از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

پزشکی بین الملل چیست – شرایط دانشگاه بین الملل پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

با توجه به ظرفیت پذیرش کم رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه در مقابل تعداد متقاضیان زیادی که دارد ، تعدادی از واحد های دانشگاه پردیس بین الملل نیز رشته پزشکی را ارائه می دهند تا از این طریق فرصت تحصیل برای متقاضیانی که رتبه لازم را دارند ، فراهم شود. معمولا اکثر داوطلبانی که به دنبال کسب پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه بین الملل هستند ، نمی دانند که شرایط دانشگاه چیست و اعتبار مدرک آن ها به چه صورت است. به همین دلیل این مطلب را در رابطه با پزشکی بین الملل چیست تهیه کرده ایم تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

پزشکی بین الملل چیست

دانشگاه های پردیس خودگردان در ابتدا با عنوان دانشگاه های پردیس بین الملل تاسیس شدند و هدف از ایجاد این دانشگاه ها ، جذب دانشجویان خارجی بود اما به دلیل آنکه استقبال چندانی از سوی دانشجویان خارجی نداشت ، نام آن به پردیس خودگردان تغییر یافت. ورود به دانشگاه پردیس خودگردان هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم به صورت بدون آزمون امکان پذیر است اما تنوع رشته های بدون کنکور این دانشگاه بسیار کم است و قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، هوشبری ، پرستاری ، اتاق عمل و … نیز با شرط شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه لازم ، میسر می باشد.

مرتبط ببینید : تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی پردیس خودگردانرتبه قبولی پزشکی بین الملل

محل تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در رشته پزشکی واحد پردیس بین الملل ، از دانشجویان دوره روزانه جداگانه است اما کیفیت و سطح تحصیلی این دو واحد دانشگاهی تفاوتی ندارد و اکثرا اساتید دانشگاه ها مشترک هستند.

اسامی دانشگاه های بین الملل دارای رشته پزشکی

اکثر رشته های دانشگاه پردیس خودگردان مربوط به کنکور تجربی است. در کنکور انسانی هیج رشته ای در این دانشگاه ارائه نمی شود و در کنکور ریاضی نیز تنها دو دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر در رشته های مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع و تعدادی دیگر از رشته های ریاضی و فنی مهندسی دانشجو پذیرش می کنند.

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه قبولی پزشکی بین المللرتبه قبولی دندانپزشکی بین الملل

اما عمده ظرفیت دانشگاه پردیس بین الملل برای رشته های تجربی مخصوصا در شاخه های پزشکی و پیراپزشکی است. دانشگاه های زیر رشته پزشکی را ارائه می دهند :

  • دانشگاه علوم پزشكی ارومیه
  • دانشگاه علوم پزشكی اصفهان
  • دانشگاه علوم پزشكی ایران
  • دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی – تهران
  • دانشگاه علوم پزشكی بابل
  • دانشگاه علوم پزشكی بندر عباس
  • دانشگاه علوم پزشكی تبریز
  • دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور – اهواز
  • دانشگاه علوم پزشكی زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشكی زنجان
  • دانشگاه علوم پزشكی كاشان
  • دانشگاه علوم پزشكی كرمان
  • دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه
  • دانشگاه علوم پزشكی گلستان – گرگان
  • دانشگاه علوم پزشكی مشهد
  • دانشگاه علوم پزشكي همدان
  • دانشگاه علوم پزشكي ياسوج
  • دانشگاه علوم پزشكي يزد
  • و …
احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان - بررسی کارنامه های پزشکی 1400 و 99

رتبه قبولی پزشکی بین الملل چیست

رتبه لازم برای قبولی پزشکی در واحد های پردیس خودگردان متفاوت است و با توجه به اینکه این دانشگاه ، جزو دانشگاه های سراسری است بنابراین داوطلبان بر اساس رتبه در سهمیه گزینش می شوند. درصد دروس لازم برای قبولی پزشکی و آخرین رتبه قبولی پزشکی بین الملل در هر 5 سهمیه به صورت زیر است :

  • رتبه قبولی پزشکی بین الملل در سهمیه 5 درصدی : حدود 1000
  • رتبه قبولی پزشکی بین الملل در سهمیه 25 درصدی : حدود 2000
  • رتبه قبولی پزشکی بین الملل در سهمیه منطقه یک : حدود 1800
  • رتبه قبولی پزشکی بین الملل در سهمیه منطقه دو : حدود 2700
  • رتبه قبولی پزشکی بین الملل در سهمیه منطقه سه :حدود 2000

بنابراین برای قبولی پزشکی در دانشگاه پردیس خودگردان باید بررسی کنید که در سهمیه چه رتبه ای را کسب کرده اید و شانس پذیرشتان را تخمین بزنید

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی بدون کنکور از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شهریه پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان

تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان با پرداخت شهریه همراه بوده و میزان شهریه این دانشگاه از شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است. البته تمام مزایای دانشگاه دولتی در واحد های پردیس بین الملل نیز وجود دارد مثل ارائه خوابگاه دانشجویی ، امکان نقل و انتقالی ، برخورداری از بهترین سطح تحصیلی و … اما دانشجویان باید شهریه پرداخت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی پزشکی پردیس خودگردان - بررسی کارنامه های پزشکی 1400 و 99

میزان شهریه دانشگاه پردیس بین الملل در رشته پزشکی حدود 16 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی است و با در نظر گرفتن اینکه هر سال شامل دو ترم می باشد ، بنابراین هزینه یکسال تحصیل شما حدود 32 میلیون تومان خواهد بود.

برای دانشجویان که قبولی در رشته پزشکی دانشگاه پردیس را کسب کرده اند اما توانمندی مالی برای پرداخت شهریه را ندارند ، تسهیلاتی مثل وام و تخفیف شهریه در نظر گرفته شده است تا از تحصیل در رشته دلخواهشان محروم نشوند. شما می توانید برای اطلاع از شرایط تخفیفات شهریه که به چه کسانی تعلق می گیرد و همچنین راهنمای دریافت وام شهریه ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

اعتبار مدرک پردیس خودگردان چیست

در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان باید بدانید که هیچ نگرانی از جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و دریافت تخصص و همچنین ورود به شغل پزشکی و کسب درآمد وجود ندارد پس از فارغ التحصیلی می توانید جذب کار شده و همزمان تحصیلات خود را نیز ادامه دهید.

البته تعدادی از واحد های پردیس خودگردان که پزشکی بدون کنکور را به صورت فروش صندلی ارائه می دهند ، از لحاظ قانونی مجوز انجام این کار را ندارند و افرادی که با صرف هزینه های زیاد وارد این رشته محل می شوند ، ممکن است پس از فارغ التحصیلی از جهت اعتبار مدرک با مشکل مواجه شوند.

توجه داشته باشید که وزارت بهداشت مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه هایی را که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز رشته های علوم پزشکی را بدون کنکور ارائه می دهند ، تایید نمی کند پس فریب شایعات را نخورید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

8 نظر

  1. سلام اگر کسی شهریه پرداز یا پردیس دولتی قبول بشه و نره سال دیگه میتونه کنکور بده یا نه

    • با سلام. تنها پذیرفته شدگان دوره های تحصیلی روزانه از شرکت در کنکور سال بعد به منظور انتخاب دانشگاه های روزانه محروم هستند و پذیرفته شدگان سایر دوره ها از جمله پردیس های خودگردان ، محدودیتی ندارند.

  2. سلام وقتتوت بخیر . دانشگاه های پردیس بین الملل چه تفاوتی با پردیس خودگردان و شهریه پرداز دارن ؟ ( شهریه پرداز چه تفاوتی با پردیس خودگردان داره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه پردیس بین الملل همان دانشگاه پردیس خودگردان است و تفاوتی ندارند.

  3. مژگان اصلانی

    سلام وقت بخیر اگر کسی کارمند باشه و پزشکی بین الملل قبول شه باید استعفا بده؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید از سازمان محل اشتغال ، موافقت نامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنید.

  4. شيدا عمادي

    سلام وقتتون بخير ببخشيد اگر كسي تو مدارس بين الملل درس بخونه ايا براي شركت در دانشگاههاي پرديس سهميه دارد و اينكه مي توانند رشته پزشكي بخوانند با اين لحاظ كه دروس مدارس بين الملل مثل اموزش و پروش ايران نيست ايا كنكور انها مثل كنكور بقيه هست

  5. زهرا کریمی

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید اگر کسی اول بره خارج و توی دانشگاهی ک مورد تایید وزارت بهداشت هم هست شروع کنه پزشکی بخونه اما بعد از چند ترم بخواد برگرده ایران ادامه بده
    اولین سوالم اینه که چند ترم لازمه بخونه تا بتونه برگرده ایران
    و اینکه بعد از اینکه برگشت این امکان وجود داره توی همین دانشگاه های پردیس درس بخونه و شهریهش هم همینقدر باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر