از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد – راهنمای جامع و بازار کار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد - راهنمای جامع و بازار کار رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد

 

رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد در دانشگاه امام صادق (ع) و تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ارائه می شود که علاقه مندان برای پذیرش در هر دو دسته از دانشگاه های فوق ، باید در کنکور یکی از رشته های نظری شرکت و انتخاب رشته نمایند.

پذیرش رشته مذکور در دانشگاه امام صادق نیازی به  انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد و از طریق سایت دانشگاه بایستی ثبت نام و انتخاب رشته را انجام داد اما حتما باید در کنکور سراسری نیز شرکت نمود. اما برای پذیرفته شدن این رشته در دانشگاه های غیرانتفاعی ، باید در فرایند انتخاب رشته کنکور شرکت کرد.

معرفی رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد

رشته کارشناسی ارشد پیوسته الهیات ، معارف اسلامی  و ارشاد در سه گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی و علوم قرآن و حدیث ارائه می شود که هر سه گرایش در دوره کارشناسی ارشد پیوسته می باشد یعنی دانشجویان این رشته بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ، به صورت پیوسته و مستقیم تا مقطع ارشد تحصیلات خود را ادامه می دهند.

طول دوره تحصیلی مجاز برای دانش آموختگی در رشته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و ارشاد  ، حداکثر 5 سال برای دوره کارشناسی و 2 سال نیز برای دوره کارشناسی ارشد می باشد و دانشجویان در طول 7 سال ، حدود 230 واحد درسی را می گذرانند.

گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

دانشجویان گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ، علاوه بر دروس تخصصی فقه و حقوق ، حدود 80 واحد درسی در حوزه های معارف اسلامی آموزش می بینند و از جمله دروس تخصصی در این گرایش می توان به فقه ، اصول فقه ، قواعد فقهی ، تاریخ فقه و فقهاء و … اشاره کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و ادبیات فارسی - معرفی جامع و بازار کار زبان و ادبیات فارسی

دانشجویان این گرایش دوره های مطالعاتی آثار شهدی مطهری ، تفسیر و تدبر در قرآن کریم ، قواعد و مکالمه زبان عربی و هم چنین زبان انگلیسی را در طول تحصیل می گذرانند و اگر در این مباحث به تسلط برسند ، معادل و هم سطح با درجه طلاب پایه هفت حوزه های علمیه می شوند.

گرایش فلسفه و کلام اسلامی

در گرایش فلسفه و کلام اسلامی رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد ، دانشجویان علاوه بر دروس مشترک بین گرایش ها ، 80 واحد در رابطه با ماهیت معارف اسلامی مانند نظام‌های فلسفی ، فلسفه اسلامی ، تاریخ فلسفه اسلامی ، فلسفه غربي و تاریخ آن ، منطق صوری ، الهيات در قرآن کريم ، معرفت‌شناسی  و …. می گذرانند.

دانش آموختگان این گرایش می توانند برای تحصیل مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه های داخل و خارج کشور اقدام نمایند و از جمله دانشگاه های کشور می توان به دانشگاه امام صادق اشاره کرد که دوره دکتری تخصصی این رشته را ارائه می دهد.

گرایش علوم قرآن و حدیث

در گرایش علوم قران و حدیث نیز حدود 230 واحد درسی را که 80 واحد آن تخصصی و با محوریت بررسی های تاریخی و علومی می باشد ، ارائه می شود. تفسیر قران کریم ، تاریخ قران کریم و احادیث ، تفسیر اخلاقی ، تفسیر اجتماعی ، تفسیر عرفانی، تفسیر فلسفی و….. از دروس تخصصی این گرایش می باشد.

بازار کار رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد

دانش آموختگان این رشته اگر تحصیلات خود را تا مقطع دکتری تخصصی ادامه دهند ، می توانند در سمت هیات علمی دانشگاه ها اشتغال داشته باشند. در دانشگاه امام صادق مقطع دکتری تخصصی هر سه  گرایش رشته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و ارشاد ارائه می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و فرهنگ عربی - معرفی جامع و بازار کار رشته زبان و فرهنگ عربی

علاوه بر هیات علمی در دانشگاه در زمینه های کاری زیر نیز فرصت اشتغال وجود دارد :

  • تدریس در دانشگاه ها ورود به عرصه های فرهنگی و فعالیت های پژوهشی
  • محقق و پژوهشگر در زمینه مسائل فرهنگی و اسلامی
  • مبلغ معارف اسلامی در سطح عمومی
  • فعالیت در سازمان های فرهنگی مانند صدا و سیما ، وزارت ارشاد
  • مشاور فقهی و حقوقی
  • و …

هم چنین امکان شرکت در آزمون قضاوت که هر ساله توسط قوه قضاییه برگزار می شود ، برای بعضی از فارغ التحصیلان این رشته فراهم است. دانش آموزختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد در گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ، می توانند با شرکت در آزمون قضاوت ، جذب  منصب قضا شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر