از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط سنی معلم شدن – راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط سنی معلم شدن

 

شرایط سنی معلم شدن ، از جمله شرایط تعریف شده برای ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد. هر ساله با انتشار دفترچه راهنما انتخاب رشته در زیر گروه های مختلف ، شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز مشخص می شود. از مهم ترین شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی می باشد ؛ به این صورت که متقاضیان در بدو ورود به دانشگاه باید دارای 24 سال سن تمام باشند. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری را پیرامون شرایط سنی معلم شدن ارائه کرده ایم.

برای راهنمایی در خصوص شرایط معلم شدن ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان

دانش آموزان بسیاری با هدف رسیدن به شغل معلمی ، قدم در رقابت سنگین کنکور سراسری می گذارند. ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و به عبارتی معلم شدن ، از طریق کنکور سراسری پنج زیرگروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان امکان پذیر می باشد.

در مقاله دیگری راجع به شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان بیشتر توضیح داده ایم.

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد : شرایط جدید معلم شدنشرایط معلم ابتدایی شدنرشته آموزش ابتدایی ، رشته آموزش ابتدایی

به دلیل مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، هر ساله داوطلبان بسیاری علاقه دارند با شرکت در کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرفته شوند. دانشگاه فرهنگیان علاوه بر پذیرش نیمه متمرکز از میان علاقه مندان ، در ابتدا نیز برخی شرایط اختصاصی را برای جذب دانش آموزان تعیین کرده است.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط جدید معلم شدن - شرایط جدید معلم شدن چیست؟

از مهم ترین شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی می باشد. در حال حاضر شرط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام است. به این معنی که متقاضیان در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان باید دارای 24 سال سن تمام باشند. در واقع برای کنکور سراسری 1401 متولدین 1377/07/01 به بعد می توانند برای معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

جزئیات افزایش و تغییر شرایط سنی معلم شدن

طی سال های اخیر شرط ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار تغییر کرده است. شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان در سال 1392 ، 24 سال سن تمام بود. پس از کنکور 92 شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به سن 22 سال تمام تغییر پیدا کرد.

دانشگاه فرهنگیان در سال 1396 نیز مجدد قصد داشت شرط سنی معلم شدن را تغییر داده و به 20 سال کاهش دهد که اعتراضات و مخالفت های داوطلبان مانع این موضوع گردید. در حال حاضر برای شرکت در کنکور سراسری 1401 و ورود به دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی 24 سال تمام می باشد.

آیا شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان قابل تغییر است ؟

هر داوطلبی که قصد شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارد ، ابتدا باید سن خود را مطابق مندرجات شناسنامه اش محاسبه نماید و در صورت داشتن شرایط سنی معلم شدن اقدام به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان کند.

نکته ای که وجود دارد این موضوع می باشد که اگر داوطلبی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ، سن خود را در مدارک هویتی خود تغییر دهد ؛ در هر مرحله ای از آزمون که باشد قبولی او لغو می گردد. همینطور شرایط سنی معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست و حتی برخی سوابق همچون انجام خدمت سربازی و دیگر سوابق تحصیلی به این حداکثر سن اضافه نمی گردد.

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند ، می توانند برای اطلاع از دیگر شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سوالات متداول

  • آیا برای معلم شدن در دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی وجود دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط جدید معلم شدن - شرایط جدید معلم شدن چیست؟

بله ، داوطلبانی که می خواهند با ورود به دانشگاه فرهنگیان ، معلم شوند ؛ باید دارای شرط سنی لازم باشند.

  • آیا شرایط سنی معلم شدن افزایش یافته است ؟

بله ، با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال افزایش یافته است.

  • آیا دسته ای از داوطلبان که قبل از ورود به دانشگاه ، خدمت سربازی را پشت سر می گذارند ؛ خدمت سربازی به شرط سنی معلم شدن آن ها اضافه می شود ؟

خیر ، شرط سنی معلم شدن از طریق دانشگاه فرهنگیان با توجه به هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. متولد ۱۳۴۹هستم دوسال خدمت سربازی ،سربازمعلم بودم مدرک کاردانی آموزش ابتدایی هستم می توانم تو آزمون شرکت کنم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر