از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشکلات برنامه شاد – راهنمای جامع مشکلات برنامه شاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشکلات برنامه شاد - راهنمای جامع مشکلات برنامه شاد

 

شبکه دانش آموزی شاد به منظور آموزش مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین مدارس سراسر کشور راه اندازی شده است و دانش آموزان و معلمان می بایست با دانلود و نصب این برنامه ، پیگیر کلاس های درس باشند. برنامه شاد در دو نسخه اندروید و وب شاد قابل اجراست و کاربران پس از نصب برنامه باید احراز هویت خود را نیز انجام دهند تا وارد کلاس های درسی مربوطه شوند. اما بسیاری از دانش آموزان برای ورود به برنامه شاد با مشکلاتی روبرو هستند و پیام های خطا را از این اپلیکیشن دریافت می کنند. این مطلب را تهیه کرده ایم تا راهنمای جامع رفع مشکلات برنامه شاد را ارائه دهیم.

عدم نصب برنامه در گوشی آیفون و کامپیوتر از مشکلات برنامه شاد

از اصلی ترین مشکلات برنامه شاد ،  عدم نصب این برنامه در گوشی های آیفون است. برنامه شاد فعلا در دو نسخه اندروید و وب شاد راه اندازی شده است و دانش آموزان و معلمانی که از گوشی های یا لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنند ، از دو راه می توانند وارد پیام رسان شاد شوند :

  • استفاده از نسخه تحت وب نرم افزار شاد

تنظیمات شاد تحت وب همانند تنظیمات اپلیکیشن شاد است و راه حلی مناسب برای دانش آموزان و معلمان دارای گوشی آیفون یا کامپیوتر است. تفاوت شاد تحت وب با اپلیکیشن شاد در بعضی امکانات بیشتر اپلیکیشن است. در وب شاد امکان اجرای لایو ، تماس صوتی ، تماس تصویری و … وجود ندارد.

  • دانلود برنامه شبیه ساز اندروید

راه حلی دیگر برای استفاده از برنامه شاد در لپ تاپ یا کامپیوتر ، دانلود برنامه شبیه ساز اندروید است. دانش آموزان و همچنین معلمان می توانند پس از نصب نرم افزار شبیه ساز اندروید ، نسخه اندروید برنامه شاد را دانلود و نصب نمایند و از تمام امکانات آن بهره ببرند.

حل مشکلات عدم نصب برنامه شاد

بسیاری از کاربران پیام رسان شاد در نصب برنامه شاد با مشکل مواجه می شوند که لازم است نکات زیر را در نظر بگیرند شاید مشکل عدم نصب برنامه در گوشی یا تبلت آنها ، یکی از مشکلات زیر باشد :

  • برنامه شاد نسخه اندروید فقط بر روی گوشی های هوشمند اندروید با نسخه 4.4 و بالاتر نصب می شود و اگر نسخه اندروید گوشی شما پایین تر باشد ، نصب برنامه امکان پذیر نیست.
  • برای نصب برنامه شاد باید فضای داخلی گوشی شما به اندازه کافی آزاد باشد. برنامه شاد حدود 35 مگابایت فضا نیاز دارد و اگر حافظه گوشی شما پر است ، چند برنامه که زیاد از آنها استفاده نمی کنید را حذف نمایید. همچنین پس از نصب برنامه و ورود به کلاس های درسی ، برای ذخیره سازی اطلاعات کانال ها و گروه های  درسی نیاز به حافظه خواهید داشت و در صورت نداشتن حافظه سرعت برنامه کم می شود.
  • بعضی دیگر از کاربران برای اجرای برنامه شاد ، خطای دستگاه تلفن را دریافت می کنند که اجازه نصب برنامه را به آنها نمی دهد. برای  رفع این خطا باید از قسمت تنظیمات گوشی خود ، گزینه نصب برنامه ها را در گوشی تلفن همراه فعال کنید.
احتمالا این را هم بپسندید  ارسال تکلیف در شاد - آموزش تصویری ارسال تکلیف در شاد برای معلم

مشکل عدم احراز هویت در شاد

احراز هویت در شاد مطابق با اطلاعات و شماره تلفنی انجام می گیرد که شما به مدیر مدرسه ارائه داده اید و مدیر نیز این اطلاعات را در سامانه سناد ذخیره سازی کرده است. پس اگر برای احراز هویت کردن با مشکلی مواجه هستید ، احتمالا از شماره ای استفاده می کنید که مورد تایید مدیر مدرسه و سایت سناد نیست البته ممکن است اطلاعات تاریخ تولد را نیز اشتباه درج کرده باشید.

برای نصب برنامه شاد با سیمکارت جدید ، باید شماره تلفن همراه خود را در اختیار مدیر مدرسه قرار دهید و پس از 24 ساعت دوباره برنامه را دانلود و نصب کنید.

اگر دو یا چند فرزند دانش آموزان دارید ، می توانید با نصب اپلیکیشن clone app از دو ورژن برنامه شاد در یک موبایل یا تبلت استفاده کنید. البته با نصب شاد جدید امکان استفاده از چند اکانت متعدد به صورت همزمان وجود دارد و والدین می توانند برای هر یک از فرزندان خود یک اکانت مجزا در یک برنامه شاد مشترک داشته باشند.

در مورد نحوه نصب برنامه شاد برای دو یا چند دانش آموز در یک گوشی سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مشکلات و ارور های برنامه شاد

ممکن است در زمان ورود به سامانه شاد مدارس پیام های خطا را از برنامه دریافت کنید و موفق به عضویت در کلاس های درسی نشوید. برای رفع هر یک از خطا ها به توصیه های زیر توجه کنید :

  • خطای 401 و 402 : اگر ارور 401 و 402 را از shabake shad دریافت کردید ، باید مراحل نصب برنامه را از اول انجام دهید و یا اینکه یک مرحله به عقب برگردید و اطلاعات را دوباره کنید.
  • خطای 403 : خطای 403 برنامه شاد ممکن است به چند دلیل روشن بودن فیلترشکن ، درست نبودن اطلاعات دانش آموز در سامانه سناد ، استفاده از نسخه های به روز نشده مرورگر اینترنتی و یا سیستم عامل تلفن همراه  و … باشد.  همچنین در هنگام ورود اطلاعات ، زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید. آخرین نکته برای رفع این ارور استفاده از سیستم عامل اندروید با نسخه 4.4 به بالا برای نصب برنامه است و این اپلیکیشن در نسخه های اندروید پایین تر 4.4 نصب نمی شود.
  • خطای 406 : دانش آموران برای ثبت مشخصات خود جهت احراز هویت شدن ، 5 دقیقه فرصت دارند و اگر در زمان در نظر گرفته شده موفق به درح اطلاعات خود نشوید ، خطای 406 را دریافت می کنید و باید مجددا اطلاعاتتان را ثبت کنید.

سرعت پایین شبکه شاد

سرعت پایین شاد از اختلالات این برنامه است که اکثر کاربران را درگیر کرده است. پایین بودن سرعت برنامه ممکن است به دو دلیل باشد ، یا اینکه اینترنت شما ضعیف است و یا اینکه مشکل از خود برنامه است. همچنین در زمان استفاده از برنامه باید وی ‌پی ‌ان یا فیلترشکن را خاموش کنید و فیلترشکن کارایی برنامه و سرعت آن را بسیار کم می کند.

این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برنامه شاد ، یک برنامه نوپاست و زمان میبرد تا مشکلات آن به مرور رفع شود. در نسخه قدیمی مشکلات این پیام رسان بسیار زیاد بود که آموزش به دانش آموزان را دچار اختلال می کرد ولی با ارائه نسخه جدید در شهریور ماه ، بسیاری از این ایرادات رفع شدند و به مرور با به بروزسانی های جدیدتر ، ضمن اضافه شدن قابلیت های جدید تر ، کند بودن برنامه نیز رفع می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ازمون مشاوره ای شاد

ازمون مشاوره ای شاد – ثبت نام آزمون های مشاوره ای همگام با استفاده از شاد

  ازمون های مشاوره ای توسط مدارس برگزار می شوند و دانش آموزان موظف به …

یک نظر

  1. بد ترین برنامه ی دنیاست ولی مجبوریم استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر