از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی 1403 📞 راهنما ، فرم ها و شرایط انتخاب رشته نهم رشته تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی

هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی با هدف راهنمایی دانش آموزان برای انتخاب بهترین رشته‌ و متناسب با توانمندی های آنها انجام می گیرد. همانطور که می دانید دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم باید رشته‌ تحصیلی خود را از میان رشته‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کاردانش انتخاب کنند و عواملی همچون علاقه دانش آموزان ، سوابق تحصیلی ، توانمندی ها و … در انتخاب رشته‌ دخیل هستند.

با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ، دانش آموزان پایه نهم می توانند برای مشاوره غیرحضوری در زمینه نحوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته‌ نهم به دهم از خدمات تلفنی هدایت تحصیلی پاسخ با ما بهره مند شوند. 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی 1403

با تغییر نظام آموزشی مدارس و تبدیل پایه های اول ، دوم و سوم راهنمایی به پایه های هفتم ، هشتم و نهم تغییراتی در نحوه انتخاب رشته‌ نهم به دهم نیز ایجاد شد. پیش از این ، برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته‌ دبیرستان فقط نمرات سال آخر دوره اول متوسطه ملاک سنجش قرار می گرفت اما در حال حاضر نمرات سه سال هفتم ، هشتم و نهم دانش آموزان برای انتخاب رشته‌ تحصیلی در پایه دهم تاثیر گذار هستند و  ضریب دروس برای کلیه دروس یکسان خواهد بود.

طبق آخرین تغییراتی که اعمال شده است ، انتخاب رشته‌ نهم به دهم شباهت زیادی به انتخاب رشته‌ کنکور و دانشگاه دارد. بدین صورت که هر یک از دانش آموزان بر اساس نمرات و سوابق تحصیلی دوره اول متوسطه مجاز به انتخاب رشته‌ خواهند شد و سهمیه هایی همچون سهمیه ایثارگران ، سهمیه مناطق ، سهمیه جانبازان و سهمیه شهدا در انتخاب رشته‌ نهم به دهم تاثیرگذار هستند.

مرتبط بخوانید : سایت مشاوره هدایت تحصیلی – وبسایت رسمی مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی

شرایط انتخاب رشته تجربی نهم به دهم

دانش آموزانی که علاقه مند به قبولی در رشته تجربی هستند باید واجد شرایط لازم باشند. کسب نمرات خوب در دروس مهم ریاضی و علوم تجربی شرط اصلی ورود به رشته‌ تجربی است. ظرفیت مدارس نیز در هدایت تحصیلی تجربی نهم تاثیر گذار است. اگر در مدرسه ای برای رشته‌ تجربی ظرفیت کمی اختصاص داده‌ شود اولویت قبولی با دانش آموزانی خواهد بود که شرایط معدل و سوابق تحصیلی بهتری دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 1403 📞 مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

علاقه مندی به رشته‌ های پزشکی و رشته‌ های پیزاپزشکی و اطلاع داشتن از شرایط سختی قبولی در این رشته‌ ها نیز باید در زمان انتخاب رشته‌ نهم تجربی باید مد نظر قرار گیرد. همانطور که می دانید رشته‌ های شاخص گروه تجربی رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و هوشبری است. بیشترین تقاضا نیز برای همین چند رشته‌ می باشد. پس اگر شما رشته‌ تجربی را در پایه نهم انتخاب می کنید باید بدانید که قبولی در رشته های گفته‌ شده‌ نیازمند تلاش و همت زیادی است. همچنین مستلزم قبولی در این رشته‌ ها مخصوصا سه رشته‌ پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، برنامه ریزی درسی دقیق از همان سال دهم است.

شرایط انتخاب رشته‌ تجربی در پایه نهم به صورت زیر می باشد :

  • نمرات دروس علوم تجربی در سه سال متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد.
  • معدل دانش آموزان باید حداقل 14 باشد.
  • جمع نمرات علوم تجربی و ریاضی دانش آموز ، در سه سال متوسطه اول هفتم ، هشتم و نهم نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

مرتبط بخوانید : سایت پادا انتخاب رشته نهم و هدایت تحصیلی نهم – pada.medu.ir

راهنمای تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی

دانش آموزان برای انتخاب رشته‌ نهم به دهم باید فرم هدایت تحصیلی را به صورت اینترنتی دریافت و تکمیل نمایند. تکمیل فرم هدایت تحصیلی در تاریخ اعلام شده‌ و از طریق سایت مای مدیو انجام می گیرد. مهلت تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم تجربی دو هفته است و پس از این مدت مدارس طبق روال عادی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هدایت تحصیلی حضوری یا غیرحضوری دانش آموزان را انجام می دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  هدایت تحصیلی هشتم 1403 📞 راهنمای ثبت نام هدایت تحصیلی هشتم

تمام مدارس به سامانه هدایت تحصیلی دسترسی دارند و تعداد 6 نمون برگ هدایت تحصیلی برای هر مدرسه قرار داده‌ شده‌ است. برگه نهایی یعنی برگه شماره پنج در اختیار دانش آموزان و والدین قرار دارد. در مجموع هدایت تحصیلی شامل 100 امتیاز است که 35 نمره آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش آموزان در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم می باشد و 65 نمره نیز مربوط به نظرات دانش آموزان ، اولیاء ، معلمان ، مشاور و مدیرمدرسه است.

مرتبط بخوانید : دریافت فرم هدایت تحصیلی – و تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی 1403 در سایت مای مدیو

سال های قبل برای انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ، سایت همگام مدارس در اختیار قرار داشت. اما در سال گذشته سامانه جدیدی به نام سامانه مای مدیو راه اندازی شد که امکان هدایت تحصیلی و انتخاب رشته‌ نهم غیر حضوری را فراهم ساخته‌ است. احتمالا برای سال پیش رو نیز از همین سامانه برای هدایت تحصیلی استفاده شود. در این صورت دانش آموزان می توانند به صورت اینترنتی ، انتخاب رشته‌ خود را انجام دهند.

آدرس سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir می باشد. هر دانش آموز با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که مدیر مدرسه در اختیار اول قرار داده‌ است ، می تواند وارد سایت شود. در صفحه اصلی سامانه مای مدیو گزینه “انتخاب رشته‌ پایه نهم و رویت فرم شماره 6 رشته‌ تحصیلی” وجود دارد که لازم است آن را دریافت و تکمیل کنید.

سوالات متداول

  • هدایت تحصیلی نهم رشته‌ تجربی در چه تاریخی انجام می گیرد ؟

تکمیل فرم هدایت تحصیلی در تیرماه انجام می گیرد.

  • شرایط هدایت تحصیلی نهم رشته‌ تجربی چیست ؟

داشتن حداقل معدل 14 شرط اصلی انتخاب رشته‌ تجربی است.

نمرات سه پایه تحصیلی هفتم ، هشتم و نهم در انتخاب رشته‌ نهم به دهم تاثیرگذار هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی هشتم 1403 📞 راهنمای ثبت نام هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی پایه نهم از همان ابتدای ورود به مقطع متوسطه اول آغاز می شود …

4 نظر

  1. ببخشید جمع نمرات چگونه محاسبه میشود من منظورتون رو نفهمیدم نمرات پایانی برای هفتم جدا و هشتم جدا و نهم جدا ؟یا جمع پایانی کل این سه سال نباید کمتر از 42باشه چون من نمرات هشتم علوم و بقیه درسامو خوب بود اما ریاضی واقعا افت داشتم چون پدرم نمی‌توانست برای من گوشی جدا بگیره و ما سه تا خواهریم نمی‌تواستم درست و حسابی درس بخونم برای همین ریاضی واقعا افت داشتم به نظر تون امکانش هست تجربی قبول بشم یا خیر ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در هر درس نمرات سه پایه تحصیلی هفتم ، هشتم و نهم جمع می شود. برای قبولی در رشته تجربی باید در دروس ریاضی و علوم تجربی حداقل نمره را به دست آورید و فرم های هدایت تحصیلی و مشاوره ای نیز مهم هستند

  2. رضااااااا

    سلام
    من هفتم ریاضی ۱۶ علوم ۱۵
    و معدل ۱۸.۴
    هشتم ریاضی ۱۰ و علوم ۱۳
    نهم اگر بالای ۱۷ بگیرم ریاضی و علوم
    و معدل هم ۱۸ یا ۱۹
    میتونم رشته تجربی برم
    از کلاس اول مدرسه غیر دولتی درس خواندم
    و مدرسه ام دبیرستان هم دارد

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر