از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش | راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش | راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش

چند روز قبل از شروع انتخاب رشته کنکور سراسری سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش نرم افزاری است که در آن احتمال قبولی داوطلب بر اساس نمراتی که کسب کرده است ، مشخص می شود.

هم چنین بنا به گفته رئیس سازمان سنجش ، سیستم انتخاب رشته مجازی با احتمال 99 درصد این اطلاع را به شما می دهد که با رتبه ای که کسب کرده اید در کدام دانشگاه ها و چه رشته هایی به صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه شانس قبولی دارید.

مرتبط بخوانید : دریافت گواهی کنکورمشاوره انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

در ادامه مطلب جزئیات بیشتری از سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش و نحوه کار و ورود به این سایت را شرح داده ایم.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه مشاوره تحلیل کارنامه کنکور و انجام انتخاب رشته کنکور شما داوطلبان عزیز هستند.

اگر می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، با خیالی راحت انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

سایت انتخاب رشته مجازی سنجش بر اساس رتبه و تراز اکتسابی داوطلب در هر زیر گروه و رتبه های قبولی کنکور سال گذشته و هم چنین شراسط و ضوابطی که برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف مد نظر می باشد ، تنظیم شده است.

در سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ، امکان جستجو بر اساس شهر و استان ، بر اساس رشته ها و بر اساس دانشگاه برای داوطلب فراهم شده است.

برای مثال شما می توانید اسم رشته مورد نظر خود را در سایت جستجو کنید تا از دانشگاه هایی که آن رشته را  ارائه داده اند ، مطلع گردید و یا می توانید با جستجوی اسم دانشگاه ، از رشته های ارائه شده در آن دانشگاه اطلاع یابید.

سایت انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بیش از 200 رشته برای انتخاب پیشنهاد می دهد که در هر کدام از رشته ها نیز شانس قبولی داوطلب بر اساس نمره و رتبه ای که دارد ، گفته شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور در مشهد - بهترین مشاوره انتخاب رشته

لیست پیشنهادی سامانه انتخاب رشته مجازی

در ابتدای لیست پیشنهادی نرم افزار انتخاب رشته مجازی احتمال قبولی کم و با رنگ قرمز مشخص شده است و هر چه به پایین لیست نزدیک می شویم احتمال قبولی داوطلب افزایش و با رنگ سبز مشخص شده است.

در رشته های با رنگ قرمز حالت دست بالا و خوش بینانه در نظر گرفته شده است و داوطلب اگر آن ها را در انتخاب رشته کنکور لحاظ کند ، شانس پذیرش کمی دارد و در رشته هایی که به رنگ خاکستری نمایش داده می شود ، شانس پذیرش متوسط و حدود 50 درصد است اما احتمال قبولی در رشته های سبز رنگ و انتهای لیست پیشنهادی بالای 80 درصد است.

در لیست پیشنهادی انتخاب رشته مجازی ، اولویت های داوطلب مانند دوری و مسافت دانشگاه ، شرایط خوابگاه ها ، نوع دانشگاه و … در نظر گرفته نمی شود و داوطلب مختار است که از بین رشته های پیشنهادی رشته هایی را که مطابق با اولویت های خودش است ، انتخاب و در سایت سنجش ثبت کند.

انتخاب رشته مجازی نرم افزار سازمان سنجش این قابلیت را دارد که داوطلب چندین بار از آن استفاده کند و در هر بار استفاده حداکثر 300 رشته بر اساس رتبه ای که درج کرده است ، به او پیشنهاد می دهد.

راهنمای ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش برای کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان به طور جداگانه طراحی شده است و داوطلبان بر اساس گروه آموزشی خود باید وارد سامانه شوند.

پس از وارد شدن به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مطابق شکل زیر گزینه “سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون سال 1399” را انتخاب کنید.

 راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش

 

در این بخش داوطلب با یکی از سه روش می تواند وارد سامانه شود :

  • روش اول : شماره پرونده + سریال ثبت نام + شماره شناسنامه
  • روش دوم : شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  • روش سوم : شماهر داوطلبی + شماره پرونده + شماره شناسنامه

 راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش

در مرحله بعد باید هزینه ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش را واریز کنید که در سال گذشته این هزینه 7/500 تومان بوده است که البته در سال 99 افزایش می یابد.

برای واریز هزینه باید اطلاعات کارت بانکی را شامل شماره کارت ، CVV2 ، رمز دوم اینترنتی و … را وارد نمایید.

 راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش

 

در مرحله آخر لازم است رتبه خود را درج کنید و با انتخاب دانشگاه ها ، رشته ها و استان های مدنظرتان ، لیست رشته هایی را که متناسب با رتبه شما می باشد را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ، حتما رتبه در سهمیه نهایی را درج کنید زیرا رتبه موثر برای انتخاب رشته کنکور ، رتبه سهمیه می باشد نه رتبه کشوری.

داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند در هنگام انتخاب رشته مجازی می توانند برای هر گروه آزمایشی رشته های پیشنهادی جداگانه را مشاهده کنند.

برای مثال اگر شما هم در کنکور تجربی و هم در کنکور زبان شرکت کرده اید 250 رشته برای انتخاب رشته کنکور تجربی و 250 رشته برای انتخاب رشته کنکور زبان را مشاهده خواهید کرد.

مرتبط ببینید : انتخاب رشته مجازی چیستکد رشته های بدون کنکور سازمان سنجش

سوالات متداول داوطلبان

  • انتخاب رشته مجازی چیست ؟

انتخاب رشته مجازی توسط سازمان سنجش ایجاد شده و داوطلبان از طریق این سامانه نیازشان به مراجعه حضوری به  مشاوره انتخاب رشته کنکور کاهش می باید.

  • هزینه شرکت در انتخاب رشته مجازی چقدر است ؟

داوطلبان برای ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش می بایست هزینه را واریز کنند که کم تر از 10 هزار تومان است.

  • آیا انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد نیز فعال است ؟

علاوه بر دانشگاه های سراسری ، دانشگاه آزاد نیز دارای سامانه انتخاب رشته مجازی می باشد که در سایت azmoon.org چند روز قبل از شروع انتخاب رشته ، فعال می شود.

  • برای وارد شدن به انتخاب رشته مجازی رایگان چه اطلاعاتی لازم است ؟

برای وارد شدن به نرم افزار انتخاب رشته مجازی داوطلبان نیازمند شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، کدرهگیری ثبت نام و شماره شناسنامه می باشند.

پس از مطالعه مطلب فوق در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام انتخاب رشته مجازی در سایت سنجش ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” راهنمایی دریافت کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

انتخاب رشته کنکور 1402 برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر …

2 نظر

  1. سلام یعنی اگه انتخاب رشته مجازی کنم ببینم نتیجش بده میتونم انتخاب رشته اصلیمو انجام ندم و سال بعد کنکور بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش فقط رشته های با شانس قبولی را پیشنهاد می دهد و مشکلی برای کنکور سال بعد شما ایجاد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر