از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد – شرایط کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

 

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد ؟ در دانشگاه آزاد تعدادی از رشته های تربیت معلم ارائه می شوند که امکان پذیرش در آنها به صورت بدون کنکور وجود دارد و علاقه مندان به شغل معلمی که موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان نشده اند می توانند در این رشته ها در دانشگاه آزاد تحصیل کنند و در آینده به عنوان معلم مشغول به کار شوند. در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد و شرایط معلم شدن از این دانشگاه به چه صورت است.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط معلم شدن از طریق تحصیل در دانشگاه آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

معلمی از مشاغل پر تقاضا در میان دانش آموزان و داوطلبان است و رشته های تربیت معلم توسط تعدادی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی و … ارائه می شود. در میان تمام دانشگاه های ارائه دهنده رشته های تربیت معلم تنها دانشگاهی که استخدام بلافاصله پس از فارغ التحصیلی دارد ، دانشگاه فرهنگیان است اما این دانشگاه به دلیل شرایط پذیرش سختی که دارد ، بسیاری از متقاضیان امکان قبولی ندارند که ممکن است عدم قبولی آنها به دلیل نداشتن شرط سنی یا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان باشد و یا اینکه نمی توانند رتبه بالا در کنکور به دست آورند.

اما اگر شما هم موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان نشده اید ، راه های دیگری برای معلم شدن وجود دارد و شما می توانید با تحصیل در رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد و یا سایر رشته ها که در ادامه معرفی می شوند ، مدرک لیسانس بگیرید و آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید.

مرتبط بخوانید : ایا از رشته فنی حرفه ای میتوان معلم شد

لیست رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد به شرح زیر هستند :

همچنین علاوه بر رشته های فوق که از رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند ، شما با لیسانس رشته های زیر نیز می توانید در آزمون استخدامی شرکت کنید :

برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اگر قصد دارید در آینده به عنوان معلم استخدام شوید ، باید رشته ای را انتخاب کنید که مرتبط به شغل معلمی مورد تقاضای شماست. مثلا اگر می خواهید معلم ابتدایی شوید ، تحصیل در رشته روانشناسی را باید انتخاب کنید و یا اگر میخواهید دبیر علوم تجربی شوید ، باید در رشته های زیست شناسی ، میکروبیولوژی و آموزش علوم تجربی تحصیل کنید.

مرتبط بخوانید : تربیت معلم دانشگاه آزاد – معرفی و آینده شغلی تربیت معلم آزاد

شرایط ثبت نام در رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد

برای ثبت نام تمام رشته های دانشگاه آزاد شرایطی وجود دارد که باید واجد این شرایط باشید. رشته های دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند که رشته های تربیت معلم در مقطع کاردانی ناپیوسته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته موجود هستند یعنی امکان تحصیل پیوسته در این رشته ها وجود ندارد.

بنابراین اگر می خواهید در دانشگاه آزاد رشته های تربیت معلم را انتخاب کنید ابتدا باید وارد مقطع کاردانی ناپیوسته شوید و بعد از آنکه فوق دیپلم خود را گرفتید ثبت نام کارشناسی ناپیوسته را انجام دهید. برای ورود به دوره کاردانی دانشگاه آزاد ، به مدارک زیر نیاز دارید :

  • دیپلم نظام جدید دوازدهم
  • دیپلم نظام قدیم سوم دبیرستان + پیش دانشگاهی یا کاردانی
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم

همچنین برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته فقط مدرک فوق دیپلم مورد تایید است و با پیش دانشگاهی یا دیپلم نمی توان ثبت نام این مقطع را انجام داد.

مرتبط بخوانید : از چه رشته هایی میتوان معلم شد – بهترین رشته ها برای شغل معلمی

سوالات متداول 

  • آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد ؟

بله ، شرایط معلم شدن از طریق تحصیل در دانشگاه آزاد وجود دارد.

  • شرایط معلم شدن با مدرک دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و یا تحصیل در مدارس غیرانتفاعی از راه های معلم شدن با لیسانس دانشگاه آزاد است.

  • کدام رشته های تربیت معلم در دانشگاه آزاد ارائه می شوند ؟

رشته های آموزش ابتدایی ، آموزش علوم تجربی ، آموزش زبان انگلیسی و … در دانشگاه آزاد ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. سلام خسته نباشید من فوق دیپلم نرم افزار دارم از دانشگاه فنی حرفه ای میتونم در دانشگاه آزاد آموزش ابتدایی بخونم و تو آزمون معلمی شرکت کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر