از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ادامه تحصیل در رشته هوشبری – راهنمای ادامه تحصیل در رشته هوشبری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ادامه تحصیل در رشته هوشبری - راهنمای ادامه تحصیل در رشته هوشبری

 

هوشبری از رشته های دوره کارشناسی دانشگاه های علوم پزشکی است که تحصیل در آن 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان این رشته حدود 130 واحد درسی را در دوره کارشناسی می گذرانند و با دریافت مدرک لیسانس ، می توانند وارد بازار کار شوند و یا تحصیلات خود را ادامه دهند. ادامه تحصیل در رشته هوشبری از طریق شرکت در آزمون های وزارت بهداشت امکان پذیر است و هر ساله لیست رشته های مجاز به شرکت با مدرک هوشبری ، توسط مرکز سنجش پزشکی منتشر می شود و فارغ التحصیلان این رشته می توانند با تهیه منابع امتحانی که در ادامه ذکر می شود ، خود را برای حضور در آزمون آماده کنند.

راهنمای ادامه تحصیل در رشته هوشبری

ادامه تحصیل در رشته هوشبری از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت فراهم است این آزمون توسط مرکز سنجش پزشکی برگزار می شود. دانش آموختگان رشته هوشبری با مدرک خود می توانند در یکی از رشته های زیر ادامه تحصیل دهند.

رشته های مجاز به ادامه تحصیل در آزمون ارشد وزارت بهداشت با مدرک کارشناسی هوشبری 

نام رشته منابع امتحانی و ضرایب
آموزش بهداشت و ارتقا سلامت (آموزش بهداشت و ارتقا سلامت (2) ، بهداشت عمومی (1/5) ، روانشناسی (2) ،  جامعه شناسی (1/5) ، زبان عمومی (2) )
اتاق عمل (اصول و عملکرد فرد سيار و اسکراب (3) ، بيماری های داخلی و جراحی (2) ، تکنولوژی جراحی (3) ، بیهوشی و احیای قلبی ریوی (2) آناتومی (1) ، زبان عمومی (2) )
آرگونومی (کلیات آرگونومی (3) ، تشریح و فیزیولوژی انسانی (2) ، فیزیک و مکانیک (2) ، ریاضی (2) ، روانشناسی عمومی (1) ، مدیریت سازمانی (1) ، زبان عمومی (2) )
تکنولوژی گردش خون (پرستاری و بیماری های داخلی و جراحی (4) ، بیوشیمی (1) ، فیزیک پزشکی (1) ، فیزیولوژی (1) ، فارماکولوژی (1) ، زبان عمومی (2) )
علوم تشریحی (تشریح عمومی (4) ، بافت شناسی (3) ، زیست شناسی سلولی (2) ، جنین شناسی (3) ، زبان عمومی (2) )
فیزیولوژی فیزیولوژی (3) ، بیوشیمی (1) ، زیست شناسی جانوری (2) ، زبان عمومی (3)
پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان (داخلی – جراحی ، کودکان ، بهداشت مادران و نوزادان ، بهداشت جامعه ، زبان عمومی ، روان پرستاری)
پرستاری مراقبت های ویژه
احتمالا این را هم بپسندید  درصد دروس لازم برای قبولی در رشته هوشبری دانشگاه ازاد - طبق قبولی های 1400 و 99

 

اسامی رشته های مجاز به ادامه تحصیلات در رشته هوشبری که در جدول فوق قرار داده شده است ، در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت موجود می باشد و شما می توانید برای دانلود دفترچه به سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هوشبری

برای اطلاع از منابع امتحانی هر یک از دروس نیز می توانید از لینک فوق استفاده کنید.

لیست دانشگاه ها دارای ارشد هوشبری برای ادامه تحصیل

دانشگاه هایی که رشته های ذکر شده در جدول فوق را ارائه می دهند ، متفاوت هستند و معمولا هر دانشگاه در هر رشته حداکثر 5 نفر ظرفیت پذیرش دارد. تعدادی از دانشگاه ها برای ارتقا تحصیلات در رشته هوشبری به شرح زیر هستند و شما می توانید برای اطلاع از سایر دانشگاه ها ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را که در ادامه قرار داده شده است ، دانلود کنید.

  • علوم پزشکی مشهد
  • علوم پزشکی اراک
  • علوم پزشکی بقیه الله
  • علوم پزشکی ارومیه
  • علوم پزشکی اهواز
  • علوم پزشکی ایران
  • علوم پزشکی شهید بهشتی
  • علوم پزشکی یزد
  • علوم پزشکی علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
  • علوم پزشکی تهران
  • علوم پزشکی کرمان
  • علوم پزشکی همدان

برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت کلیک کنید

علاوه بر مطلبی که خدمتتان ارائه شد ، می توانید برای اطلاع از شرایط  ادامه تحصیل رشته هوشبری در خارج از کشور ، بهترین رشته برای ارشد هوشبری ، درامد دانشجویان هوشبری و  بازار کار رشته هوشبری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی هوشبری پردیس خودگردان 1401 - طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد

رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد – طبق قبولی های 1400 و 99

  رشته هوشبری توسط دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر