از زیر مجموعه های کنکور ریاضی می باشد و دانشگاه فرهنگیان ، تربیت دبیر شهید رجایی ، دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه های دیگر هر ساله در این رشته دانشجو می پذیرند.

امکان ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان و دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش مهیاست.

به علاوه می توانید به سایر گرایش های فیزیک نیز تغییر رشته دهید.

طول دوره و واحدهای درسی آموزش فیزیک

طول دوره تحصیلی رشته آموزش فیزیک 4 ساله و در بر گیرنده 150 واحد درسی می باشد. این واحدها به صورت زیر ارائه می شوند :

  • 8 واحد عمومی مصوب وزارت علوم
  • 16 واحد معارف اسلامی
  • 3 واحد عمومی ویژه فرهنگیان
  • 19 واحد تعلیم و تربیت اسلامی
  • 18 واحد تربیتی
  • 86 واحد اختیاری

راه های موفقیت در آموزش فیزیک

برای آموزش فیزیک اولین نیاز علاقه به تدریس در کلاس های درس می باشد. بعد از آن دانشجویان باید بر افزایش دانش خود در رابطه با فیزیک و ریاضیات احتمام ورزند.

یک معلم زمانی می تواند کلاس را اداره کند که علوم تربیتی و روانشناسی مرتبط با تدریس را به خوبی فراگرفته باشد و به آن ها عمل نماید.

به علاوه لازم است که اطلاعات یک معلم فیزیک راجع به سایر رشته ها تا حد اطلاعات عمومی بالا باشد تا بتواند مثال هایی مطرح نماید که موضوعات را برای دانش آموزان ملموس تر کند.

نقش ها و توانمندی های فارغ التحصیلان رشته آموزش فیزیک

دانشجویانی که در رشته آموزش فیزیک زیر نظر دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش تحصیل می نمایند ، در واقع از روز اول تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و حقوق و بیمه خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی - معرفی جامع و بازار کار تولید و ژنتیک گیاهی

به علاوه در تمامی مدارس غیر انتفاعی ، موسسات آموزشی ، موسسات آمادگی کنکور و تقویت دروس می توانند به عنوان مدرسان استخدام گردند. البته با ادامه تحصیل می توانند هیات علمی نیز شوند.

دانشجویانی که ادامه تحصیل می دهند در صورت علاقه به پژوهش می توانند وارد گرایش های پژوهشی فیزیک شده و در ارگان های خصوصی نیز استخدام گردند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر