از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403 📞 تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دریافت فرم هدایت تحصیلی

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب رشته‌ نهم به دهم ، هدایت تحصیلی است. با کمک این فرایند بهتر می توان نقاط ضعف و قوت دانش آموز و توانمندی های او را برای انتخاب رشته‌ شناسایی کرد. هدایت تحصیلی از طریق تکمیل چند فرم و نمون برگ انجام می گیرد که شامل 7 فرم هستند. هر یک از دانش آموزان ، والدین ، معلمان  و مشاورین مدرسه موظف هستند که فرم هدایت تحصیلی را دریافت کرده‌ و آن را تکمیل نمایند. برای دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403 و راهنمایی در خصوص چگونگی تکمیل نمون برگ ها ، ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

شما عزیزان می توانید برای دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403 و راهنمایی در خصوص نحوه تکمیل فرم های هدایت تحصیلی ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403

همانطور که ذکر شد ، فرم هدایت تحصیلی شامل 7 نمون برگ است و هر کدام از این فرم ها را باید خود دانش آموز ، معلم ، مشاور و والدین او تکمیل نمایند.

 فرم شماره 1 : نظر خواهی از دانش آموزان

این فرم را باید دانش آموز تکمیل نماید و از او خواسته‌ می شود که با در نظر گرفتن علاقه و توانمندی های خود رشته‌ های مورد نظرش را به ترتیب اولویت بندی کند. امتیاز فرم شماره یک 10 است و دانش آموز باید رشته‌ های مورد نظر خود را به ترتیب از 1 تا 10 امتیاز ، اولویت بندی نماید.

مرتبط بخوانید : جدول انتخاب رشته نهم – توضیح جدول انتخاب رشته نهم تمام رشته ها

 فرم شماره 2 : نظر خواهی از معلمان 

فرم شماره 2 را معلمان باید تکمیل کنند و در واقع این فرم نوعی نظر سنجی است. امتیاز فرم شماره دو 10 است و دانش آموز از نظر تحصیلی و توانمندی در دروس مختلف توسط معلم ارزیایی می شود. معیارهای فرم شماره دو به امتیاز های عالی ، خیلی خوب ، خوب ، متوسط و ضعیف دسته‌ بندی می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  هدایت تحصیلی چیست 1403 📞 هدایت تحصیلی پایه نهم چیست

دریافت فرم شماره 3 هدایت تحصیلی : نظر خواهی از والدین 

اولیاء دانش آموز باید برای دریافت فرم هدایت تحصیلی شماره 3 اقدام کنند. در این فرم نیز مثل فرم شماره یک جدولی از رشته‌ های تحصیلی قرار داده‌ شده‌ که والدین باید با توجه به علاقه دانش آموز و نظر مشاور و معلم او ، اولویت های انتخابی خود را از 1 تا 5 قرار دهند.

 فرم شماره 4 : نظر خواهی از مشاوران

فرم شماره 4 هدایت تحصیلی را مشاور مدرسه تکمیل می کند. امتیاز آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی در تکمیل این فرم تاثیر گذار هستند و میزان توانمندی ها ، علاقه مندی ها ، میزان آمادگی و مهارت های دانش آموز توسط مشاور مدرسه ارزیابی می شود.

دریافت فرم شماره 5 : جمع بندی نتایج مشاوره ای هدایت تحصیلی

در فرم شماره 5 ، مشاور مدرسه با توجه به نتایج آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و نظرسنجی از معلم ، والدین و خود دانش آموز و همچنین بررسی ویژگی های شخصیتی ، توانایی ها ، ضعف و عملکرد های تحصیلی دانش آموز ، نتیجه نهایی را ثبت می نماید. در فرم شماره 5 هدایت تحصیلی رشته‌ های تحصیلی مناسب دانش آموز توسط مشاور مدرسه اولویت بندی می شوند.

مرتبط بخوانید : وبسایت رسمی مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی

 فرم شماره 6 : جمع بندی هدایت تحصیلی

دریافت فرم هدایت تحصیلی

در فرم شماره 6 نتایج آزمون های مشاوره ای به صورت جداگانه در نظر گرفته‌ و محاسبه می شود. نتایج امتیاز بندی فرم ها و آزمون های مشاوره ای و اولویت بندی رشته‌ های تحصیلی در تعیین امتیاز نهایی فرم شماره 6 تاثیر گذار هستند و امتیاز کل این فرم از 100 است.

برای استفاده از نسخه جدید نرم افزار هدایت تحصیلی پایه نهم و دریافت مشاوره و پرسیدن‌ سوالات خود در زمینه نحوه انتخاب رشته‌ با نرم افزار هدایت تحصیلی ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دریافت فرم شماره 7 : اولویت هدایت تحصیلی یا اولویت ثبت نام

فرم شماره 7 هدایت تحصیلی نمون برگی است که در آن دانش آموز رشته‌ های انتخاب رشته‌ را از الف تا د اولویت بندی می کند.

  • اولویت الف : رشته‌ یا رشته‌ های اولویت الف ، آنهایی هستند که دانش آموز شرایط مطلوب تحصیلی لازم را برای انتخاب آنها دارد و از طرف آموزش و پرورش منطقه مجاز به انتخاب آن رشته ها شده‌ است.
  • اولویت ب : اولویت ب برای رشته‌ هایی است که دانش آموز شرایط ثبت نام در آنها را دارد ولی در صورتی که ظرفیتی داشته باشند. در واقع ثبت نام در رشته‌ های اولویت ب ، تا زمان تکمیل ثبت نام گروه های با اولویت بالاتر امکان پذیر نمی باشد.
  • اولویت های ج و د : اولویت های ج و د نیز رشته‌ هایی هستند که در صورت تکمیل نشدن‌ ظرفیتشان دانش آموز می تواند در آنها ثبت نام کند. در واقع پس از اتمام ثبت نام گروه های دارای اولویت بالاتر ، اگر ظرفیتی باقی مانده‌ باشد دانش آموزان با اولویت های ج و د می توانند ثبت نام کنند.

مرتبط بخوانید : جواب هدایت تحصیلی نهم – زمان و نحوه دریافت هدایت تحصیلی نهم

سوالات متداول

  • برای دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403 به کدام سامانه مراجعه کنیم ؟
احتمالا این را هم بپسندید  نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی 1403 📞 راهنمای کامل نمون برگ های هدایت تحصیلی

سایت دریافت فرم هدایت تحصیلی نهم ، سامانه همگام می باشد.

  • برگه هدایت تحصیلی نهم شامل چند فرم است ؟

فرم های هدایت تحصیلی نهم شامل 7 نمون برگ هستند.

  • زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی چه تاریخی است ؟

صدور برگه های هدایت تحصیلی نهم بعد از اعلام نتایج امتحانات خردادماه می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی هشتم 1403 📞 راهنمای ثبت نام هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی پایه نهم از همان ابتدای ورود به مقطع متوسطه اول آغاز می شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر