از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته داروسازی بدون کنکور – راهنمای قبولی داروسازی بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته داروسازی بدون کنکور ، راهنمای جامع

 

در چند سال اخیر تعداد رشته های بدون کنکور که توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه می شود ، روبه افزایش است و حتی تعدادی از دانشگاه های روزانه برتر کشور نیز در برخی از رشته ها پذیرش بدون آزمون دارند. رشته داروسازی نیز جزو رشته هایی است که با وجود پذیرش سختی که دارد ، طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است و از همین رو داوطلبان زیادی می خواهند بدانند که آیا رشته داروسازی بدون کنکور ارائه می شود یا خیر ؟

این مطلب توسط وب سایت تخصصی مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” تهیه شده است تا به سوالاتی که شما در پیرامون رشته داروسازی بدون کنکور دارید ، پاسخ داده شود و مواردی نظیر شهریه داروسازی بدون کنکور و چگونگی ثبت نام داروسازی بدون کنکور در این مطلب بررسی خواهد شد.

شرایط پذیرش در رشته داروسازی بدون کنکور

مطمئنا تحصیل و فارغ التحصیل شدن در رشته های علوم پزشکی از جهت بازار کار مناسب و شان و منزلت اجتماعی که دارند ، خواسته بسیاری از داوطلبان است و رشته داروسازی نیز در این دسته از رشته ها قرار دارد و اگر در این رشته ها پذیرش به صورت بدون کنکور نیز انجام بگیرد که یک فرصت عالی می شود و دیگر نیازی به تلاش زیاد و مطالعه یک ساله برای کنکور وجود ندارد.

اما واقعیت این است که با وجود آنکه تنوع رشته های بدون کنکور بسیار زیاد است ، رشته داروسازی در هیچ واحد دانشگاهی بدون کنکور ارائه نمی شود و در واقع هیچ کدام از رشته های علوم پزشکی بدون کنکور برگزار نمی شوند و تنها شرط تحصیل در این رشته ها شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب رتبه لازم است.

هزینه داروسازی بدون کنکور

در برخی از سایت های غیر معتبر مطالبی مبنی بر رشته داروسازی بدون کنکور پردیس کیش ، داروسازی بدون کنکور شیراز ، داروسازی بدون کنکور بروجرد و داروسازی بدون کنکور در سایر دانشگاه ارائه شده است که داوطلبان می توانند به شرط کسب معدل کتبی دیپلم 16 و بالاتر با پرداخت هزینه زیاد ، وارد این دانشگاه شوند !!

در این خصوص باید بگوییم که رشته های  پیراپزشکی (پرستاری ، مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل و …) بدون کنکور در برخی از دانشگاه های معتبر کشور ارائه می شوند، اما دانشگاه هایی که در رشته های علوم پزشکی از جمله رشته داروسازی اقدام به پذیرش بدون کنکور می کنند ، زیر نطر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیستند و در واقع در هیچ یک از اطلاعیه های وزارت بهداشت عنوان داروسازی بدون کنکور وجود ندارد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

پس چیزی به عنوان هزینه رشته داروسازی بدون کنکور نداریم حتی در دانشگاه پردیس خودگردان و خرید صندلی دانشگاه پردیس خودگردان صحت نداشته و مخالف با قوانین وزارت بهداشت می باشد.

توجه داشته باشید که طول دوره تحصیلی داروسازی 6 سال است و یعنی باید حداقل 6 سال مباحث سنگین درسی و عملی را بگذرانید تا فارغ التحصیل شوید ! حال تصور کنید پس از فارغ التحصیلی و صرف هزینه های بسیار زیاد برای تحصیل در دانشگاه ، مدرک شما مورد تایید وزارت بهداشت نباشد و نتوانید وارد کار خود شوید!

پس عاقلانه و با اطلاعات زیاد و موثق تصمیم گیری کنید تا زحمات و هزینه اضافی را پرداخت نکنید.

داروسازی بدون کنکور دانشگاه آزاد

در  دانشگاه آزاد فقط دو واحد دانشگاهای علوم پزشکی آزاد اسلامی و علوم پزشکی آیت الله آملی در هر دو دوره ظرفیت عادی و ظرفیت پذیرش رشته داروسازی را ارائه می دهند اما شرط ورود به این رشته محل شرکت در کنکور تجربی و انجام انتخاب رشته است.

بنابراین در دانشگاه آزاد نیز رشته داروسازی بدون کنکور ارائه نمی شود و فقط با شرکت در کنکور تجربی امکان تحصیل در آن میسر است. برای اطلاع از رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه آزاد می توانید وارد سایت pasokhbama.com شوید.

رشته داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور

پیش از سال 97 علاقه مندان به رشته داروسازی می توانستند با تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت بود ، با گذراندن حداقل 72 واحد درسی برای دریافت انتقالی به یکی از دانشگاه های داخل کشور اقدام کنند و در واقع بدون کنکور وارد دانشگاه شوند اما از سال 97 به بعد شرایط پذیرش تغییر کرد.

برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور برای هر یک از دانشگاه ها شرایط ویژه ای مد نظر است ولی داروسازی بدون کنکور ترکیه به جهت آسان تر بودن شرایط پذیرش (هزینه پایین تحصیلی ، نزدیک بودن به ایران ، هزینه پایین زندگی ، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی در برخی دانشگاه ها ، امکان کار پس از فارغ التحصلی در اروپا و آمریکا) ، متقاضیان بیشتری را دارند.

از جمله دانشگاه هایی که در ترکیه پذیرش داروسازی بدون کنکور را انجام می دهند و زیر نظر وزارت بهداشت می باشند ، به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه آناتولی
  • دانشگاه آتاتورک
  • مرکز تحقیقات دارویی و گیاهان معطر و درمانی دانشگاه آناتولی
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه مرمره
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه اژه
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام فراگیر پیام نور بهمن 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام فراگیر نیمسال دوم پیام نور

برای تحصیل داروسازی بدون کنکور ترکیه باید معدل بالایی داشته باشید و در بسیاری از دانشگاه های خصوصی این کشور که مورد تایید هم می باشند ، ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که در برخی از دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک آیلتس یا تافل اجباری می باشد.

در خصوص هزینه تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه نیز باید بگوییم اگر دانشگاه انتخابی شما جزء دانشگاه های خصوصی باشد هزینه تحصیل نیز افزایش می یابد ولی در مجموع با در نظر گرفتن طول دوره تحصیلی داروسازی در ترکیه که حدود 5 سال است ، ماهیانه حدود 150 الی 300 دلار هزینه تحصیل و هزینه زندگی شما در ترکیه خواهد بود.

کدام یک از رشته های علوم پزشکی بدون کنکور ارائه می شوند ؟

رشته داروسازی بدون کنکور ، راهنمای جامع

 

در بخشی از مطلب فوق اشاره کوتاهی به پذیرش بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و … شد و در رابطه با شرایط پذیرش در این رشته ها باید بگوییم هر ساله تعدادی از دانشگاه های روزانه به تشخیص سازمان سنجش و وزارت بهداشت بعضی از رشته های پیراپزشکی را بصورت شرط معدل ارائه می دهند.

معدل لازم برای ثبت نام در پیراپزشکی بدون کنکور ، حداقل معدل 15 کتبی دیپلم نهایی است و شرط سنی لازم نیز 18 تا 25 سال تمام می باشد. قابل ذکر است که رشته های بدون کنکور پیراپزشکی فقط در مقطع کاردانی ارائه می شوند و دانشجویان پس از دو سال تحصیل فارغ التحصیل می شوند و می توانند برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار اقدام نمایند.

پاسخگویی به سوالات متدوال داوطلبان

  • آیا رشته داروسازی دانشگاه پیام نور برگزار می شود ؟

داروسازی فقط در دانشگاه های روزانه ، آزاد و پردیس خودگردان ارائه و تدریس می شود.

  • شرایط ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور به چه صورت است ؟

رشته داروسازی بدون کنکور در هیچ دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد ، ارائه نمی شود بنابراین شرایط پذیرشی نیز ندارد.

  • آیا امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور وجود دارد ؟

علاقه مندان به پذیرش در رشته داروسازی می توانند با ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی و هم چنین دارا بودن معدل بالا ، در دانشگاه های خارج از کشور در رشته داروسازی تحصیل کنند. البته برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی بررسی شود که می توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی ، با مشاوران مرکز “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته از شیمی به داروسازی

تغییر رشته از شیمی به داروسازی 📞 شرایط تغییر رشته از گرایش های شیمی به داروسازی

بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ داروسازی ، رتبه لازم را برای این رشته‌ را …

2 نظر

  1. فاطمه فردوسی

    با عرض سلام وادب خدمت مسئولین محترم وزارت علوم .من دارای مدرک فوق زبان انگلیسی با معدل ۱۷/۰۸ می باشم و۲۶ سال سابقه تدریس و ارای رزومه پژوهشی نسبتا خوب درزمینه های مختلف هستم .ولی از کودکی آرزوی من قبول شدن در رشته داروسازی بود اما متاسفانه به دلیل تعصب پدرم که یک نظامی سختگیر هستند اجازه ندادنند در من هیچ کدام از رشته های پیراپزشکی را بزنم واین حسرت بردل من تا کنون مانده ملتمسانه تز شما خواهشمندم که شرایط منو درک بفرمایید مگر نه اینست که اطلب العلم من المحد الی االحد من همیشه وهمه جا فقط کتاب دردستم بوده واز هیچ تلاشی برای یادگیری وکمک به دیگران درهر زمینه ای به ولله کوتاهی نکرده ام والان هم ره دانشجشویان فوق لبسانس رایگان تجربیاتم را در اختیار انها می گذارم همانطور که برای دانش اموزانم هم این کار را انجام میدادم من یک معلم تک بعدی نبودم چون معتقدم دکات علم یاد دادن است با اینکه دراین رشته هم مجدانه کار کرده ام ولی باز آرزوی من قبولی در رشته های پیراپزشکی علی الخصوص داروسازی می باشد عاجزانه شما را به خدا قسم میدهم تا دیرنشده به من جواب بدهید تا بیشتر مثمر ثمر باشم.با تشکر فراوان

    • پاسخ با ما

      با سلام و عرض ادب خدمت شما معلم محترم. دوست عزیز تنها راه تحصیل در رشته های علوم پزشکی مثل رشته داروسازی شرکت در کنکور تجربی است و هیچ یک از دانشگاه های داخل کشور مجوز ارائه بدون کنکور این رشته را ندارند. اگر علاقه مندید که در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته مورد علاقه تان شوید ، پیشنهاد ما این است که با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمای کاملی از نحوه برنامه ریزی، منابع مطالعاتی و … خدمتتان ارائه شود. با آرزوی موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر